Gå til innhold

Nye Tesla Roadster kan fåes med «rakettmotorer» i stedet for bakseter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dete vil ikke hjelpe organisasjonen Tesla. Bilene er bra, organisasjonen er forferdelig dårlig.

 

Feks finnes det ikke delelager til bilene i Norge. Som Teslaeier må jeg bare registrere at delene bare finnes i California, og selv en liten skade på døren gjør at bilen blir stående på verksted i måneder.

 

Når modell 3 kommer vil høyst sannsynlig Tesla Norge kollapse. Da begynner folk med normal inntekt å kjøpe bilen, og norske forbrukerrettigheter gjør at kjøpet kan heves om folk på forhånd ikke er gjort oppmerksom på at Tesla ikke har delelager.

 

Det er bare å bytte bil spør du meg. Det finnes flere gode alternativer til Tesla. Og flere kommer.

Du har vel ikke Tesla så da trenger du ikke bytte bil. Eller mente du kanskje at du bytter din bil til en Tesla?

Lenke til kommentar

Dete vil ikke hjelpe organisasjonen Tesla. Bilene er bra, organisasjonen er forferdelig dårlig.

 

Feks finnes det ikke delelager til bilene i Norge. Som Teslaeier må jeg bare registrere at delene bare finnes i California, og selv en liten skade på døren gjør at bilen blir stående på verksted i måneder.

 

Når modell 3 kommer vil høyst sannsynlig Tesla Norge kollapse. Da begynner folk med normal inntekt å kjøpe bilen, og norske forbrukerrettigheter gjør at kjøpet kan heves om folk på forhånd ikke er gjort oppmerksom på at Tesla ikke har delelager.

 

Er det virkelig krav om delelager i Norge? Det har jeg aldri hørt om før. Det blir mer og mer vanlig også hos andre merker at det meste utenom rent forbruksmateriell bestilles fra utlandet ved behov.

For meg høres det ut som ren BS og skulle gjerne sett at du har noen kilder på denne påstanden. Kan ikke finne noe om dette i hverken kjøpsloven eller forbrukerkjøpsloven.

 

Har du selv erfart at bilen har blitt stående på verksted i flere måneder eller er dette noe du har "hørt" andre snakke om? Kjører ikke Tesla selv ennå, men de jeg kjenner med Tesla er veldig godt fornøyde både med kjøpsopplevelsen og servicen de har fått i etterkant.

Vet at en eier med Tesla X fikk bilen 3 uker på verksted etter kollisjonsskade, grunnet feilbestilling av deler. Men det hele var uproblematisk grunnet lånebil.

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dete vil ikke hjelpe organisasjonen Tesla. Bilene er bra, organisasjonen er forferdelig dårlig.

 

Feks finnes det ikke delelager til bilene i Norge. Som Teslaeier må jeg bare registrere at delene bare finnes i California, og selv en liten skade på døren gjør at bilen blir stående på verksted i måneder.

 

Når modell 3 kommer vil høyst sannsynlig Tesla Norge kollapse. Da begynner folk med normal inntekt å kjøpe bilen, og norske forbrukerrettigheter gjør at kjøpet kan heves om folk på forhånd ikke er gjort oppmerksom på at Tesla ikke har delelager.

Er det virkelig krav om delelager i Norge? Det har jeg aldri hørt om før. Det blir mer og mer vanlig også hos andre merker at det meste utenom rent forbruksmateriell bestilles fra utlandet ved behov.

For meg høres det ut som ren BS og skulle gjerne sett at du har noen kilder på denne påstanden. Kan ikke finne noe om dette i hverken kjøpsloven eller forbrukerkjøpsloven.

 

Har du selv erfart at bilen har blitt stående på verksted i flere måneder eller er dette noe du har "hørt" andre snakke om? Kjører ikke Tesla selv ennå, men de jeg kjenner med Tesla er veldig godt fornøyde både med kjøpsopplevelsen og servicen de har fått i etterkant.

Vet at en eier med Tesla X fikk bilen 3 uker på verksted etter kollisjonsskade, grunnet feilbestilling av deler. Men det hele var uproblematisk grunnet lånebil.

Er vanlig med delelager for alt unntatt slitedeler i utlandet, men utlandet er som regel Sverige eller Tyskland, ikke USA.
Lenke til kommentar

 

Dete vil ikke hjelpe organisasjonen Tesla. Bilene er bra, organisasjonen er forferdelig dårlig.

 

Feks finnes det ikke delelager til bilene i Norge. Som Teslaeier må jeg bare registrere at delene bare finnes i California, og selv en liten skade på døren gjør at bilen blir stående på verksted i måneder.

 

Når modell 3 kommer vil høyst sannsynlig Tesla Norge kollapse. Da begynner folk med normal inntekt å kjøpe bilen, og norske forbrukerrettigheter gjør at kjøpet kan heves om folk på forhånd ikke er gjort oppmerksom på at Tesla ikke har delelager.

