Gå til innhold

KORTTEST: Weber Pulse 2000


Anbefalte innlegg

Ganske mye penger, men er et alternativ hvor borretslaget man bor  har nazi regler og ikke tillater gass. 

Selv har jeg brukt weber electric grill q1400 nå i flere år( kanskje 10 til sammen) og den funker fortsatt som bare det, beste elektriske grillen jeg har hatt) og den kosta rundt 1500 kr den gangen om jeg ikke husker feil. 

 

Er man matentusiast bor man da ikke i borettslag.. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er det noen som vet poenget med å "grille" maten uten røyk som man bare får med kullgrill?

Hva er forskjellen på elektrisk grill og en stekepanne? Eller rett og slett bare varme i ovnen med marinade. Er ikke det lettere, like bra og mye billigere?

Dette har jeg alltid lurt på

 

Jeg har akkurat svart Dubious på det :)

Samme vil du vell få i en stekeovn med grill funksjon?

Lenke til kommentar

Alt for dyrt, bruker selv en Weber til kr 2000 (gass) som er mer en bra nok, hva man skal med en grill til kr 8000 uforstålig for meg!

 

i mange borettslag er det forbudt med kull-/gassgrill. så da blir vel dette en potensiellt bra løsning kanskje? for å komme nærmere effekten av kull/gass

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Prisen er like høy i år som i fjor, som denne testen er fra. Weber q1400 til 2800 er et meget godt alternativ. Men for teknonerder er det kanskje verdt hver krone at at grillen også har sin egen app...

 

Jeg er litt grillnerd, med opptil 7 ulike griller i en periode...!!

En ting er klart for min del, Weber er verdt pengene. De er solide og gir gjevnt grillresultat. Billige griller ruster fortere på visse deler og varer kortere.

 

Elgrill gir mye nytte og glede, den passer også fint på små balkonger.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

8.000 kr for en elektrisk grill, ja da blir du enten godt lurt eller så er du weber entusiast.

 

Det er mange rimeligere alternativer for folk som bor slik at de ikke kan grille med kull eller gass. Og denne her er perfekt på terrassen i leiligheten. Ingen klager fra naboene. 

Ta feks en titt på OBH N OptiGrill til under 1500 kr.

https://prisjakt.no/product.php?p=3901291

En som kjøpte denne Optigrillen hadde trådløse termometere og en mobilapp som fulgte med, og nå er det sjeldent han bruker termometer han bare lemper biffene på grillen og får pipelyd og blinkende lys fra grillen når biffen er klar. Du velger selv kjernetemp. Auto setting for fisk, grønnsaker, poteter, biff, svinekjøtt, fugl, sandwicher, panini, bacon osv. 

 

Og den optigrillen brukes faktisk året rundt, når grillsesongen er over benyttes grillen på kjøkkenet under kjøkkenviften og det blir ikke mer os enn det avtrekksviften tar unna. Ingen uling av brannalarm for det er minimalt med os, og likevel blir grillen varm nok til at det blir stekeskorpe. 

 

Om du føler må følge med på kjernetempen på skjerm så koster vel trådbefengte el trådløse prober fra et par hundre kroner på ebay, et hundrelapp el to for de med mobilapp. 

 

Og da har du fortsatt 6.000 kr på konto til å kjøpe både flott kjøtt til grillen og drikke til grillingen. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Dette er ikke grill. Det er en elektrisk stekepanne. Maten blir stekt og ikke grillet. Det må dere vel skjønne selv?

 

Denne har såpass med effekt at det begynner å nærme seg ok. En skikkelig kullgrill er gjerne over 700 grader, det får en ikke til i stekepanne uten videre. Intens strålingsvarme gir ypperlig stekeskorpe. I stekepanne blir det gjerne en ytre fritering som klarer det samme. Ute trenger en ikke å bekymre seg like mye for at det oser litt.

Lenke til kommentar

Så var vel også noe av poenget at TEK så på en løsning for de som feks bor i leilighet der det er forbud mot kullgrill og gassgrill. Da er det enten å i parken for å grille, men det kan jo bli problematisk om det er totalforbud mot åpen ild slik det var sist sommer. Og da blir jo elektrisk grill en helt ok løsning, sålenge grillen blir varm nok på overflaten til å lage stekeskorpe så blir jo resultatet helt greit. Det man mangler er jo røksmaken, men for de eventyrlystne så er det jo mulig å jukse litt der feks med røkaroma. ;)

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Med elektrisk grill, kan man ikke like godt bare lage mat på kjøkkenet?

Tja. Noe av hyggen er å sitte ute en pen dag og ha mat på en grill rett foran seg. Man får plass til mer ulik mat på større flate enn stekepanne..

 

Det er mye grilling man kan si det samme: Hvorfor ikke bare stekepanne inne?

De dårlige el-grillene for 15-20 år siden, må man glemme...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Med elektrisk grill, kan man ikke like godt bare lage mat på kjøkkenet?

 

Tja det kan da være mange grunner til å bruke elektrisk grill? Forbud mot kull og gass er jo nevnt og for mange er det nok dette som blir avgjørende. Når en elektrisk grill først er i hus så kan det være en grei måte å få til lettvinte velsmakende hverdagsmåltider på. Kameraten min som kjøpte elektrisk grill bruker grillen året rundt. Lager han feks en stor bolle salat som holder et par dager så kan neste dags måltid lage seg selv på den elektriske grillen mens han gjør andre ting, grillen piper og uler når maten er ferdig og resultatet blir stekeskorpe, saftig kjøtt ,fisk eller fugl og resultatet blir likt hver gang. Andre velger kanskje elgrill for å minske kalori-inntak? 

 

Også på en solrik sommerdag kan det jo være hyggelig å få stekt laks på kun få minutter i en el-grill, på omtrent den tiden det tar å legge opp potetsalat på et fat og få dekt opp ute. Maten er klar på elgrillen før grillkullet har skiftet farge. 

 

Men jeg ville nok definitivt ikke lagt ned 8.000 kr på en el-grill. Ikke når det eksisterer gode alternative el-griller til lavere pris og kull eller infrarød grill faktisk gir bedre resultat.

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...