Gå til innhold

God of War er det raskest selgende PlayStation 4-eksklusive spillet noensinne


Anbefalte innlegg

Combat systemet er nytt. Ikke likt tidligere gow, men heller ikke likt rpg spill som witcher eller dark souls.

Systemet blir betydelig dypere jo lengre man spiller.

 

Story er heller ikke typisk gow, og skiller seg veldig fra de fleste andre spill.

 

Loot systemet kan minne litt om vanlige rpg spill, men har skjulte mekanikker for å gjøre dette dypere.

 

Ellers er det et lineært open world spill. Med en haug side quests.

 

Ville ikke si det ligner mye på tidligere rpg spill, men ligner heller ikke på tidligere gow.

Nermeste spillet blir vel noe sånt som the last of us?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Combat systemet er nytt. Ikke likt tidligere gow, men heller ikke likt rpg spill som witcher eller dark souls.

Systemet blir betydelig dypere jo lengre man spiller.

 

Story er heller ikke typisk gow, og skiller seg veldig fra de fleste andre spill.

 

Loot systemet kan minne litt om vanlige rpg spill, men har skjulte mekanikker for å gjøre dette dypere.

 

Ellers er det et lineært open world spill. Med en haug side quests.

 

Ville ikke si det ligner mye på tidligere rpg spill, men ligner heller ikke på tidligere gow.

Nermeste spillet blir vel noe sånt som the last of us?

Komentaren din er faktisk den første som får meg til å vurdere dette spillet. Er positiv til at det ikke er som de tidligere GoW spillene da de ikke falt i smak hos meg. Om spillet er noe lignende som Last of us så kan dette bli et kjøp til kjærringa som elsker sånne spill.

Lenke til kommentar

Forholdet mellom Kratos og sønnen holder nesten et Joel og Ellie nivå. Liker at Kratos prøver å virke tøff, lite imponert og kjølig ovenfor sønnen sin, men når de virkelig møter fare så er det så tydelig at Kratos vil gjøre alt for at sønnen ikke skal bli skadet. Er bare halvveis i spillet så ser frem til flere slike øyeblikk.

 

Sånn sett så er God of War myyyyye nærmere Last of Us enn det ligner på tidligere God of War-spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes ikke spillet er så bra, det er det samma om igjen og om igjen for hvert sted han drar til med en minboss fight til slut så hva som er så "nytenkende" her er en gåte er samme opplegget som Dark Souls og lignende spill bare i en annen innpakning.

Men folk biter på og kjøper over en lav terskel, jeg er en av de hehe men er likevel kritisk, kanskje på tide at man lager noe "nytt" og helt anderledes snart.

Ein som fikk Xbox til Jul?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fullførte nettopp spillet og må si det er svært sjeldent jeg spiller et spill med såpass solid og fornøyelige gameplay, såpass bra og gjennomført grafikk og visuelle detaljer, kombinert med en såpass solid og bra historiefortelling. Rett og slett et lite mesterverk dette her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er hva som skjer når konsoll blir inspirert av pc-spill. Akkurat som Horizon kopierte farcry-formelen kopierer GoW tungt fra vestelige rpg spill som witcher. Og det er kjempe bra at konsoll spillere endelig får denne type spill, og det er ikke så rart at det slår ann.

 

Dette må være en av de merkeligste kommentarene jeg har sett på en stund.

 

Det er ikke konsollspill som kopierer PC-spill. Det er spill som henter inspirasjon fra andre spill. PC-spill har ikke andre egenskaper enn konsollspill, annet enn kontrollsystemet. Vestlige RPGer har eksistert på konsoll siden PS2-tiden (Baldur's Gate for eksempel), FPSer har eksistert på konsoll siden Super Nintendo, FarCry 2 kom ut på PS3 samtidig som PC, de elementene du mener er kopiert fra FarCry har eksistert i forskjellige former siden lenge før FarCry på både konsoll og PC.

 

Med det sagt er det mer GoW i GoW enn det er FarCry/vestlig RPG i GoW, så uttalelsen om at konsollspillere endelig får "denne type spill" er utrolig pussig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

(...)PC-spill har ikke andre egenskaper enn konsollspill, annet enn kontrollsystemet. Vestlige RPGer har eksistert på konsoll siden PS2-tiden (Baldur's Gate for eksempel), (….)

 

Hvis du har spilt Baldurs Gate på pc og ps2, og ikke ser problemet med det du sier tror jeg ikke det er noe jeg kan si for å få deg til å forstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

(...)PC-spill har ikke andre egenskaper enn konsollspill, annet enn kontrollsystemet. Vestlige RPGer har eksistert på konsoll siden PS2-tiden (Baldur's Gate for eksempel), (….)

 

Hvis du har spilt Baldurs Gate på pc og ps2, og ikke ser problemet med det du sier tror jeg ikke det er noe jeg kan si for å få deg til å forstå.

 

 

Har spilt begge, og de er vidt forskjellige fra hverandre. PC-versjonen er bedre, men PS2-versjonen er også bra.

 

MEN, det endrer da ikke det spor på poenget mitt. Du tar rett og slett feil i din påstand om at vestlige RPGer ikke har vært på konsoll før nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...