NTB - digi Skrevet 21. juni 2018 Skrevet 21. juni 2018 Telenor risikerer gigantgebyr for misbruk av dominerende stilling
Kynxx Skrevet 21. juni 2018 Skrevet 21. juni 2018 Nå syns jeg at summen Telenor må betale, er trist. Da regningen lett dyttes over på kundene og ikke der den hører hjemme. Jeg mener dog at dommen er vel fortjent da selskapet har hatt og har en holdning til kunder og konkurrenter som man knapt finner andre steder. Innad i selskapet har ledelsen en holdning som gjør at tilbakemeldinger nedenfra blir avfeid og ignorert. Selv ved problemstillinger som kunne vært lett fikset for det beste for alle. Jeg sier ikke at andre selskap er bedre om de hadde hatt samme dominerende posisjon som Telenor i det Norske markedet, men jeg er rystet over at Telenor har fått lov til å holde på slik som de har gjort nå siden monopolist dager, og som delvis privateid selskap. 6
LMH1 Skrevet 21. juni 2018 Skrevet 21. juni 2018 (endret) Tror dette rammer 5g satsingen og fiber utbygging er vel der telenor sparer mest. 788 millioner i gebyr er vel nok å oppgradere halve norge med fiber eller 4g. Eller gjøre kobberlinjene døde. Men desverre må vi leve med idioter og kobber til 2050. Kunne håpet det rammet lederlønningene men der spares vel aldri. Endret 21. juni 2018 av LMH1 3
halse Skrevet 21. juni 2018 Skrevet 21. juni 2018 Drittselskap, pengegriske, dårlig support, og nå får hele norge lide for de vil ha de pengene tilbake. 1
Snickers-is Skrevet 21. juni 2018 Skrevet 21. juni 2018 De klarer seg nok. De gikk 50 milliarder i overskudd i 2017. 6
Lunaris Skrevet 21. juni 2018 Skrevet 21. juni 2018 Lønner seg ofte å bryte konkurranseregler selv om du får bot. Bøtene blir raskt mindre penger enn hva de ville tapt på økt konkurranse.Så da er det å ta frem kalkulatoren og så se. Om du totalt sett tjener på det selv om du bryter loven og får bot så blir det lett til at de gjør det likevel. Det er en grunn til at vi ser selskaper bryte konkurranselover om og om igjen. 4
nine09 Skrevet 21. juni 2018 Skrevet 21. juni 2018 Telenor er jo ca 50% statseid så dette blir jo egentlig bare penger ut og inn i kassa ...
PosteMonopolet Skrevet 21. juni 2018 Skrevet 21. juni 2018 Stjelenor kundane kan glede seg til å betale bota i form med endå høgare prisar. Håpar bota går til å støtte konkurrent med utbygging av mobilnett. Først då vil det svi for Stjelenor. 3
FB.006467760 Skrevet 21. juni 2018 Skrevet 21. juni 2018 Kutta ut den svindelbedriften for 20 år siden. Aldri mer. Dyrest i alt. Værste service jeg har opplevd. Ser til stadighet at dette går igjen i både in og utland. 1
G Skrevet 22. juni 2018 Skrevet 22. juni 2018 (endret) Hater ikke Telenor, fordi man kan velge dem bort. Men, jeg "hater" TV-mottakerlisensen så inderlig. Fordi den hindrer nyinnkjøp av et TV-apparat, og Stortinget er i ferd med å legge lisensen over på skatteseddelen. Da forsvinner valgmuligheten i såfall, på om man vil ha TV eller ei, fordi man må betale lisens og ikke lengre aktivt kan velge den vekk. Endret 22. juni 2018 av G
MysticoN Skrevet 22. juni 2018 Skrevet 22. juni 2018 Nå syns jeg at summen Telenor må betale, er trist. Da regningen lett dyttes over på kundene og ikke der den hører hjemme. Jeg mener dog at dommen er vel fortjent da selskapet har hatt og har en holdning til kunder og konkurrenter som man knapt finner andre steder. Innad i selskapet har ledelsen en holdning som gjør at tilbakemeldinger nedenfra blir avfeid og ignorert. Selv ved problemstillinger som kunne vært lett fikset for det beste for alle. Jeg sier ikke at andre selskap er bedre om de hadde hatt samme dominerende posisjon som Telenor i det Norske markedet, men jeg er rystet over at Telenor har fått lov til å holde på slik som de har gjort nå siden monopolist dager, og som delvis privateid selskap. Men om det dyttes over på kundene så vil de fleste bytte selskap. De aller færreste har jo bindingstid.
Kynxx Skrevet 23. juni 2018 Skrevet 23. juni 2018 Men om det dyttes over på kundene så vil de fleste bytte selskap. De aller færreste har jo bindingstid. Det er nettopp det som er problemet. Telenors kunder er lojale i den retning at de er for late til å bytte til noe annet.
Lunaris Skrevet 23. juni 2018 Skrevet 23. juni 2018 Hvis folk hadde valgt vekk Telenor pga pris burde de allerede ha mistet massevis av kunder. Du får alt du får hos Telenor av andre for mindre penger allerede i dag.
MysticoN Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 Det er nettopp det som er problemet. Telenors kunder er lojale i den retning at de er for late til å bytte til noe annet. Late eller dumme? Skal innrømme at jeg ikke tok i betraktning at telenor sine kunder er dumme..
Anbefalte innlegg