Gå til innhold

FEATURE: Tar grafikkteknologi til nye høgdar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende hva de får til med snart 5 år gammel hardware.

 

Gjør ingenting at dette er konsollekslusivt. Ja, spillet hadde sett bedre ut på en PC til 2-3 ganger prisen av en Playstation, men spillet ser mer enn fantastisk ut på PS4 så hvorfor ikke bare glede seg over det?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette er en av grunnene til at jeg syns ekslusiver er litt tilbakevendt, de legger inn sykt mye arbeid i grafikken og så begrenser de spillet til utdatert hardware. Se for deg dette spillet på en high end PC i 4K ultra med 60+ fps.

 

Sett sammen en PC til 4000kr som kan kjøre denne type grafikk i det hele tatt. Om ikke du skjønner at det er et litt større marked i konsollverdenen enn high end 20-30000kr så er det kanskje på tide å ta av seg tinfoilhatten.

 

Det er sikkert mulig å lage et sinnsykt pent spill som kan kjøre på 0,005% av verdens pc-er, men hva er poenget? For å tilfredsstille sånne som deg?

 

Og ja, jeg har både en relativt dyr PC og PS4, og har gode spillopplevelser på begge.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Har GTX 1080Ti på PC men det er ingen spill som er i nærheten av det visuelle i God of War. Klart PC plattformen er sterkere men de ligger langt bak spillene på konsoll. God of War, Uncharted og Horizon Zero Dawn.

 

Det nermeste du kommer blir vel final fantasy, som ser ganske bra ut, men siden det er større og lengre distanser så blir det litt annerledes fokus på grafikken.

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke at grafikken er så enestående jeg da, alt av avstander i spillet er som regel "tåkelagt" og spillet i seg selv er jo bare en "repiterende" slåssing etter hvert nytt sted man kommer ganskje så kjedeligt etter hvert, må si jeg syntes grafikken i Horizion Zero Dawn er på mange måter bedre og spillet er mere intresant også med quests osv men det også blir ensformigt etter hvert.
Men kunne godt tenke meg at disse spillene hadde kommet på xbox da hadde kanskje grafikken blit bedre men det kommer jo selfølgelig ikke til å skje, så Xbox'n er kun for å se 4K filmer på for spill finnes jo ikke som er det minste intresante.

Endret av Tåka
Lenke til kommentar

God of War er fantastisk i 4k og hemmer ikke combat på noe måte i forhold til fps. Det er også utrolig vakkert, men Horizon ligger fortsatt et hakk foran når det gjelder grafikk. Horizon er fortsatt mitt favorittspill men God of War puster det i nakken. Jeg har spilt nonstop siden 20 april og fortsatt ikke ferdig med spillet. Vanvittig bra. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt, om det var til pc dønn.

De taper sykt mye på å kjøre exclusive releases.

 

Gjør de det? Santa Monica Studios er eid av Sony - hva har de å tjene på å utvanne merkevaren sin til PC? Det de får igjen er færre konsollsalg og redusert merkevarelojalitet.

 

Ja, flere hadde nok kjøpt God Of War, men færre hadde kjøpt PS4.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

PlayStation 4 Pro har aldri vore noko fantastisk maskinvare, med krasjing og latterleg lydnivå på vifta,

Min PS4 pro er like stille som min vanlige PS4 var. Med lyd på hører jeg den ikke 3 meter unna, og den har aldri krasjet. Med god of war er den ikke i nærheten av å gå i støvsuger modus her. Har du stappa den inn i et lite rack med backvegg? Har du den stående i stede for liggende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

PlayStation 4 Pro har aldri vore noko fantastisk maskinvare, med krasjing og latterleg lydnivå på vifta,

Min PS4 pro er like stille som min vanlige PS4 var. Med lyd på hører jeg den ikke 3 meter unna, og den har aldri krasjet. Med god of war er den ikke i nærheten av å gå i støvsuger modus her. Har du stappa den inn i et lite rack med backvegg? Har du den stående i stede for liggende?

Det er litt sånn silikonlotteri-stil med PS4 Pro. Vifta på min einheit er heilt elendig, uansett korleis den er plassert. Ganske vanleg problem.

 

edit: det er sjølvsagt silisium, ikkje silikon. gjekk litt fort i svingane der. 

Endret av iR' BR34K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Volumetrisk skodde og -skuggestrålar har aldri vore gjort så bra på konsoll skriver han.Han har tydeligvis ikke prøvd Xbox one X,men han er kjent for å skryte opp ps4 i skyene osv.

 

"eg er kjend for å skryte opp ps4 i skyene"? Javel?

