Gå til innhold

Klar tale fra brukerne: Dette er tingene de liker og hater ved iPhone X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg en av dem som ikke bruker siri noe særlig selv om jeg prøver og bruke den funksjonen. Det som jeg synes er vanskelig og venne meg til er tyngden på den. Den er merkbart tyngre en iphone 6 som jeg hadde før og som, sammen med at den er veldig glatt, gjør at den har deiset i gulvet et par ganger. Ja, jeg vet jeg kan, og bør, bruke en form for beskyttelse, men da fosvinner designet på den. Liker heller ikke at rammen på sidene er så smale. Ja jeg vet at det høres rart ut, men det gjør at bokstaver ol er helt ute på kanten og kan være vanskelig å treffe. Merker det spesielt på enkelte spill og når jeg skriver meldinger. Har også at jeg må rette mer på skrivingen på denne. Er akkurat som om den ikke skjønner pølsefingrene mine like godt som 6ern. Men derfra og ut er det mye som er perfekt for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jeg en av dem som ikke bruker siri noe særlig selv om jeg prøver og bruke den funksjonen. Det som jeg synes er vanskelig og venne meg til er tyngden på den. Den er merkbart tyngre en iphone 6 som jeg hadde før og som, sammen med at den er veldig glatt, gjør at den har deiset i gulvet et par ganger. Ja, jeg vet jeg kan, og bør, bruke en form for beskyttelse, men da fosvinner designet på den. Liker heller ikke at rammen på sidene er så smale. Ja jeg vet at det høres rart ut, men det gjør at bokstaver ol er helt ute på kanten og kan være vanskelig å treffe. Merker det spesielt på enkelte spill og når jeg skriver meldinger. Har også at jeg må rette mer på skrivingen på denne. Er akkurat som om den ikke skjønner pølsefingrene mine like godt som 6ern. Men derfra og ut er det mye som er perfekt for min del.

 

Om du ikke har testet SwiftKey, anbefaler jeg å laste ned. Det lærer seg fortere enn iPhone's standardtastatur hva du prøver å skrive, og det oppstår færre feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jeg en av dem som ikke bruker siri noe særlig selv om jeg prøver og bruke den funksjonen. Det som jeg synes er vanskelig og venne meg til er tyngden på den. Den er merkbart tyngre en iphone 6 som jeg hadde før og som, sammen med at den er veldig glatt, gjør at den har deiset i gulvet et par ganger. Ja, jeg vet jeg kan, og bør, bruke en form for beskyttelse, men da fosvinner designet på den. Liker heller ikke at rammen på sidene er så smale. Ja jeg vet at det høres rart ut, men det gjør at bokstaver ol er helt ute på kanten og kan være vanskelig å treffe. Merker det spesielt på enkelte spill og når jeg skriver meldinger. Har også at jeg må rette mer på skrivingen på denne. Er akkurat som om den ikke skjønner pølsefingrene mine like godt som 6ern. Men derfra og ut er det mye som er perfekt for min del.

 

Kanskje du burde bytte mobilen i en annen type som passer deg bedre?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke Siri, fordi det er omtrent som å ha en døvstum assistent som gjetter på hva en ønsker å ha hjelp til. Noe så enkelt som å ringe til personer med norske navn må staves - og da får man gjerne et googlesøk som resultat. Eller ringer man en helt annen person.

 

Finne adresser er helt håpløst. "OH - I found Bergen City center. In New Jersey.".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Skjønner ikke hvordan folk klarer å bruke opp ett sånt batteri i løpet av en dag. Klarer dere ikke legge fra dere telefonen et sekund? Eller drar dere på jobb med 20% batteri på den?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg bruker ikke Siri, fordi det er omtrent som å ha en døvstum assistent som gjetter på hva en ønsker å ha hjelp til. Noe så enkelt som å ringe til personer med norske navn må staves - og da får man gjerne et googlesøk som resultat. Eller ringer man en helt annen person.

