Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil ikke kjøpe gravstein


Anbefalte innlegg

Om det var faktiske søsken som jeg hadde et forhold til, ville det stilt seg annerledes. Slik TS skriver det høres det mer ut som om søskenflokken ønsker å redusere egne kostnader.

 

Det er dessverre ikke slik at man trenger - eller bør - beholde kontakt med familie bare fordi de er familie. Det er ufattelig mange som har fått langt større plager av å holde kontakten enn om de hadde brutt den. Og da mener jeg ikke folk som hjelper slektninger med problemer - rus eller annet - men folk som holdes i garnet til egoister, psykopater og andre som rett og slett bare er dårlige mennesker.

 

Naturligvis, slik det er skrevet er det altfor lite info til at man kan bestemme hva det er som er tilfelle i denne saken. Men jeg står på mitt: Dersom fravær av innbetaling fra TS til gravsteinen skulle være nok til å gjøre ubotelig skade på en relasjon mellom de, særlig siden de bør vite hvilket forhold som var mellom TS og avdøde, så bør TS vurdere om det er mennesker man egentlig taper så mye på å ha sterkt redusert til fraværende kontakt med. Selv om det tilfeldigvis er slik at mødrene deres hadde seg med samme mann.

 

Du later til å tro at spørsmålet om gravsteinen kun dreier seg om en finansiell transaksjon. Det er sannsynligvis ikke tilfelle.

 

Og nå har trådstarter konkludert, så da legger jeg ballen død her.

Endret av €uropa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

TS her, beklager det tok meg litt tid å komme tilbake til posten.

 

For å svare på spørsmål, nei jeg ble ikke adoptert bort, og min avdøde far hadde ikke ektefelle men bestemte livsforsikring skulle utbetales til barna, livsforsikringen ble 100k på hver av barna så det er det jeg får.

 

Er ikke interessert i å ha noe forhold til mine halvsøsken og har nå snakket med min onkel, altså avdøde far's bror. Han sa at jeg ikke trenger å være med på gravstein og skal ikke tenke på noe med mine halvsøsken.

Så dette problemet løste seg selv på en måte :)

 

Anonymous poster hash: 27db4...2b3

 

 

Jeg ville startet en tråd i juss avdelingen her og spurt om dine rettigheter under disse forholdene. Dersom du skiver under på noe uten å vite hva det gjelder, eller konsekvensene. Så kan eventuelle avtaler være ugyldige.

 

Slik jeg har forstått det, så vil man normalt når en av foreldrene går bort. La den gjenlevende sitte i "uskiftet" bo. Men normalt, så har jo alle barna samme arve rettigheter etter den gjenlevende av foreldrene som de hadde fra den avdøde. Det gjelder jo ikke deg, dersom din far var gift. Og om du godtar at hans enke får sitte i uskiftet bo. Så sier du muligens fra deg resten av arven etter din far.

 

Altså, om begge hadde dødd. Så ville verdiene i dødsboet bli delt på arvingene. Man ville kanskje solgt hus, hytte, bil og båt etc. Og så delt salgssummene på arvingene.

 

Når det nå bare er din far som er gått bort. Så vil man ved å akseptere at enken får sitte i uskiftet bo. Effektivt overføre alle eller noen verdier over til enken. Og dine halvsøsken vil arve henne. Men det vil ikke nødvendigvis du.

 

Som sagt; jeg har virkelig ikke peiling på dette. Muligens har jeg nettopp skrevet en haug med tull. Men det bør du ta deg tiden til å finne ut av. Om du har krav på en andel av husets verdi for eksempel. Så snakker vi fort om en del kroner her..

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

TS: Bra det ordnet seg!

 

 

Du sier hele tiden at søsknene burde forstå det. TS burde forstå at FAREN DERES DØDE, hva denne personen var til TS har ikke noe med det å gjøre. 

TS er ikke moralsk forpliktet til noe som helst, aldri har jeg påstått det heller.

TS sin evne til å tilgi faren sin, som er død og ikke er i bildet lenger, har lite til ingenting å gjøre med forholdet TS har til søsknene sine nå.

Skjønner ikke hvorfor du snakker om manipulasjon, personen som sviktet TS er død, og det er ikke manipulasjon fra søsknenes side å ha følelser for mannen som var deres far og som var i livet deres. Ikke er det manipulasjon heller hvis de ikke ønsker kontakt med TS hvis TS viser ingen innsikt i hvordan de kanskje har det og viser hensyn til det. Søsknene mistet en far, TS mistet sæddonoren sin.

Ja, det går begge veier. Derfor er han ikke forpliktet til å være med på noen gravstein, hvis han ikke ønsker. Done deal.

 

Greit at du ikke skjønner de mer komplekse poengene jeg prøver å få frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TS: Bra det ordnet seg!

 

 

Du sier hele tiden at søsknene burde forstå det. TS burde forstå at FAREN DERES DØDE, hva denne personen var til TS har ikke noe med det å gjøre. 

 

TS er ikke moralsk forpliktet til noe som helst, aldri har jeg påstått det heller.

 

TS sin evne til å tilgi faren sin, som er død og ikke er i bildet lenger, har lite til ingenting å gjøre med forholdet TS har til søsknene sine nå.

 

Skjønner ikke hvorfor du snakker om manipulasjon, personen som sviktet TS er død, og det er ikke manipulasjon fra søsknenes side å ha følelser for mannen som var deres far og som var i livet deres. Ikke er det manipulasjon heller hvis de ikke ønsker kontakt med TS hvis TS viser ingen innsikt i hvordan de kanskje har det og viser hensyn til det. Søsknene mistet en far, TS mistet sæddonoren sin.

Ja, det går begge veier. Derfor er han ikke forpliktet til å være med på noen gravstein, hvis han ikke ønsker. Done deal.

 

Greit at du ikke skjønner de mer komplekse poengene jeg prøver å få frem.

TS har fortalt hva de ønsker og jeg respekterer det, men jeg sliter med å respektere deg med måten du skriver til dine medmennesker. Alle ser personangrepene dine uansett hvor pent du pakker dem inn.

Veldig ironisk med tanke på at du prøver å utvise så stor emosjonell forståelse. Så enten er du fake eller bare en psykopat. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...