Gå til innhold

Pomerianens foreldre har stamtavle, men ikke valpen


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå reservert en pomerian valp uten stamtavle og synes det er rart at det ikke følger med stamtavle til valpen når foreldrene er registrert i NKK og har stamtavler. Ifølge oppdretteren så vil de ikke gi ut stamtavle til valpen fordi kostnadene vil være altfor dyrt og at det er moral strid mellom de og NKK. De sier at dersom stamtavlen og NKK registrerin skal følges med valpen så må valpen selges til 25-30k (normalt pris sammenlignet med andre annonser på finn.no), valpen koster for øyeblikket 18k. 

Jeg har fått tilbudet om å få kopi av foreldrenes stamtavle med i kjøpskontrakten. 

 

Jeg lurer da på om registrering i NKK og avgifter for stamtavle kan forårsaker at prisen blir så høy eller om det er noe som ikke stemmer her med oppdretteren. De har vært veldig hjelpsom med spørsmålene mine samt gitt meg registreringsnummer til både mor og far, men hvordan kan jeg være sikker at valpen er renraset og ikke blandingsrase. Har i utgangspunkt bare tenkt å ha hunden som en lojal venn. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok noe fusk, et eller annet som strider mot NKKs avlsregler har nok skjedd..

Hvor gamle er foreldrene? Hvordan er helsestatus? (Her må du oppgi faktiske resultater, ikke hva oppdretter sier muntlig)

 

Det er dessverre mange som avler på for unge miniatyrhunder, en del avler også for ofte (tett mellom kullene)

 

NKK bestemmer ingenting hva gjelder pris på valpen, det er et forhold mellom selger og kjøper. Mitt råd er enkelt, finn noen andre å få valp fra.

Lenke til kommentar

Lukter scam lang vei. 

En pomme er ikke verdt 30 000 i utgangspunktet hvis det ikke er en typ hund som kan bli champion og som har veldig berømte foreldre og som selv tikker alle de rette boksene. For all del du vet så får du ikke egentlig en renraset pomme engang, så jeg hadde droppet det. Mistenker at det er pga medfødt feil o.l. som gjør at valpen ikke kan stilles ut mens de fremdeles vil ha blodpris for den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...