Gå til innhold

– Nordmenn er ganske naive


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ting jeg nevner når danskene spør meg om hva er bra med Norge, etter å ha forklart forskjellen mellom Staten Norge, og Norge.

Staten Norge har sinnsykt mye oljepenger, og kjempeinntekter fra Skatt og Avgifter.

Elendig infrastruktur, (inkl. helsevesen/eldreomsorg, skole, kollektivtransport, veisystem, m.m.)

 

Norge:

Deilige, men naive, mennesker og Naturen.

Punkt slutt, ferdig.

 

«Nåh? Er det så ille?» Spør de?

-Jeg peker på røykpakka og øllen...

...og tilføyer «Hva tror du taxiprisen er for 5 km?»

Så sier de, «men de tjener godt?» -og har tydeligvis glømmt hva jeg sa om dekkstøyavgift, sukkeravgift, svenskehandel og et par flere ting.

-Og jeg blir nødt til å peke på røykpakka og øllen, svarer: «Jeg kan ikke leve der mer enn ei uke uten hjelp». -De knekker sammen, vi ler, vi klemmer, og de gir meg en øl mer, og inviterer til bbq neste kveld. -Det er dejligt at være norsk, i Danmark.

Endret av Sandormen
Lenke til kommentar

Ting jeg nevner når danskene spør meg om hva er bra med Norge, etter å ha forklart forskjellen mellom Staten Norge, og Norge.

Staten Norge har sinnsykt mye oljepenger, og kjempeinntekter fra Skatt og Avgifter.

Elendig infrastruktur, (inkl. helsevesen/eldreomsorg, skole, kollektivtransport, veisystem, m.m.)

 

Norge:

Deilige, men naive, mennesker og Naturen.

Punkt slutt, ferdig.

 

«Nåh? Er det så ille?» Spør de?

-Jeg peker på røykpakka og øllen...

...og tilføyer «Hva tror du taxiprisen er for 5 km?»

Så sier de, «men de tjener godt?» -og har tydeligvis glømmt hva jeg sa om dekkstøyavgift, sukkeravgift, svenskehandel og et par flere ting.

-Og jeg blir nødt til å peke på røykpakka og øllen, svarer: «Jeg kan ikke leve der mer enn ei uke uten hjelp». -De knekker sammen, vi ler, vi klemmer, og de gir meg en øl mer, og inviterer til bbq neste kveld. -Det er dejligt at være norsk, i Danmark.

Ingenting av det du sier her stemmer. Norge sitt skolesystem er på topp 25 (nr 21), helsevesenet er på topp 10 (nr 7), og Norge er kåret til det beste landet i verden for de over 60, og ble ikke altfor lenge siden kåret som verdens lykkeligste land. Kollektivtransport og veistandard er påvirket av hvor langstrakt landet er, fjell, klima og befolkningstall. Veistandarden er ikke elending, men midt på treet.

 

Hvem bryr seg om hva røyken koster? Øl har vi råd til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ting jeg nevner når danskene spør meg om hva er bra med Norge, etter å ha forklart forskjellen mellom Staten Norge, og Norge.

Staten Norge har sinnsykt mye oljepenger, og kjempeinntekter fra Skatt og Avgifter.

Elendig infrastruktur, (inkl. helsevesen/eldreomsorg, skole, kollektivtransport, veisystem, m.m.)

 

Norge:

Deilige, men naive, mennesker og Naturen.

Punkt slutt, ferdig.

 

«Nåh? Er det så ille?» Spør de?

-Jeg peker på røykpakka og øllen...

...og tilføyer «Hva tror du taxiprisen er for 5 km?»

Så sier de, «men de tjener godt?» -og har tydeligvis glømmt hva jeg sa om dekkstøyavgift, sukkeravgift, svenskehandel og et par flere ting.

-Og jeg blir nødt til å peke på røykpakka og øllen, svarer: «Jeg kan ikke leve der mer enn ei uke uten hjelp». -De knekker sammen, vi ler, vi klemmer, og de gir meg en øl mer, og inviterer til bbq neste kveld. -Det er dejligt at være norsk, i Danmark.

 

Uten tilførsel av 225 oljemilliarder så ville Norge gått med 121 milliarder i underskudd. Det sier noe.

Lenke til kommentar

Ingenting av det du sier her stemmer. Norge sitt skolesystem er på topp 25 (nr 21), helsevesenet er på topp 10 (nr 7), og Norge er kåret til det beste landet i verden for de over 60, og ble ikke altfor lenge siden kåret som verdens lykkeligste land. Kollektivtransport og veistandard er påvirket av hvor langstrakt landet er, fjell, klima og befolkningstall. Veistandarden er ikke elending, men midt på treet.

 

Hvem bryr seg om hva røyken koster? Øl har vi råd til.

 

Det finnes ingen "kåringer" av beste land å¨bo i. FN driver levekårsindekser, ikke "kåringer". Tabloidaviser driver "kåringer"; med beste kjoler og sånt fjas.

Lenke til kommentar

Man kan vel gjøre begge deler?

 

Det finnes mange nok godtroende fjols der ute som blir rundlurt, og hvem tror du må ta regninga? Det er ikke bankene for å si det slik.

 

Det er prisen vi betaler for å bo i et "fritt" samfunn.

 

Jeg mener dette må inn som fag i barne- og ungdomsskolene. Gjerne underfag, som "Svindel og bedrageri", under hovedfag "Økonomi og finans".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...