 

Eg har vel ikkje skreve ein einaste grafikksak sidan før Xbox One X kom ut, så ser ikkje heilt kvar du får det frå. Men for ordens skuld:

 

Sjølv om Xbox One X har sine problem den òg, så har eg ingen illusjon om at PlayStation 4 Pro er betre. Eg blei faktisk veldig skuffa av den oppgraderte versjonen av PS4. At maskinvaren er vesentleg svakare er ein ting, men mangel på 4k blu-ray og den trøblete vifta var deal-breaker for meg. Hadde neppe kjøpt pro hadde det ikkje vore for at eg skriv desse sakane, då eg allereie eig ein PS4 Slim. No som ein kan få Xbox One X ned i 4000 kroner så er den eit glimrande alternativ til PC for å oppleve skikkeleg 4K. Skal ut med monaleg meir for å få den same opplevinga på PC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Volumetrisk skodde og -skuggestrålar har aldri vore gjort så bra på konsoll skriver han.Han har tydeligvis ikke prøvd Xbox one X,men han er kjent for å skryte opp ps4 i skyene osv.

 

"eg er kjend for å skryte opp ps4 i skyene"? Javel?

 

Eg har vel ikkje skreve ein einaste grafikksak sidan før Xbox One X kom ut, så ser ikkje heilt kvar du får det frå. Men for ordens skuld:

 

Sjølv om Xbox One X har sine problem den òg, så har eg ingen illusjon om at PlayStation 4 Pro er betre. Eg blei faktisk veldig skuffa av den oppgraderte versjonen av PS4. At maskinvaren er vesentleg svakare er ein ting, men mangel på 4k blu-ray og den trøblete vifta var deal-breaker for meg. Hadde neppe kjøpt pro hadde det ikkje vore for at eg skriv desse sakane, då eg allereie eig ein PS4 Slim. No som ein kan få Xbox One X ned i 4000 kroner så er den eit glimrande alternativ til PC for å oppleve skikkeleg 4K. Skal ut med monaleg meir for å få den same opplevinga på PC.

Var det ikke du som hadde anmeldelsen av Ghost recon wildlands? Og sa at ps4 var såå mye bedre enn Xbox? Hvis jeg har feil beklager jeg.Er ingen fanboy,er bare realist når det kommer til hardware osv.God of war ser meget pent ut,hadde sikkert kjøpt det hadde det vært til alle konsoller! Takk for svar,sånt må jeg like og er glad for at du har et åpent sinn når det kommer til konsoller osv.

Lenke til kommentar

 

 

Volumetrisk skodde og -skuggestrålar har aldri vore gjort så bra på konsoll skriver han.Han har tydeligvis ikke prøvd Xbox one X,men han er kjent for å skryte opp ps4 i skyene osv.

 

"eg er kjend for å skryte opp ps4 i skyene"? Javel?

 

Eg har vel ikkje skreve ein einaste grafikksak sidan før Xbox One X kom ut, så ser ikkje heilt kvar du får det frå. Men for ordens skuld:

 

Sjølv om Xbox One X har sine problem den òg, så har eg ingen illusjon om at PlayStation 4 Pro er betre. Eg blei faktisk veldig skuffa av den oppgraderte versjonen av PS4. At maskinvaren er vesentleg svakare er ein ting, men mangel på 4k blu-ray og den trøblete vifta var deal-breaker for meg. Hadde neppe kjøpt pro hadde det ikkje vore for at eg skriv desse sakane, då eg allereie eig ein PS4 Slim. No som ein kan få Xbox One X ned i 4000 kroner så er den eit glimrande alternativ til PC for å oppleve skikkeleg 4K. Skal ut med monaleg meir for å få den same opplevinga på PC.

Var det ikke du som hadde anmeldelsen av Ghost recon wildlands? Og sa at ps4 var såå mye bedre enn Xbox? Hvis jeg har feil beklager jeg.Er ingen fanboy,er bare realist når det kommer til hardware osv.God of war ser meget pent ut,hadde sikkert kjøpt det hadde det vært til alle konsoller! Takk for svar,sånt må jeg like og er glad for at du har et åpent sinn når det kommer til konsoller osv.

Aha. Jo, det var eg som skreiv om GRW, men eg ser ikkje heilt korleis det å seie at PS4 Slim er betre enn Xbox One S der gjer meg til fanboy. Maskinvaren i vanleg PS4 er langt kraftigare enn det ein vanleg Xbox One har. Xbox One S klarar ikkje ein gong 1080p i GRW, så det er vel ikkje spesielt kontroversielt.

 

Eg har aldri brydd meg om merkevaren i seg sjølv. Det einaste som betyr noko for meg er kvaliteten på produktet, og då er yting viktigast når det kjem til konsoll. Om det er Nintendo, PlayStation eller Xbox er irrelevant for meg. Min jobb er berre å vise kva som gir den beste opplevinga av spelet.

 

Det same gjeld PC. Om eg bruker NVIDIA/Intel eller AMD bryr eg meg lite om. Eg betalar for det som gir mest yting for pengane mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...