Gå til innhold

Endelig fri data abb. Chili mobil starter ballet


Anbefalte innlegg

Synd å se alle som vil gjøre sitt for å ødelegge dette tilbudet i Norge mens de åpenbart syntes det er flott å få 6-12 GB data for samme pris siden jeg ikke ser poster om å sabotere de andre operatørene som leverer mye mindre og dårligere pakker.

 

Ja, drittunger som saboterer.

Chilimobil står fritt til å avslutte avtalen med de som bryter eller misbruker tjenesten for kun å overbelastet nettet.

Så blir jo samme med internetlevrandørene, vil anbefale de som gjør slikt tenke seg litt om for hvis du senere trenger store mobildata fordi du vil på ferie og telelevrandøren nekter deg det på grunn av misbruk.

Men uansett så er vel de kundene som ikke betaler eller kjøper som er de verste, da får ikke chilmobi inntekter? Men problemet er vel helller det gir treg hastighet for de som trenger mobilen til surfing det er jo det verste.

 

Uansett vil slikt bli bedre når 5g mobilnett kommer.

 

Uansett har jeg sjekket mobildekningen på fjellet uten for storbyer og det er dårlig mobildekning med telia\icenet ofte får man kun 3g hastighet under 5 mbit gjennom mobilen.

Så sier litt det er bortkastet med store datapakker uten for byen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chilimobil står fritt til å avslutte avtalen med de som bryter eller misbruker tjenesten for kun å overbelastet nettet.

Så blir jo samme med internetlevrandørene, vil anbefale de som gjør slikt tenke seg litt om for hvis du senere trenger store mobildata fordi du vil på ferie og telelevrandøren nekter deg det på grunn av misbruk.

Men uansett så er vel de kundene som ikke betaler eller kjøper som er de verste, da får ikke chilmobi inntekter? Men problemet er vel helller det gir treg hastighet for de som trenger mobilen til surfing det er jo det verste.

 

Uansett vil slikt bli bedre når 5g mobilnett kommer.

 

Uansett har jeg sjekket mobildekningen på fjellet uten for storbyer og det er dårlig mobildekning med telia\icenet ofte får man kun 3g hastighet under 5 mbit gjennom mobilen.

Så sier litt det er bortkastet med store datapakker uten for byen.

Husk at om du har ice abo så vil ice foretrekke ice 3g over telia 4g så det hender ofte det lønner seg å bytte manuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men kan noen si om chilmobil klarer å prioritere kundeservice?

For hvis det er fritt frem til misbruk vil chilmobil miste de seriøse kundene sine og kun useriøse som kun vil bruke å laste ned tull for å overbelaste tjenesten. Ingen vil betale for 5 mbit\s eller 25 mbit sekund i dag.

Ingen gidder å kjøpe store datapakker i dag hvis de får sirrupt nett.

 

Så jeg tror det ender med tilbudet forsvinner.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe sted der at de plukket ned utstyret som allerede sto oppe og gikk?

Joda står her: 

Byttet alt

Nå har selskapet gjennomført et fullstendig teknisk bytte. Alle de 550 basestasjonene er bygget om til LTE, i stedet for den etterhvert tilårskomne CDMA 2000-teknologien.

Lenke til kommentar

Joda står her: 

Byttet alt

Nå har selskapet gjennomført et fullstendig teknisk bytte. Alle de 550 basestasjonene er bygget om til LTE, i stedet for den etterhvert tilårskomne CDMA 2000-teknologien.

 

Året etter ble Tele2 kjøpt opp av Netcom, mens ice.net tok over kundene til Network Norway og de rundt 2000 basestasjonene som Tele2 hadde etablert.

Du mener de slukket 1450 basestasjoner? :)

Lenke til kommentar

Du mener de slukket 1450 basestasjoner? :)

hehe neida, de overtok Tele2 nettet, men byttet ut alt det utstyret de hadde montert der om det er det du sikter til?

ICE har aldri hatt 2G eller 3G i sitt nett bortsett fra før 2015 når de hadde 3G på CDMA 2000-teknologien. Men da var de rendt mobiltbredbånd selskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hehe neida, de overtok Tele2 nettet, men byttet ut alt det utstyret de hadde montert der om det er det du sikter til?

ICE har aldri hatt 2G eller 3G i sitt nett bortsett fra før 2015 når de hadde 3G på CDMA 2000-teknologien. Men da var de rendt mobiltbredbånd selskap.

Tallene stemmer jo ikke overens med hverandre, de bygget om 550 av sine egne basestasjoner til LTE, og de har overtatt 2000 basestasjoner fra tele2, hvor står det at de har byttet ut utstyter på dem til kun LTE? :)

 

Du svarte heller ikke på hvorfor dekningskartene ikke stemmer med hverandre...

Lenke til kommentar

Tallene stemmer jo ikke overens med hverandre, de bygget om 550 av sine egne basestasjoner til LTE, og de har overtatt 2000 basestasjoner fra tele2, hvor står det at de har byttet ut utstyter på dem til kun LTE? :)

 

Du svarte heller ikke på hvorfor dekningskartene ikke stemmer med hverandre...

Mulig at ikke tallene stemmer. Men ICE har først byttet ut teknologien i sitt eget nett fra 3G på CDMA 2000-teknologien til 4G også har de overtatt 2000 basestasjoner fra Tele2 som de har tatt i bruk med egen 4G teknologi der de hadde behov. De har ikke brukt alle Tele2 sine siter siden de hadde noen overlappende.

