Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken dager og tidspunkt er det billigst å fylle bensin i Trondheim?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare fordi ting kan være dyrere betyr ikke det at det er billig med de nåværende prisene. :nei:

 

 

Ikke alltid stasjoner langs f.eks E6 justerer ned prisene så mye, da de selger uansett

 

 

 

Hvilken dag vil dere tro er lønnsomt å fylle full tank? 

Lenke til kommentar

Søndager har vel vært dagen igjennom tidene hvor det ofte har vært "billigere", og det ser jeg fortsatt. Skal dog sies at prisene har jevnet seg kraftig ut, så det er ikke mye å hente. Hvis du ønsker et enkelt sparetips kan du bli Trumf-medlem. Helt gratis, og du får 30 øre avslag per liter på Shell.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Så man burde kun ta utgangspunkt i de som henger i NAV systemet?

 

Bensin koster kr. 10,- pr liter i Uganda, hvis du syns den er dyr i Norge.

 

Vet du i det hele tatt forskjellen på gjennomsnitt, typetall og median? Om du tar ti mennesker der 9/10 tjener 350 000 kr i året mens den siste tjener 3 500 000 i året, blir gjennomsnittet 665 000 mens medianen gir et bedre bilde, nemlig 350 000 kr. Med andre ord er gjennomsnittslønnen i Norge kunstig høy, da den dras opp av de som tjener svært mye, mens de aller fleste arbeiderne i Norge tjener et godt stykke mindre.

 

I USA koster en liter bensin ca. 5 kr/L, i Norge koster den ca. tre ganger mer, til tross for at lønnningene i USA er ganske like de i Norge, og i enkelte tilfeller høyere (spesielt etter skatt/avgifter/moms/NRK lisens/bompenger etc).

 

Sammenligner man norske bensinpriser med andre oljeeksportører som Qatar, UAE, Saudi Arabia etc, så er det enda dyrere i Norge, selv etter kjøpekraft. Det sagt, så er det ikke nødvendigvis et fasitsvar på hva prisen skal være, men uten innblanding fra staten, så havner prisen omtrent på 4-5 kr/L.

 

 

Søndager har vel vært dagen igjennom tidene hvor det ofte har vært "billigere", og det ser jeg fortsatt. Skal dog sies at prisene har jevnet seg kraftig ut, så det er ikke mye å hente. Hvis du ønsker et enkelt sparetips kan du bli Trumf-medlem. Helt gratis, og du får 30 øre avslag per liter på Shell.

 

Det er slutt på at det er billigere enkelte dager i uken her jeg bor. Etter at CK slettet sin praksis har de andre stasjonkjedene fulgt etter. Kanskje dette endrer seg igjen.

 

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Søndager har vel vært dagen igjennom tidene hvor det ofte har vært "billigere", og det ser jeg fortsatt. Skal dog sies at prisene har jevnet seg kraftig ut, så det er ikke mye å hente. Hvis du ønsker et enkelt sparetips kan du bli Trumf-medlem. Helt gratis, og du får 30 øre avslag per liter på Shell.

 

 

Hva er egentlig "OK" pris å fylle på nå da? :)

Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på hvor du bor, men selv så anser jeg 15,40 og under som en "grei" pris for Blyfri 95. På de aller verste dagene har det vært nesten bortpå 17 kroner, og det er jo helt vilt. Er du heldig kan du komme deg ned på 14,"ettellerannet" også.

 

EDIT: Husk at konkurransen i områder med mange bensinstasjoner er mye hardere. Så man ser gjerne bedre priser inne i byene en midt utpå "landet".

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...