Gå til innhold

Far Cry 5 knuser seriens tidligere salgsrekorder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Joda spillet er bra, men slik som i går så skulle jeg gå fra atven min bort til fiskeplassen min - på en tur på 150m ble jeg angrepet av 4 cult medlemmer, 5ulver, en ørn, og 3 wolverins...

 

HAHAHAH samme her. Spiller på Hard også

Haha, det er dessverre alt for sant. Jeg har bare spilt noen få timer av 5'ern, men orker nesten ikke sette meg i en bil, siden du ikke kan kjøre mer enn kanskje 100 meter før du blir angrepet av noen kultmedlemmer. Jeg skulle kjøre fra et oppdrag til et annet, satte waypoint og stoppet ikke for noen - innen jeg kom fram hadde jeg tre-fire biler og to ATV'er som fulgte etter meg. Når jeg kom fram, fikk jeg advarsel om at jeg måtte nærme meg så stille som mulig - so much for that...

 

4'ern hadde forsåvidt samme problemet, og det var en av grunnene til at jeg nesten bare brukte "buzzer"-kopteret når jeg skulle forflytte meg litt mer enn bare noen få meter.

 

Skulle vært en mulighet for å kamuflere seg når en kjører rundt, eller at i hvert fall ikke alle som ser deg kjenner deg igjen og på død og liv skal angripe deg.

Lenke til kommentar

Joda spillet er bra, men slik som i går så skulle jeg gå fra atven min bort til fiskeplassen min - på en tur på 150m ble jeg angrepet av 4 cult medlemmer, 5ulver, en ørn, og 3 wolverins...

 

Ja, helt ekstrem frekvens på "tilfeldige" angrep. Er man i nærheten av en vei, så er det kultmedlemer, og beveger man seg litt inn i skogen så er det dyr av alle slag.

 

Burde være mulig å få litt fred til å "nyte omgivelsene" også.

 

Hjalp ikke på at første gang jeg skulle prøve fiske, så hadde jeg akkurat kastet ut da en båt med to kultmedlemmer kom susende og begynte å plaffe løs.

 

Og, som jeg da fant ut, det går altså ikke an å avbryte fisking når man først er begynt - ihvertfall fant ikke jeg ut hvordan det kan gjøres til tross for at jeg hamret løs på escape, space, musknapper og alt annet jeg kunne tenke på for å få avbrutt fiskingen og få frem børsa.

 

Men nei... der skulle jeg tydeligvis stå til jeg hadde fått inn snøret til tross for at det sto en kar 2 meter unna meg og fyrte løs rett i ansiktet på meg.

 

I noen minutter etter det dødsfallet så var det ikke bare spilleren som burde være 18 år. Det gjaldt også alle andre i husholdningen og sikkert en del naboer innen hørevidde også. Mange av dem skulle nok ønsket seg hørselsvern i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke orket å investere i et far cry spill siden nr 3, men det er kun fordi jeg personlig mente at både 4 og primal ble for likt, men er ikke sikkert jeg har rett. Nr 5 derimot får meg likevel til å tro at jeg hadde rett, men at de faktisk har gjort såpass mye mer ut av det til at jeg vurderer å kjøpe det på et senere tidspunkt, men igjen, mulig jeg tar feil :D Til slutt må jeg bare få si at jeg er overrasket over all den politiske debatten som har skyldt over gamingverden de siste årene. Har folk blitt veldig hårsåre de siste årene? Det ironiske er at jeg innbiller meg at de samme politisk korrekte personene sitter og dreper andre "mennesker" på skjermen hver eneste dag. ;)

Lenke til kommentar

Helt enig i at FC5 er det beste spillet i serien. Syntes det er helt fantastisk!

 

I easy mode er det en svært behagelig frekvens med tilfeldige angrep, men er ganske lett å dø hvis man ikke er taktisk når man angriper outposts etc. Easy gav meg en veldig god opplevelse av Storyen og det ble ikke så slitsomt som jeg har opplevd tidligere.

 

Grafikken er også helt latterlig bra, spesielt i dype skogsområder og lignende. Og Soundtracken er den beste av alle Far Cry spill.

