Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bytte clutch


Anbefalte innlegg

Hei,

Noen tips eller noen har erfaring med hvor er det vanskelig å bytte clutch?

hvor mye koster å bytte clutch på opel zafira b 2005, 1.9 ?

 

hvor lang kan jeg kjøre med slite clutch? bare funnet at bilen har slite clutch, men ikke noe med motor karft ennå.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg byttet clutch i en Mazda 323 1997-modell for noen år siden. Det er ikke vanskelig, men tidkrevende. Veldig mye som må demonteres for å få ut girkassen. Men ellers er det stort sett rett frem. Jeg brukte et par dager på det. Hvordan det er på en Opel vet jeg ikke, men antar det er noenlunde det samme på de fleste forhjultrekkere. 

 

Når det gjelder pris varierer dette veldig mye fra bil til bil. På Mazdaen min skulle de ha 10 000 kr på de fleste verksted, men har sett priser ned i 4000 kr på enkelte biler, og over 20 000 på andre. Så det enkleste er nok å spørre noen verksteder.

 

Hvis clutchen din har begynt å slure (den glipper ved gasspådrag), bør den byttes snarest. Når den begynner å slure, slites den veldig fort ut, og plutselig står du der uten å komme noen vei. Hvis den derimot ikke slurer, kan du fortsette å kjøre med den. Hvis du kjører den forsiktig, kan selv en ganske slitt clutch holde lenge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...