Gå til innhold

Hvordan overleve sommer'n 2018


X19x11

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte denne tråden for oss som ikke er så glad i varmen, det blir spådt varmere fremover så her kan vi diskutere og komme med tips til hvordan holde seg kjølig i sommer  :) 

 

Tips for å holde seg selv/ huset kaldt, hvilken vifter som anbefalles, eller hva en burde drikke, alle typer tips og diskusjoner rundt dette velkomne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tips jeg fikk for en del år siden av en kompis fra england, han hadde akkurat kommet hjem fra militæret å var sendt til midtøsten, de tok shemagh skjerf å dynket de i kaldt vann å hadde rundt halsen for å klare varmen.

Gjør det samme da jeg er hjemme

Lenke til kommentar

Et tips jeg fikk for en del år siden av en kompis fra england, han hadde akkurat kommet hjem fra militæret å var sendt til midtøsten, de tok shemagh skjerf å dynket de i kaldt vann å hadde rundt halsen for å klare varmen.

Gjør det samme da jeg er hjemme

Kan en sånn tynn sak syklister bruker som dekker hals og litt av ansiktet benyttes til formålet?

 

Fant random en sak fra Altibox som hadde liggende her

Lenke til kommentar

 

Et tips jeg fikk for en del år siden av en kompis fra england, han hadde akkurat kommet hjem fra militæret å var sendt til midtøsten, de tok shemagh skjerf å dynket de i kaldt vann å hadde rundt halsen for å klare varmen.

Gjør det samme da jeg er hjemme

Kan en sånn tynn sak syklister bruker som dekker hals og litt av ansiktet benyttes til formålet?

 

Fant random en sak fra Altibox som hadde liggende her

 

 

Vil tro det skal fungere men det er ikke så mye tøy på en slik så jeg vil gjette den ikke kjøler så veldig lenge

Lenke til kommentar

 

 

Et tips jeg fikk for en del år siden av en kompis fra england, han hadde akkurat kommet hjem fra militæret å var sendt til midtøsten, de tok shemagh skjerf å dynket de i kaldt vann å hadde rundt halsen for å klare varmen.

Gjør det samme da jeg er hjemme

Kan en sånn tynn sak syklister bruker som dekker hals og litt av ansiktet benyttes til formålet?

 

Fant random en sak fra Altibox som hadde liggende her

 

 

Vil tro det skal fungere men det er ikke så mye tøy på en slik så jeg vil gjette den ikke kjøler så veldig lenge

 

Åkai, skal iallefall teste, det høres ut som en bra ide, eller se om får tak i noe tilsvarende som du beskriver.

 

Betongkloss hvor sola dukker opp om ca 2,5 time - glær mæ...

Lenke til kommentar

Helt for jævli varmt i et av disse nye supertette husene.  29 grader i det meste av huset når jeg kommer hjem fra jobb og over 31 i ett av rommene.  Ventilasjonen står på max men kan slett ikke følge med.  Hadde befaring fra en aircon/varmepumpe montør og avventer tilbud fra han.  Blir minst 4 innerdeler og 1 uterdel.  Koster sikkert en formue, men har intet valg. 

Lenke til kommentar

Varmepumpe/AC i nødstilfelle

 

Minst mulig klær

 

Ha døren åpen, når AC ikke står på

Døren min sto åpen i natt og det var kjølig å stå opp, men nå er det varmt, så nå må døren opp igjen

 

Drikke kaldt vann, fint å ha i kjøleskapet

 

Noe som dekker til vinduene fra utsiden, før varmen kommer inn eller i kontakt med glasset

Lenke til kommentar

Bor it et gammelt dårlig isolert hus fra 1800 tallet med skifertak, blir hett som faen i 2 etasje hvor je har soverom.

Kjører gjennomtrekk i hele huset døgnet rundt.

 

Kjelleren full av øl å leske seg på, kan og gå der og kjøle meg ned litt.

 

Minst mulig klær.

 

Godt kaldt vatn som har ligget litt i fryseboksen!

 

Får satse på man overlever.

Lenke til kommentar

Varmepumpe er et must.  20 grader på dagtid, 17 om natta, sommer som vinter.  Mangler bare en kjøledress jeg kan ta på når jeg må ut av huset, så er sommeren helt OK.

 

Gå ut i varmen da blir varmen lettere ha med å gjøre dere.

 

All min erfaring tilsier at det på ingen måte stemmer.

Lenke til kommentar

Varmepumpe er et must.  20 grader på dagtid, 17 om natta, sommer som vinter.  Mangler bare en kjøledress jeg kan ta på når jeg må ut av huset, så er sommeren helt OK.

 

Gå ut i varmen da blir varmen lettere ha med å gjøre dere.

 

All min erfaring tilsier at det på ingen måte stemmer.

 

Varmepumpe er et must.  20 grader på dagtid, 17 om natta, sommer som vinter.  Mangler bare en kjøledress jeg kan ta på når jeg må ut av huset, så er sommeren helt OK.

 

Gå ut i varmen da blir varmen lettere ha med å gjøre dere.

 

All min erfaring tilsier at det på ingen måte stemmer.

En kammerat sa gå ut da blir varmen lettere ha med å gjøre, på den tiden tålte jeg ikke varmen i det hele tatt det var et ork et helvete for meg da, etter på null problem med varmen nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...