Gå til innhold

Hvor mange penger skulle du hatt i banken for å føle deg "komfertabel" økonomisk?


PgUp

Anbefalte innlegg

Om du investerer pengene så er det en luksus, og ikke en nødvendighet, etter min mening. Så er spørsmålet om vi snakker om "komfortabel rik", eller "finansielt komfortabel".

 

Investéring er i bunn og grunn noe alle driver med, men ikke alle gjør det bevisst. Når man kjøper et brød i butikken, så investérer man i egen helse. Og de som spiser sunnest, best og billigst er de beste investorene med tanke på mat.

 

De som forvalter flest mulig boenheter med best mulig lederskap, er de som er flinkest på investéring med tanke på eiendom.

 

Dette kan utvides til alle områder i livet.

 

Siden vi ikke lærer om det i skolen, blir det kynisk utnyttelse og lureri som gjelder. Trist, men sånn er det i dag.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komfortabel nok til å slutte å jobbe, eller bare komfortabel?

 

Hvis det er komfortabel nok til å slutte å jobbe, måtte jeg hatt urealistisk mye. Jeg måtte levd på renter eller investert. Forbruket hadde gått opp enormt mye, fordi jeg hadde hatt mye mer fritid, og ville brukt mye penger på reiser.

 

Hvis det bare er komfortabel, så holder det med et par-tre månedslønner.

Lenke til kommentar

Det koker ned til kjerneverdier. Mange mener at ved å ha roboter til å gjøre jobben for oss, så ville vi "forfalt" som mennesker. Jeg mener det motsatte. Vi kan godt bruke roboter, maskiner og automatiséring til å gjøre jobben for oss, men -vi- kan gjøre tenkinga. Der er forskjellen. Forskjellen ligger også i å gjøre ting for glede, og ikke for smerte og tvang.

Lenke til kommentar

Det koker ned til kjerneverdier. Mange mener at ved å ha roboter til å gjøre jobben for oss, så ville vi "forfalt" som mennesker. Jeg mener det motsatte. Vi kan godt bruke roboter, maskiner og automatiséring til å gjøre jobben for oss, men -vi- kan gjøre tenkinga. Der er forskjellen. Forskjellen ligger også i å gjøre ting for glede, og ikke for smerte og tvang.

Eh, hæ? Skal du bli robottenker?

Lenke til kommentar

Er ganske fornøyd med økonomiske situasjonen min i dag. Hadde vært enda mer fornøyd hvis jeg hadde hatt 8 millioner(1mill USD). Da ligger likevel inflasjon, formueskatt, finanskriser og slikt dritt å kjøre i bakhodet. For å hedge mot slikt skjit så hadde jeg vært mer enn komfortabel nok med 20 mill. 

Fra 20-100mill kunne jeg nok oppgradert fra økonomi til business klasse. Men det er helt unødvendig for min del. 

Lenke til kommentar

Komfortabel føler jeg meg vel allerede, da det skal mye til for at jeg går konkurs. Men hvis du tenker iforhold til å ikke måtte tenke på penger og fornuft i det hele tatt vil jeg si 1 milliard. Da kunne jeg reist, unnet meg luksus, spist ute hver dag osv uten å bekymre meg for at det gikk tomt iløpet av livet.

 

Sånn iforhold til mulig dagligdagse utgifter vil jeg si 50 000. Bor i leilighet så verste som kan skje er egentlig at bilen ryker og at jeg ikke kommer meg på jobb. Bør få bilen istand igjen for 50 000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...