Gå til innhold

Bra betalte jobber uten mye krav.


depaderp

Anbefalte innlegg

Jeg har også jobbet på lager over en kort periode. Veldig morsomt og god trening.

 

 

Poenget er at de som jobber i årevis i slike jobber får belastningsskader i kroppen som reduserer kraftig deres livskvalitet. Derfor er det rett og rimelig at slike slitejobber skal kompenseres med god lønn. Ennå mer enn det som kommer frem her, spør du meg.

 

Det psykososiale gjelder over hele fjøla og er ikke spesielt for lagerjobber.

 

 

Man må selv sørge for at det ikke går så langt, ikke at jeg dømmer noen, for vi lærer ingenting om forhandlinger i skolen, vi er 100% overlatt oss selv.

 

Et annet poeng er at lønn ikke kompenserer for ødelagt helse. Hvis man skulle gått ut fra den logikken, noe jeg dog er litt forkjemper for, så skulle folk som jobbet med fysiske jobber tjent 10 millioner i året, når diverse bloggere, youtubere og idrettsutøvere tjener titalls og hundrevis av millioner. Idrett er fysisk, men ikke nyttig. Derfor sier jeg til folk at det er viktig å ta de grepene man må for å ikke bli ødelagt, hverken fysisk eller psykisk. Jeg mener også at godt lederskap forhindrer overbelastning på ansatte. Hvis det ikke er mulig å drive forsvarlig og etisk, så er det et statlig problem, regelverket er da for stramt.

 

Helt enig med den siste setningen.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ofte hørt at det er 'lett', eller mulig i hvert fall å få jobb i helsevesenet (typ eldrehjem e.l.) uten noen kvalifikasjoner, men klarer ikke å finne noe annet enn stillinger som krever utdanning som sykepleier/helsefagarbeider. Noen som har tips? Rett og slett sende søknader direkte til hjemmene? Vet at veien til jobb ofte er å møte opp, men ønsker å søke på andre plasser enn det jeg bor og da vil det bli litt mye styr,,,

Lenke til kommentar

 

 

 

Da er dine erfaringer kanskje ikke noe vi burde forholde oss til her :)

 

For TS sin del kan h*n selv søke der h*n måtte ønske og ta seg av sine lønnsforhandlinger der.

 

 

Ja er nok bedre å forholde oss til din "erfaring" fra din "kompis" som tjener "millioner" på å plukke. 

 

Men det er helt sant det, TS står helt fritt til å leite etter denne million jobben på lager. Det går nok veldig bra..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jobber selv midlertidig som truckfører/plukker og tjener meget godt.

Hvilke arbeidstider, og hvordan definerer du «meget godt»?

 

 

Varierende. Et halvt år 50% og et halvt år 100% stilling landa meg på ca 400k i fjor, det er meget godt for å ikke ha relevant utdanning. 

 

Dette var riktignok inkludert overtid - noe det var rikelig av. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...