Gå til innhold

Kommer søkefunksjonen noensinne til å bli fikset?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hei!

 

Pussig denne er markert som "Løst"..

Irriterte meg over at søke-funksjonen gav tomt resultatet med en gang jeg valgte "avansert" og knotet litt med HTTP-GET-variablene:

Når man fyller ute søkefeltet øverst på siden så vil URL'en bli:

https://www.diskusjon.no/sok/?query=søk

 

Men når man ønsker å endre noe, gir det ingen resultat:

https://www.diskusjon.no/sok/?f=all&start_year=all&sort=relevance&author=&query=søk

(Legg merke til "author=")

 

Hvis man fjerner akkurat "author=", dvs det feltet som heter "bruker" i søkevalgene så får man opp et bedre søk:

https://www.diskusjon.no/sok/?f=all&start_year=all&sort=relevance&query=søk

 

Oppdaget at "author" var gefycked når jeg ønsket å sortere etter dato og måtte endre på URL.

Endret av DanteUseless
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Helt utrolig at jeg gidder å bruke tid på og skrive inn en klage, men dette har irritert meg en stund merker jeg. 

 

Problemet er at når jeg søker etter noe i forumet så funker dette helt fint. Men når jeg skal bla til side to i søkeresultatene så får jeg ikke opp noe som helst. 

 

Man ser jo at det er flere sider med søkeresultater, men klikker jeg på en annen side så får jeg ikke opp noe som helst. 

 

Er dette noe som kan fikses eller blir prioritert fikset?



Problemet er at en ny søkefunksjon er noe de måtte kodet fra bunnen av. Det er ikke på diskusjon sin side problemet ligger. Det er søkefunksjonen i programvaren som er FUBAR og det er ikke bare bare å fikse det i en fei. Det er nok mange andre ting som er både viktigere og enklere å ta tak i først.

 

Nå vet ikke jeg hva bakgrunnen for denne uttalelsen er, men søkefunksjon i en side med massivt innhold av informasjon er jo helt vesentlig hvis man ønsker at besøkende skal finne informasjon og delta på siden. Å bla gjennom forumet manuelt er jo helt nytteløst og veldig tidkrevende.

 

Søkefunksjonen blir brukt langt oftere enn mange tror. Jeg installerte "Hotjar" på min nettside for å vise heat maps samt opptak av besøkende på siden. Det var overraskende mange som brukte søkefunksjonen. I Norges største diskusjonsforum med massive mengder med innhold vil jeg vel si at denne er langt viktigere enn dere tror.

 

Dessuten så finner man søkefunksjonen tydelig plassert helt øvers til høyre under logoen på siden. Man oppfordrer altså besøkende til å bruke denne med tanke på plasseringen. Da ville jeg heller gjemt den litt, siden den ikke fungerer som den skal.
 

Endret av Bjerknez
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Dette er vel først og fremst en svakhet i forumsoftwaren, og siden vi har hatt det slik i 10 år burde det vel si alt om hvor høyt det prioriteres. Den knappe utviklerressursen forumet har nå er nok bedre utnyttet andre steder. Forhåpentligvis kommer det en bedre søkefunksjon når forumet blir oppgradert neste gang. Forumets ledelse er i alle fall fult klar over søkefunksjonens tilstand.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...