 

Finne adresser er helt håpløst. "OH - I found Bergen City center. In New Jersey.".

 

Har du spesiell dialekt eller noe? Jeg bruker Siri daglig til å finne adresser med Maps. Har stort sett aldri noen problemer med å finne det jeg skal. På norsk da. Du bruker tydeligvis engelsk.

Lenke til kommentar

 

Nå er jeg en av dem som ikke bruker siri noe særlig selv om jeg prøver og bruke den funksjonen. Det som jeg synes er vanskelig og venne meg til er tyngden på den. Den er merkbart tyngre en iphone 6 som jeg hadde før og som, sammen med at den er veldig glatt, gjør at den har deiset i gulvet et par ganger. Ja, jeg vet jeg kan, og bør, bruke en form for beskyttelse, men da fosvinner designet på den. Liker heller ikke at rammen på sidene er så smale. Ja jeg vet at det høres rart ut, men det gjør at bokstaver ol er helt ute på kanten og kan være vanskelig å treffe. Merker det spesielt på enkelte spill og når jeg skriver meldinger. Har også at jeg må rette mer på skrivingen på denne. Er akkurat som om den ikke skjønner pølsefingrene mine like godt som 6ern. Men derfra og ut er det mye som er perfekt for min del.

 

Kanskje du burde bytte mobilen i en annen type som passer deg bedre?

Så du tror det virkelig finnes en telefon der ute som jeg ikke vil noe feil med? det er vel en grunn til at de ikke har kommet med den perfekte mobilen enda.

Lenke til kommentar

Nå er jeg en av dem som ikke bruker siri noe særlig selv om jeg prøver og bruke den funksjonen. Det som jeg synes er vanskelig og venne meg til er tyngden på den. Den er merkbart tyngre en iphone 6 som jeg hadde før og som, sammen med at den er veldig glatt, gjør at den har deiset i gulvet et par ganger. Ja, jeg vet jeg kan, og bør, bruke en form for beskyttelse, men da fosvinner designet på den. Liker heller ikke at rammen på sidene er så smale. Ja jeg vet at det høres rart ut, men det gjør at bokstaver ol er helt ute på kanten og kan være vanskelig å treffe. Merker det spesielt på enkelte spill og når jeg skriver meldinger. Har også at jeg må rette mer på skrivingen på denne. Er akkurat som om den ikke skjønner pølsefingrene mine like godt som 6ern. Men derfra og ut er det mye som er perfekt for min del.

 

Kan jo prøve en dBrand skin på baksiden. Gjør ikke så mye med design, men kan gi bedre grep.

Lenke til kommentar

 

93-94% er fornoyde med batteritida på en mobil som koster 10000kr men ikke har nok med batteri for å klare en dag hard bruk?

Sier nok alt det.

Vel. Mobiler er ikke ment for å brukes hele dagen uten å lades.

Joda min mobil er det å den kostet bare 1/4 så mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At folk er så fornøyde med battertiden, tyder på at det ikke trengs å forbedres :-). Få produsenter kan vise til slik en fornøyd kundemasse. Godt gjort.

 

Vel, fra det jeg har fått med meg, så er folk med andre produkter, mer kritiske til sine eiendeler; enn folk som bruker Apple produkter er.

Nå må jeg legge litt trykk på Apple produkter, og ikke bare de med telefoner fra Apple; fordi de som bare har bærbare produkter fra Apple (ekskludert laptop), klager oftere på produktene til Apple, har jeg opplevd.

 

Det er også få om ingen andre fan groups som er like "harde" som Apple fans. Det er ikke få ganger jeg har møtt Apple fans som nekter at Apple har problemer, selv når dem faktisk har opplevd problemer jeg har tatt opp. De begynte veldig ofte å si at feilen var fikset, eller at "produktet" ble brukt feil. Men dette gjaldt tydeligvis ikke når samme situasjon skjedde det de argumenterte imot, i de fleste tilfellene.