Er det virkelig krav om delelager i Norge? Det har jeg aldri hørt om før. Det blir mer og mer vanlig også hos andre merker at det meste utenom rent forbruksmateriell bestilles fra utlandet ved behov.

For meg høres det ut som ren BS og skulle gjerne sett at du har noen kilder på denne påstanden. Kan ikke finne noe om dette i hverken kjøpsloven eller forbrukerkjøpsloven.

 

Har du selv erfart at bilen har blitt stående på verksted i flere måneder eller er dette noe du har "hørt" andre snakke om? Kjører ikke Tesla selv ennå, men de jeg kjenner med Tesla er veldig godt fornøyde både med kjøpsopplevelsen og servicen de har fått i etterkant.

Vet at en eier med Tesla X fikk bilen 3 uker på verksted etter kollisjonsskade, grunnet feilbestilling av deler. Men det hele var uproblematisk grunnet lånebil.

Så klart er dette med delelager i Norge bare oppspinn. De andres delelager er stort sett i Sverige.

Lenke til kommentar

Før:

Det er helt idiotisk og farlig å ha en trykk tank i bilen (ref:hydrogen biler).

 

Nå:

Trykk tank i bil? Det er genialt!

 

*Folk...*

Det er ganske stor forskjell på å ha trykktank i alle personbiler og å ha det i 5000 (?) nisjebiler.

 

Og det er først og fremst det å ha hydrogen i en personbil som er farlig, uansett trykk. Hydrogen er en av de mer eksplosive gassene som finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Blir engen eksplosjon om det var det du så for deg. Blir mer at tanken bare revner. 

Disse tankene er jo ingen ny sak. 

Folk har blitt drept av at dykkerflasker har eksplodert. Nei, du får ikke den fantastiske effekten med flammehav som man kan få hvis man eksploderer noe sammen med bensin, men du dæven som selv luft kan gjøre skade.

 

Sier Dr Bombay som kjører gjennom Calcutta uten lappen? :p hihi

https://open.spotify.com/album/6VFD8Ghci8VQ3TRjp3Z068

 

Vi lager bilene sjæl i et skur og Euro NCAP er noe for de fisefine europeerne.

 

De er nok lagd med punkter de evt sprekker på, og da vil det bli en veldig høy "PSSSSSSJJJJJ" lyd ja, kan sikkert være ubehagelig for ørene...

Hvis det er mulig å få en trykktank til å bare lage en pssssjj-lyd, så overrasker det meg at vi fremdeles har eksplosjoner knyttet til feil på trykktanker ...

 

Men en eksplosjonsgenerator er helt greit å ha i en bil? :)

Ja, for den gjør ikke noe skade de tusentalls gangene den eksploderer i minuttet. Når det er sagt, så er jeg mer redd for at elbilen min skal ta fyr i en kollisjon enn at bensinbilen min skal det. Jeg har opplevd batterier i mobiltelefoner ta fyr før. Jeg vil ikke oppleve det med et batteri på størrelsen som sitter i biler.

Lenke til kommentar

Når det er sagt, så er jeg mer redd for at elbilen min skal ta fyr i en kollisjon enn at bensinbilen min skal det. Jeg har opplevd batterier i mobiltelefoner ta fyr før. Jeg vil ikke oppleve det med et batteri på størrelsen som sitter i biler.

Det er svært ulogisk. Bensinbiler er helt klart de bilene som lettest tar fyr og der brannen er farligst.

 

Men folk er jo generelt ulogiske. Er redd for å fly men kjører gjerne bil, f.eks.

Lenke til kommentar

Dete vil ikke hjelpe organisasjonen Tesla. Bilene er bra, organisasjonen er forferdelig dårlig.

 

Feks finnes det ikke delelager til bilene i Norge. Som Teslaeier må jeg bare registrere at delene bare finnes i California, og selv en liten skade på døren gjør at bilen blir stående på verksted i måneder.

 

Når modell 3 kommer vil høyst sannsynlig Tesla Norge kollapse. Da begynner folk med normal inntekt å kjøpe bilen, og norske forbrukerrettigheter gjør at kjøpet kan heves om folk på forhånd ikke er gjort oppmerksom på at Tesla ikke har delelager.

 

Du vil nokk oppdage at vedlikeholdskravet til en elbil er betydelig mindre enn basically allt annet. De nye har svært effektiv regeneretiv bremsing, så de som ikke kjører som idioter bytter bremser når de gamle ruster i stykker etter ti år. Det vil heller ikke gi mening å ha delelager for noen få tusen biler. Videre er Tesla en fantastisk organisasjon da de har oppnådd ting ingen andre bilprodusenter hadde tenkt å rulle ut før 2025 idag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...