 

Morsomste questen i FC5 var for min del når man møter redneck-kokken som trenger kjøtt så han kan lage mat til en fest. Han momler så det nesten ikke er mulig å forstå han og han godtar ikke annet kjøtt enn roadkill pga mørhet. Fantastisk bra :D

Lenke til kommentar

Hææ? Ville det vært mer tydelig for deg dersom alle "bad guys" i spillet løp rundt med "MAGA" caps?? :D

 

Vært spennende om du hadde noen faktiske argumenter for hvorfor de er på høyresiden politisk, for jeg tror mer at du (som artikkelforfatteren) ikke helt vet hva høyresiden står for og bare automagisk kobler alt negativt til høyresiden.

 

De eneste som faktisk kan kobles til høyresiden politisk i spillet er "good guys".

 

Ellers så har jeg nå fullført spillet og må si jeg er fornøyd med opplevelsen, venter spent på om det kommer noe artig i arkaden.

Lenke til kommentar

Vært spennende om du hadde noen faktiske argumenter for hvorfor de er på høyresiden politisk, for jeg tror mer at du (som artikkelforfatteren) ikke helt vet hva høyresiden står for og bare automagisk kobler alt negativt til høyresiden.

Er rimelig høyreside-orientert å klage over at "they will take our rights, they will take our weapons" Religiøs ekstremisme hører også hjemme ganske langt ute på høyrefløyen i USA. (Teknisk sett er det konservative vi snakker om i USA, da de ikke har noen venstre eller høyreside der).
Lenke til kommentar

Er rimelig høyreside-orientert å klage over at "they will take our rights, they will take our weapons" Religiøs ekstremisme hører også hjemme ganske langt ute på høyrefløyen i USA. (Teknisk sett er det konservative vi snakker om i USA, da de ikke har noen venstre eller høyreside der).

 

Vil se disse 2 postene i sammenheng, når det kommer til religiøs ekstremisme gir teologen ett veldig godt eksempel på at dette er fullt realistisk på venstresiden ved å vise til Jonestown.

 

Det å beskytte sine våpen er også en USA ting mer enn bare en høyresiden i USA ting, venstresiden støtter mer opp om våpenkontroll men det betyr ikke at de ikke ønsker å verne om våpnene sine.

 

Eller så finner jeg det spennende at det påståes at det ikke finnes en høyreside i USA når det finnes en "alt-right", det som vel ikke er så spennende er at en teolog benekter alternative tolkninger av sin religion og kommer til at det må være andre faktorer enn religion som er pådriveren for kulten.

Lenke til kommentar

Vil se disse 2 postene i sammenheng, når det kommer til religiøs ekstremisme gir teologen ett veldig godt eksempel på at dette er fullt realistisk på venstresiden ved å vise til Jonestown.

 

Det å beskytte sine våpen er også en USA ting mer enn bare en høyresiden i USA ting, venstresiden støtter mer opp om våpenkontroll men det betyr ikke at de ikke ønsker å verne om våpnene sine.

 

Eller så finner jeg det spennende at det påståes at det ikke finnes en høyreside i USA når det finnes en "alt-right", det som vel ikke er så spennende er at en teolog benekter alternative tolkninger av sin religion og kommer til at det må være andre faktorer enn religion som er pådriveren for kulten.

Selvfølgelig finnes det gærninger på ytterste "venstresiden" også, men egne militser, koblet sammen med religiøs ekstremisme, slik vi ser i Far Cry 5, er noe man finner mest på den konservative siden av skalaen, eller "alt-right" som er det nye navnet.

Om religionen i spillet er 100% realistisk skal jeg ikke uttale meg om, det er den trolig ikke da dette tross alt er snakk om et spill hvor ingenting er spesielt realistisk, men det er klart at det er et spill som er basert på høyreekstremisme og religiøs ekstremisme. Er ikke vanskelig å se det.

Lenke til kommentar

 

(...)det er klart at det er et spill som er basert på høyreekstremisme(...)

Etter min mening er dette ikke klart, kan ikke se at de ekstreme handlingene er basert på den generelle høyrestøtten som er i området.

 

Alle får ha sin egen mening. Dette er uansett et spill og Montana kunne gjerne vært en solid venstrebastion i virkeligheten, selv om spillet omhandler høyreekstremister og religiøse ekstremister. Spillet er ikke noe spark mot Montana, men et spark mot nevnte ekstremister.

Står vel en disclaimer i begynnelsen at spillet er basert på virkelige hendelser, men at det er tilfeldig dersom spillet faktisk skulle portrettere noe som noen oppfattet som virkelighet.

 

"Teologen" skriver også følgende i sin konklusjon:

men til syvende og sist handler det mer om høyreekstremisme og sekterisme enn kristen tro

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...