Gå til innhold

Hva bør USA gjøre med barn av ulovlige innvandrere?


  

30 stemmer

  1. 1. Hva bør USA gjøre med barn som er med ulovlig innvandrere over grensen?

    • De bør skyte barna (og foreldrene) når de ser dem kommer over grensen.
      1
    • De bør sette barna i fengsel sammen med foreldrene.
      1
    • De bør overlate barna til sosiale myndigheter i USA som skal ta seg av dem. (Dagens praksis)
      2
    • De bør sette barn på gaten i USA og la dem klare seg selv.
      0
    • De bør overlate barna til sosiale myndigheter på den andre siden av grensen.
      5
    • De bør sende barna tilbake over grensen og la dem klare seg selv der.
      0
    • Jeg har egentlig ikke noe bedre forslag enn dagens praksis, men synes det likevel er viktig å alltid klage på Trump.
      1
    • Alle burde helt fritt kunne krysse grensene og flytte til USA, da vil det ikke lengere være noen ulovlige innvandrere.
      8
    • Man returnerer straks barn sammen med foreldre over grensen. Det betyr at man fjerner dagens straff(eramme) for å ta seg ulovlig inn i USA.
      12


Anbefalte innlegg

 

Om man ønsker migrere uten å søke asyl gjør man det på organisert vis med en av mange ordninger for å flytte til det landet man ønsker flytte til.... og da selvsagt via en normal grenseovergang.

 

Det vlir som om man for et bedre liv ønsker penger fra en bank. Da er det en rekke orninger for det, innnskudd, sparing og lån. Å rane banken er derimot ulovlig selv om man kun ønsker et bedre liv for seg selv og sine.

"Let them eat cake"

 

Er innbyggerne i Sør-Amerikanske land, myndighetene i USA sitt ansvar? Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Å rane banken er derimot ulovlig selv om man kun ønsker et bedre liv for seg selv og sine.

At dette er å sammenligne med bankran får stå for din regning. Jeg vil vel heller si at det er folk som kommer til banken utenfor åpningstid, finner en åpen dør, og slår seg fredelig ned på gulvet i håp om å få jobb med å vaske der. 

 

Illegale immigranter får ikke sosiale ytelser, men jobber, ofte for luselønn. De bidrar sånn sett kanskje mer enn de koster. (Derom strides de lærde.)

 

Og ja, noen av dem blir kriminelle, og de kan du godt sammenligne med bankranere. Men da er det de kriminelle aktivitetene som gjør det galt, moralsk sett, ikke grensepasseringen. 

 

Geir :)

 

Barna får ikke gå på offentlige skoler, de får ikke akutt hjelp ved sykehus osv?
Lenke til kommentar

 

USA var villmark før innvandringen tok til, dvs innvandrerne bygde opp landet fra scratch. Dagens innvandrere til rike/vestlige land, ønsker å få alt servert i fanget, fremfor å bygge opp egne land.

Og du må gjerne dokumentere at dagens innvandrere "ønsker å få alt servert i fanget, fremfor å bygge opp egne land".

 

De drar fra et fattigere land til et rikere land, fremfor å forbli i det fattigere landet og sørge for at det blir rikere! Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

 

Det er absolutt ikke straffbart å gå til en grenseovergang til USA og si at man ønsker søke asyl og et bedre liv. Det som er straffbart er å snike seg over et gjerde inn i USA i nattens mulm og mørke.

 

Jeg kejnnner ikke til et eneste land (bortsett fra liberalistiske Somalia kanskje) hvor absolutt alle som vill fritt kan flytte. USA hadde før behov for innvandrere og søkte aktivt etter dette, de har ikke lengere behov for dette.

Hadde det vært så lett.

 

[...]Because the quota numbers are much lower than demand, family members can wait up to twenty years to be reunited through the proper legal channels in some cases. The employment-based system is equally dysfunctional, particularly for “low-skilled” workers: under the law, a maximum of 5,000 permanent visas are available per year for employer-sponsored workers other than those who are “highly skilled” or “holding advanced degrees.” The problem is that our economy produces many, many times more jobs for people considered “low-skilled”–jobs that require little to no education, but a willingness to do very hard work–than there are visas.[...]

 

http://g92.org/find-answers/process/ 

 

 

USA har behov for innvandrere i dag også. Særlig innvandrere som er villige til å ta jobber amerikanere ikke vil ha.

 

U.S. Farms Can’t Compete Without Foreign Workers

 

Nå er jeg på ingen måte noen liberalist, men hadde vært svært interessert i å vite hva som gjør Somalia liberalistisk.

 

Så behovet for ufaglært arbeidskraft vil øke når stadig mer blir automatisert?

 

Somalia er ikke liberalistisk!

Lenke til kommentar

 

Du har ikke tenkt at det kan være en grunn til at mange bryter lover, fremfor å ikke bryte lover?

 

Et voldtektsoffer utfører ikke en ulovlig handling!

 

Foreldre som krysser ørkener/grenser med barna, er lovbrytere!

Kom med et resonnement, for nå bare gjentar du det du har sagt tidligere uten å svare på det jeg skriver.

