Gå til innhold

Telenor tvinger tidligere Djuice-kunder over på langt dyrere abonnement


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom Telenor ikke kunne gi meg noe godt tilbud når Djuice ble lagt ned ble jeg tipset av en kundebehandler der (hos telenor altså) om at Talkmore kanskje kunne ha noe. Snakket med en derifra, og har nå en løsning med 3GB (2GB inkl. + 1GBekstra) til 187kr i måneden. Ettersom Talkmore er i telenorsystemet har jeg beholdt alle de samme fordelene derfra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaper

Har fremdeles bare gode ting å si om Chess og Chess sin kundeservice etter snart 7 år hos dem. Har bare opplevd noe tilsvarende hos dem en gang, og da var de veldig greie på å ordne rabatt slik at jeg fikk nesten like gode tilbud som det jeg hadde før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har hatt OneCall i fleire år og kanskje hatt bruk for kundeservice ein gong, og det vart løyst via chat på sekundar.

 

Dersom eg har eit mobilabonnement der eg har så stor bruk for kundeservice at servicen dei tilbyr er avgjerande for valget, så vil eg nok skifte leverandør fordi eg har så stort behov for kundeservice med den leverandøren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da mine foreldre gikk over til Fjordkraft Mobil i februar så prøvde Telenor aktivt å komme i kontakt med dem for å gi dem et godt tilbud for å bli. Jeg trodde "winback"-aktivitet mot kunder som sier opp ikke lengre var lov, men her jobbet Telenor iherdig med å få dem i tale.
 
Mine foreldre gikk fra å betale 498 kr mnd til Telenor for to mobilabonnement med 1 GB data inkludert til 238 kr mnd hos Fjordkraft for de samme to abonnementene. En besparelse på 3120 kr i året. 
 
Edit:
Der ja, Nkom har fått med seg at de bryter forbudet mot winback-aktivitet:
Endret av Hedonism
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaper

Hva bruker man kundeservice til? :p Få glemt/mistet pin/puc kode :p

 

Når f.eks regningen ikke har blitt betalt i tide.. har glemt regning hos Telenor i opp til 14 dager uten å få purring

Onecall sendte purring med en gang, med gebyr

Telenor sine sider og app er også enkle å bruke

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaper

Hva bruker man kundeservice til? :p Få glemt/mistet pin/puc kode :p

Når f.eks regningen ikke har blitt betalt i tide.. har glemt regning hos Telenor i opp til 14 dager uten å få purring

Onecall sendte purring med en gang, med gebyr

Telenor sine sider og app er også enkle å bruke

 

Har du prøvd avtalegiro?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

 

Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaper

Hva bruker man kundeservice til? :p Få glemt/mistet pin/puc kode :p

Når f.eks regningen ikke har blitt betalt i tide.. har glemt regning hos Telenor i opp til 14 dager uten å få purring

Onecall sendte purring med en gang, med gebyr

Telenor sine sider og app er også enkle å bruke

 

Har du prøvd avtalegiro?

 

Har det på alt nå, men jeg har fått purring fra Onecall, før betalingsfristen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen burde starte en tjeneste som kun består av kundeservice. Så kan de som er så glad i kundeservice betale 100 kr måneden for rein kundeservice! Ser ut til å være et kjempemarked for kundeservice.

 

Jeg er godt fornøyd med at mine tjenesteleverandører leverer tjenesten jeg betaler for, og ønsker å ha så lite med kundeservice å gjøre som mulig. Og jeg må bare si at det funker utmerket. I de få tilfellene det ikke gjør det så bytter jeg tjenesteleverandør til noen som funker.

Endret av bo1e
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk orker å ha telenor sine rådyre abonnement... sjekk ut komplett mobil f.eks, de har telenordekning.. Jeg betaler 379 for 12 giga, inkl rollover... gratis sms, ringing, mms....

 

Jeg forstår ikke hvorfor folk "orker" å bruke billigoperatørene. På samme måte som jeg ikke forstår hvordan folk "orker" å kun kjøpe billigst mulig mat, billigst mulig TV eller billigst mulig internettpakke. For all del, en god deal og value for money er ikke til å skimse av. Jeg betaler ikke mer enn jeg må uten grunn, men selv om ting virker likt på overflaten, så er det stort sett alltid en årsak til at et produkt er dyrere enn et annet. I de aller fleste tilfeller er årsaken kvaliteten.

 

I min erfaring når det gjelder mobiloperatører, så leverer Telenor en kvalitet de andre ikke klarer å gjenskape. Jeg har prøvd mange, men har aldri hatt tilfredsstillende kvalitet på tjenesten. Enten er hastigheten for lav, ellers er dekningen manglende (da mener jeg dekning som 4G før, 4G+ i dagens marked, ikke "jeg kan ringe og laste opp VG"- dekning). Telenor har aldri sviktet på noe punkt ift. kvaliteten jeg har fått levert, og vet du, da betaler jeg faktisk litt ekstra. Jeg er lei av å prøve alle som sier de er like bra til en billigere penge, ingen har foreløpig klart å levere den lovnaden.

 

Mange her har åpenbart helt motsatt oppfatning av virkeligheten. Kan hende jeg har vært uheldig, kan hende jeg stiller høyere krav. Men det er ikke poenget. Poenget er at det alltid er en grunn til at man velger et produkt, også vi som gjerne velger "det dyre".

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg bruker mobilen til å ringe med, sende meldinger med og å koble meg til internett. Jeg tror ikke jeg er aleine i det. Du mener jeg ved å betale mer kan gjøre dette på en bedre måte eller med "bedre kvalitet". Please explain. Jeg har "telenor-dekning", men har tidligere hatt telia, og merket ingen forskjell. Telia er forøvrig også vinner av de siste dekningstestene.

 

Kan det tenkes at du har veldig spesielle behov (det bare MÅ være 4G+) og bare går ut ifra at alle andre også har slike behov, og at hvis de ikke har det, så er det de som er spesielle og ikke deg?

Endret av bo1e
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen burde starte en tjeneste som kun består av kundeservice. Så kan de som er så glad i kundeservice betale 100 kr måneden for rein kundeservice! Ser ut til å være et kjempemarked for kundeservice.

 

Jeg er godt fornøyd med at mine tjenesteleverandører leverer tjenesten jeg betaler for, og ønsker å ha så lite med kundeservice å gjøre som mulig. Og jeg må bare si at det funker utmerket. I de få tilfellene det ikke gjør det så bytter jeg tjenesteleverandør til noen som funker.

Kundeservice burde være inkludert i prisen, noe den ikke alltid er og den beste servicen et selskap kan yte er når en ikke har behov for å kontakte de

Har hatt Telenor i mange år og aldri hatt behov for å kontakte de

Hadde OneCall i noen måneder og måtte kontakte de flere ganger

 

Bestilte internett fra NextGenTel, noe de aldri klarte å levere, Telenor leverte med en gang og nå har jeg hatt de i 15 år

Endret av Dubious
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...