Gå til innhold

PUBG-oppdatering vil oppfordre spillere til å prøve andre våpentyper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vi vil ikke at flaks alene skal bestemme hvem som får gjenstander som dette, forklarte utvikleren.

 

 

 Så det er ikke flaks at du må tilfeldigvis være nær en loot crate da den blir lempet ut av flyet? 

Joda, det er noe RNG involvert i det. Men det er en enorm risiko å ta. I forhold til å finne en slik hjelm i en by du dropper alene i ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vi vil ikke at flaks alene skal bestemme hvem som får gjenstander som dette, forklarte utvikleren.

 

 

 Så det er ikke flaks at du må tilfeldigvis være nær en loot crate da den blir lempet ut av flyet? 

Joda, det er noe RNG involvert i det. Men det er en enorm risiko å ta. I forhold til å finne en slik hjelm i en by du dropper alene i ;-)

Men spillet baserer seg mye på looting, så litt flaksfaktor er bare en god ting syns jeg. Det er ikke ofte jeg finner slikt utstyr.

Lenke til kommentar

 

 

Kun prøvd pubg litt, men de fleste byene jeg har vært i er ghost-towns med mye loot i.. minner litt om fortnite :L

Det er omvendt :p

 

Opplever fenomenet i begge spillene, har kun fått prøvd pubg av en venn. Men er for lite folk på kartene, blir bare døde byer med endel loot.

Mente bare at det er fortnite som i det tilfellet minner på pubg :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Vi vil ikke at flaks alene skal bestemme hvem som får gjenstander som dette, forklarte utvikleren.

 

 

 Så det er ikke flaks at du må tilfeldigvis være nær en loot crate da den blir lempet ut av flyet? 

Joda, det er noe RNG involvert i det. Men det er en enorm risiko å ta. I forhold til å finne en slik hjelm i en by du dropper alene i ;-)

Men spillet baserer seg mye på looting, så litt flaksfaktor er bare en god ting syns jeg. Det er ikke ofte jeg finner slikt utstyr.

Second that.

Riktignok finner jeg det relativt ofte, men det er fordi jeg hopper steder som har høyere andel military lvl,

Lootinga er en viktig del av spillet for meg.

 

Men spent på hvordan de skal få til større grad av diversifisering på våpnene.

Lenke til kommentar

 

Men spent på hvordan de skal få til større grad av diversifisering på våpnene.

 

 

Antagelig ved å gjøre alle mer like.

 

Det er ikke egentlig noe problem med våpnene, men at kartene er relativt like. De fleste kampene skjer på en avstand der assault rifle er det beste våpenet, og er ellers gode i de fleste situasjoner. Alle kampene ender også i et område der assault rifle/sniper er det beste valget.

 

De andre våpnene har et mye mer begrenset bruksområde og i tillegg er en del av dem mer eller mindre ubrukelige. 

 

Hvis de vil ha mindre RNG kan de jo sørge for at det ligger mer scopes rundtomkring.

Lenke til kommentar

Hadde faktisk håpa på at PUBG hadde teke ein meir realistisk retning når det kommer til våpen og utstyr. Om alle våpen skal ende opp med å bli like vil spillet ganske enkelt dø, er jo ingen vits i å prøve å finne betre våpen eller betre utstyr.

 

Derimot kunne di godt lagt inn mulighet for å bruke pistol/revolver når man er knocka ned og treng heeling. Det kunne gjort litt meir med nærkampane.

Lenke til kommentar

Grunnen til at "assault rifles" blir brukt mest er jo ganske enkelt fordi de er best i de fleste sammenhenger og ikke gjør det aller verst i de resterende.. På grunn av hvordan banene er, store og åpne..

Haglene kan man bare drite i å bruke med mindre man er så nærme at man kan dytte hagleløpet oppi nesa på motstanderen.. Noe som ikke er tilfelle på 95% av arealet man løper rundt på.
Det samme gjelder de fleste maskinpistolene.

De fleste prøver å skaffe en "assault rifle" og en skarpskytterrifle eller annen semi-automatisk rifle for større avstander.
AR gjør det vel så bra på middels til nære avstander så hagler og maskinpistoler blir overflødige.

Eneste måten jeg kan se dette skal begrenses på er å kraftig redusere antallet AR på hvert map. Men da blir hele greia bare mer flaksbasert, og de som er heldige får enda større overtak.

Endret av Sigiles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En mulighet er jo å kraftig øke tiden det tar å scope inn med AR, og samtidig gi SMG-er en boost til damage og stabilitet på kortere avstander. Slik at en SMG vinner mot en AR på kort hold. Det er jo det som er fordelen med maskinpistoler, at de er lettere å håndtere enn en lang rifle. Det er det mulig å reflektere i spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...