 

Du gjentar det du har skrevet tidligere!
Lenke til kommentar

De drar fra et fattigere land til et rikere land, fremfor å forbli i det fattigere landet og sørge for at det blir rikere!

Ingen dokumentasjon, med andre ord.

 

Så behovet for ufaglært arbeidskraft vil øke når stadig mer blir automatisert?

Jeg skrev at det var et behov, ikke økende behov.

 

Somalia er ikke liberalistisk!

Ikke min påstand.

 

Du gjentar det du har skrevet tidligere!

Nei. Jeg ønsker å vite om du synes det er greit at noen som blir voldtatt fengsles når de bryter en lov, siden du synes det er greit at innvandrere fratas sine barn når de bryter en lov.

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinne-i-20-arene-anmeldte-voldtekt---siktet-for-sex-utenfor-ekteskapet/65290400

 

Nå anklages hun for å ha hatt sex før ekteskapet, noe som er ansett som en forbrytelse i De Forente Arabiske Emiratene.

Endret av Irrasjonell
Lenke til kommentar

 

De drar fra et fattigere land til et rikere land, fremfor å forbli i det fattigere landet og sørge for at det blir rikere!

Så behovet for ufaglært arbeidskraft vil øke når stadig mer blir automatisert?

 

Somalia er ikke liberalistisk!

Du gjentar det du har skrevet tidligere!

Ingen dokumentasjon, med andre ord.

 

Jeg skrev at det var et behov, ikke økende behov.

 

Ikke min påstand.

 

Nei. Jeg ønsker å vite om du synes det er greit at noen som blir voldtatt fengsles når de bryter en lov, siden du synes det er greit at innvandrere fratas sine barn når de bryter en lov.

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinne-i-20-arene-anmeldte-voldtekt---siktet-for-sex-utenfor-ekteskapet/65290400

 

At de drar fra et fattigere land til et rikere land, er ikke dokumentasjon på at de drar fra et fattigere land til et rikere land, fremfor å gjøre det fattige landet rikere? Eller er du i tvil om USA er rikere enn det fattige landet de forlot?

 

Så det er ikke et minkende behov for ufaglært arbeid?

 

Jeg påpeker at Somalia ikke er et liberalistisk samfunn!

 

Det er som skrevet tidligere, vanlig(i land man liker å sammenligne seg med) at folk som anholdes/fengsles/settes i varetekt ol. blir fratatt eventuelle barn. Bør barna også fengsles/settes i varetekt ol.?

Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

Barna får ikke gå på offentlige skoler, de får ikke akutt hjelp ved sykehus osv?

 

 

Såvidt jeg har forstått, har barn krav på grunnskoleutdanning, uavhengig av status. Det har sentrale myndigheter bestemt.

 

Men de, og foreldrene, får - bortsett fra i 6 delstater - ikke MedicAid, og dermed må foreldrene betale for legehjelp. Det enda noen av dem faktisk betaler skatt gjennom jobben sin. 

 

Øyeblikkelig hjelp har alle krav på uansett. Men de må jo bare håpe at de ikke må legges inn. Derfor lar de ofte være å oppsøke lege, og håper i stedet at det går over.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

At de drar fra et fattigere land til et rikere land, er ikke dokumentasjon på at de drar fra et fattigere land til et rikere land, fremfor å gjøre det fattige landet rikere? Eller er du i tvil om USA er rikere enn det fattige landet de forlot?

 

Du forutsetter at de kunne gjort det fattige landet rikere. Det er ikke opplagt. Ofte er emigranten tvert om en munn mindre å mette for hjemlandet, fordi det ikke finnes arbeid eller annet de kan bidra gjennom. Derfor reiser de, i håp om å finne et land hvor de kan bidra.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Selv om disse er de med minst behov for hjelp?

Selv om vi for midlene disse koster kunne hjelpet langt flere i nærområdene? Nei, penger kun ikke brukes flere ganger.

Selv om de risikerer livet for å komme til velferdsgodene i Nordeuropa og at vi gir dem opphold bare lokker enda flere til å ta ferden?

Selv om IS og mafia tjener store penger på dette og kynisk utnytter folkene underveis?

 

Jeg vil utfordre alle som mener politikken vi fører idag er human eller rettferdig å tenke på hvordan de skal forklare for noen uten økonomisk midler som sitter i en flyktningeleir uten nok mat hvilke personer fra landet deres Norge heller velger å bruke penger på og hvor mye vi faktisk bruker på hver av dem.

Det der påståtte begrepet å hjelpe langt flere i nærområdene, har du et eksempel på noen som helst som har fått hjelp i nærområdene?

 

De siste 10 årene har Norge gitt Uganda over 4 milliarder kroner.

 

Jeg og et norsk følge var på farten i Mai måned i over 10 landsbyer blant de fattigste, besøkte 2 skoler og en 20 år gammel flyktningleir, og ingen av disse har fått fem øre fra bistandsmidler, eller "hjelp i nærområdet".

 

På veien mellom 2 områder var vi også innom hovedstaden, og traff også div innbyggere i flere aldersgrupper, og ingen av de har heller fått noe "hjelp i nærområdet" som man kaller det i Norge.