 

Dette tror jeg har ganske mye å si, for slike statestikker. Fordi hvis du har lest forum som er rettet mot Apple produkter, så er det veldig mye bortforklaringer eller beskyldninger, noe som igjen kan påvirke andres inntrykk. Dette er spesielt sant med de som har problemer med Apple produkter, at de spør om hjelp eller klager, bare for å bli svart med at de har gjort feil, bortforklaringer eller andre ting som jeg egentlig tror jeg aldri har sett noe annet sted, ihvertfall i såpass grad og frekvens. Jeg har kommet over dette fordi jeg har hjulpet folk med Apple produkter. Når noe skjer feil med ett Apple produkt, er det ofte veldig mye vanskeligere å fikse enn andre "økosystemer", i min erfaring (ofte fordi det tar mye lenger tid å finne ett ordentlig svar). Litt offtopic, ofte kan jeg ikke hjelpe dem, på grunn av kunstige begrensninger innført av Apple. Dette er faktisk ikke ett ukjent problemstilling heller når det gjelder Apple, noe som faktisk er ganske unikt til bare Apple når det gjelder IT...

 

Med andre ord, folk med Apple produkter klager ikke like mye som andre forbrukere(uavhengig av problemer eller ikke), i gjennomsnitt. Dette har i noen tilfeller også med at Apple koster mye mer; det er noen som tror produkter er bedre fordi det er dyrt/dyrere enn andre, noe som jeg har opplevd i andre produktsegmenter også (og de er en av de verste å argumentere med også, uansett produkt)...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

93-94% er fornoyde med batteritida på en mobil som koster 10000kr men ikke har nok med batteri for å klare en dag hard bruk?

Sier nok alt det.

Vel. Mobiler er ikke ment for å brukes hele dagen uten å lades.

De var det frem til et tidspunkt hvor produsentene klarte å få brukerne til å tro at det å ha batteri en hel dag er umulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

 

93-94% er fornoyde med batteritida på en mobil som koster 10000kr men ikke har nok med batteri for å klare en dag hard bruk?

Sier nok alt det.

Vel. Mobiler er ikke ment for å brukes hele dagen uten å lades.
De var det frem til et tidspunkt hvor produsentene klarte å få brukerne til å tro at det å ha batteri en hel dag er umulig.

Dette med små batteri sjokkerte faktisk Nokia da iPhone kom. Ligger en god dokumentar på NRK nett tv om Nokia og smarttelefonen.

Først nå føler jeg vi nærmer oss hva som bør være minimum kapasitet.

Min p10 holder én dag med heftig bruk, noe mindre ville vært uakseptabelt.

Lenke til kommentar

Dette med små batteri sjokkerte faktisk Nokia da iPhone kom. Ligger en god dokumentar på NRK nett tv om Nokia og smarttelefonen.

Først nå føler jeg vi nærmer oss hva som bør være minimum kapasitet.

Min p10 holder én dag med heftig bruk, noe mindre ville vært uakseptabelt.

Det burde sjokkere alle. Jeg bruker telefonen mye i jobbsammenheng, absolutt ingen profftelefoner holder over en dag. For 18 år siden holdt de til 3-4 dager med mye bruk.

 

Standbytid og taletid ble kuttet ut som salgsargument, og plutselig får vi kommentarer som "Det er ikke meningen at man skal bruke telefonen en hel dag"

 

Mission accomplished.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det burde sjokkere alle. Jeg bruker telefonen mye i jobbsammenheng, absolutt ingen profftelefoner holder over en dag. For 18 år siden holdt de til 3-4 dager med mye bruk.

Standbytid og taletid ble kuttet ut som salgsargument, og plutselig får vi kommentarer som "Det er ikke meningen at man skal bruke telefonen en hel dag"

Mission accomplished.

Og grunnen? Mye bruk med skjerm. Før så ringte vi mest, nå spiller vi og så videre. Min mobil holder greit nivå hvis jeg kun bruker den til tale.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...