Dekningskartet til Ice viser nok egen 4G dekning og Telia sin 2G, 3G og 4G dekning. I tillegg viser Ice deking på 450 frekvensen som kun er for mobiltbredbånd. Men jeg kan garantere deg at ICE aldri har benyttet 3G i sitt eget nett! Om det er noe feil med dekningskartet til ICE så burde du kontakte de for og oppklare feilen. 

Endret av Bombasa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det som er problemet med ice er det kun har 800 mhz på en kanal.

 

Mens telia:

800 MHz 1 800 MHz

2 600 MHz

I tillegg har de noen frekvenser på 2g og 3g.

samme med telenor. Ergo er både hastigheten og flere valgmåter ved dårlig hastighet.

 

Har man gammelt utstyr funger icenet dårlig eller litt uten for rekkeviden.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Mulig at ikke tallene stemmer. Men ICE har først byttet ut teknologien i sitt eget nett fra 3G på CDMA 2000-teknologien til 4G også har de overtatt 2000 basestasjoner fra Tele2 som de har tatt i bruk med egen 4G teknologi der de hadde behov. De har ikke brukt alle Tele2 sine siter siden de hadde noen overlappende.

Dekningskartet til Ice viser nok egen 4G dekning og Telia sin 2G, 3G og 4G dekning. I tillegg viser Ice deking på 450 frekvensen som kun er for mobiltbredbånd. Men jeg kan garantere deg at ICE aldri har benyttet 3G i sitt eget nett! Om det er noe feil med dekningskartet til ICE så burde du kontakte de for og oppklare feilen. 

Snakker om dekningskartet kun for 3G...

Lenke til kommentar

Bare ødelegger tilbudet dere.

 

Kjør på. Bare ødelegg for oss andre. Når en operatør endelig lar den gjengse bruker slippe å tenke på forbruket, må det alltid komme inn prinsipp-faste tullinger og bruke opp x-antall GB som er inkludert bare fordi man kan (har tvangstanker og bare MÅ).

 

Tullete å oppfordre til misbruk.  Jeg har tegnet et slikt fri data abonnement for å støtte en pionér i markedet i håp om at andre følger etter hvis mange nok hopper på.  Kan ikke se nytten av å laste ned en dummy fil bare fordi du kan.

 

Skjærpings!!! Når vi endelig får tilbud om nesten ubregrenset data så er det noen idioter som må ødelegge det for resten av oss.

 

Ja, drittunger som saboterer.

folkens, etter å ha lest følgende artikkel, så er jeg ganske sikker på at det ikke er et reelt tilbud uansett, det er en stor løgn. 

fyren brukte 8% av kapasiteten på 26% av måneden, og Chilimobil oppfordret ham til å bytte til bredbånd isteden...

https://www.tek.no/artikler/bare-uker-etter-at-chili-tilbod-fri-data-har-de-begynt-a-ringe-kundene-om-a-roe-ned-forbruket/439474

Endret av Hans_Henrik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakker om dekningskartet kun for 3G...

Det har helt sikkert med at ICE må få sine oppdateringer fra Telia siden Telia står for 3G dekingen. Derfor kan det bli feil oppdateringer, oppdaterings forsinkelser og andre type feil... Se Telia sitt dekingskart så får du sikkert mest riktig inntrykk av Telia sin 3G deking også som ICE kunde!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det har helt sikkert med at ICE må få sine oppdateringer fra Telia siden Telia står for 3G dekingen. Derfor kan det bli feil oppdateringer, oppdaterings forsinkelser og andre type feil... Se Telia sitt dekingskart så får du sikkert mest riktig inntrykk av Telia sin 3G deking også som ICE kunde!

Venter på videre svar...

post-266150-0-53189600-1529410360_thumb.png

Lenke til kommentar
Andreassen argumenterte med at forbruket var dyrt for dem, 
og lurte på om han ikke kunne bruke vanlig bredbånd i stedet. 
– Jeg har brukt åtte prosent av den oppgitte kvota på en uke –
 da oppleves det ganske merkelig å få en telefon. 
Hvorfor har de satt 1000 gigabyte som øvre grense hvis du ikke er i nærheten av å kunne bruke det? 

gud, jeg får lyst til å abonere, bare for å laste ned 900GB /dev/zero fra 1 av mine servere den første dagen, og leve med de siste 100GB, bare for å se hva som skjer  :rofl:  (kun med mobilen, og lagre til /dev/null, så jeg ikke trenger en 900GB mobil, selvsagt)

 

,

edit: hvis noen ønsker å prøve, last ned en "Terminal Emulator" fra Play Store (Android) / App Store (Apple), og skriv i terminalen:

 

wget rfiles.ratma.net/900gb.sparse.zip -O /dev/null

- advarsel, det vil bruke 900GB fra nettet ditt (men vil ikke bruke noe lagringsplass.)

 

Fikk SIM-kort i går, har begynt å teste nå, dratt ned ca 30GB så lang, fortsatt ikke hørt noe fra dem...

Lenke til kommentar

Det har helt sikkert med at ICE må få sine oppdateringer fra Telia siden Telia står for 3G dekingen. Derfor kan det bli feil oppdateringer, oppdaterings forsinkelser og andre type feil... Se Telia sitt dekingskart så får du sikkert mest riktig inntrykk av Telia sin 3G deking også som ICE kunde!

Greia er altså at ICE sitt kart viser større 3G dekning enn telia sitt som er merkverdig, men nå har ICE bekreftet at de ikke lengre har noen 3G sendere, så du hadde helt rett der! :)

Forøvrig gjelder rådet mitt uansett, sjekk hvor god dekning dere har med ICE og bytt gjerne til Telia manuelt og sjekk igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...