 

De eneste andre hvite vi traff var 2 jenter i flyktningleiren som var kun innom for å se, altså de jobbet ikke der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Barna får ikke gå på offentlige skoler, de får ikke akutt hjelp ved sykehus osv?

Såvidt jeg har forstått, har barn krav på grunnskoleutdanning, uavhengig av status. Det har sentrale myndigheter bestemt.

 

Men de, og foreldrene, får - bortsett fra i 6 delstater - ikke MedicAid, og dermed må foreldrene betale for legehjelp. Det enda noen av dem faktisk betaler skatt gjennom jobben sin. 

 

Øyeblikkelig hjelp har alle krav på uansett. Men de må jo bare håpe at de ikke må legges inn. Derfor lar de ofte være å oppsøke lege, og håper i stedet at det går over.

 

Geir :)

 

Så de legger beslag på ressurser som heller burde kommet amerikanske statsborgere tilgode? Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

 

At de drar fra et fattigere land til et rikere land, er ikke dokumentasjon på at de drar fra et fattigere land til et rikere land, fremfor å gjøre det fattige landet rikere? Eller er du i tvil om USA er rikere enn det fattige landet de forlot?

Du forutsetter at de kunne gjort det fattige landet rikere. Det er ikke opplagt. Ofte er emigranten tvert om en munn mindre å mette for hjemlandet, fordi det ikke finnes arbeid eller annet de kan bidra gjennom. Derfor reiser de, i håp om å finne et land hvor de kan bidra.

 

Geir :)

 

Det er mer sannsynlig at de som ufaglærte kan bidra mer i et land som er mer utviklet, enn i et land som er mindre utviklet?
Lenke til kommentar

Det der påståtte begrepet å hjelpe langt flere i nærområdene, har du et eksempel på noen som helst som har fått hjelp i nærområdene?

 

De siste 10 årene har Norge gitt Uganda over 4 milliarder kroner.

 

Jeg og et norsk følge var på farten i Mai måned i over 10 landsbyer blant de fattigste, besøkte 2 skoler og en 20 år gammel flyktningleir, og ingen av disse har fått fem øre fra bistandsmidler, eller "hjelp i nærområdet".

 

På veien mellom 2 områder var vi også innom hovedstaden, og traff også div innbyggere i flere aldersgrupper, og ingen av de har heller fått noe "hjelp i nærområdet" som man kaller det i Norge.

 

De eneste andre hvite vi traff var 2 jenter i flyktningleiren som var kun innom for å se, altså de jobbet ikke der.

Så Norge bør slutte å "hjelpe" de rike med å komme til Norge, og slutte å "hjelpe" de rike i nærområdene?
Lenke til kommentar

Så Norge bør slutte å "hjelpe" de rike med å komme til Norge, og slutte å "hjelpe" de rike i nærområdene?

Aner ikke hva du svarer på - jeg spurte om bevis på den såkalte "hjelp i nærområdene" jeg stadig ser blir nevnt eksisterer - spesielt av de et stykke ute på høyresiden og populært blant de som stemmer Frp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aner ikke hva du svarer på - jeg spurte om bevis på den såkalte "hjelp i nærområdene" jeg stadig ser blir nevnt eksisterer - spesielt av de et stykke ute på høyresiden og populært blant de som stemmer Frp.

Svarer på dette innlegget.

 

De snakker om å hjelpe i nærområdet, fremfor at de som er rike/ressursterke nok, skal få flytte til Norge?

Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

Jeg og et norsk følge var på farten i Mai måned i over 10 landsbyer blant de fattigste, besøkte 2 skoler og en 20 år gammel flyktningleir, og ingen av disse har fått fem øre fra bistandsmidler, eller "hjelp i nærområdet".

 

På veien mellom 2 områder var vi også innom hovedstaden, og traff også div innbyggere i flere aldersgrupper, og ingen av de har heller fått noe "hjelp i nærområdet" som man kaller det i Norge.

Nettopp. Tok du deg tid til å forklare dem at det var lite igjen til flyktningeleire da norges penger til å hjelpe flyktninger nesten utelukkende gikk til de som hadde tilsvarende flere titalls årslønner i hjemlandet for å betale kriiminelle for å bli smuglet til Norge? Fortalte du dem om hvor store summer vi bruker på hver av dem som klarte komme seg til norge? Fortalte du dem at mange i Norge omtaler denne politikken som "human", "rettferdig", "raus" og "varm"? 

 

Sa de takk for den fine politikken vi førte?

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp. Tok du deg tid til å forklare dem at det var lite igjen til flyktningeleire da norges penger til å hjelpe flyktninger nesten utelukkende gikk til de som hadde tilsvarende flere titalls årslønner i hjemlandet for å betale kriiminelle for å bli smuglet til Norge? Fortalte du dem om hvor store summer vi bruker på hver av dem som klarte komme seg til norge? Fortalte du dem at mange i Norge omtaler denne politikken som "human", "rettferdig", "raus" og "varm"? 

 

Sa de takk for den fine politikken vi førte?

Nei, jeg spurte de hvor "hjelp i nærområdet" som du snakker så pent om ble av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...