Gå til innhold

Telenor tvinger tidligere Djuice-kunder over på langt dyrere abonnement


Anbefalte innlegg

Jeg bruker mobilen til å ringe med, sende meldinger med og å koble meg til internett. Jeg tror ikke jeg er aleine i det. Du mener jeg ved å betale mer kan gjøre dette på en bedre måte eller med "bedre kvalitet". Please explain. Jeg har "telenor-dekning", men har tidligere hatt telia, og merket ingen forskjell. Telia er forøvrig også vinner av de siste dekningstestene.

 

Kan det tenkes at du har veldig spesielle behov (det bare MÅ være 4G+) og bare går ut ifra at alle andre også har slike behov, og at hvis de ikke har det, så er det de som er spesielle og ikke deg?

 

Hvis du leser innlegget, så skriver jeg jo ganske tydelig at alle har sine grunner til å velge det produktet de velger. Åpenbart har ikke du noen grunn til å velge Telenor, men jeg har mine. Innlegget er et svar til SirOy, som ikke kan forstå at man kan velge Telenor. Jeg har full forståelse for at du og han velger noe annet, men for min egen del kommer det ikke på tale å bytte bort den kvaliteten jeg får via Telenor.

 

I will explain, good sir. Eller, jeg har vel allerede gjort det i forrige innlegg. Jeg har hatt Telia selv, og var forsåvidt fornøyd med det, men her er jo prisene ganske sammenlignbare med Telenor. Har hatt Djuice og Tele2 før, det var for meg en merkbar forskjell. Ellers har flere rundt meg prøvd både OneCall, Chess og Fjordkraft. Felles for alle er at de ikke har fått levert samme hastighet eller dekning som meg. Typisk 4G+ hastighet (ja, dette er faktisk litt vesentlig for min del) eller innendørsdekning.

 

Vil avslutte med å påpeke at jeg aldri har gått ut fra at andre har samme behov som meg. Siter meg gjerne på hvor du har det fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dama fikk høyere pris på samme løsning for en stund siden, og gikk da over til ICE. Har vel funket bra, så nå har jeg også hatt det snart et år. Har ikke noe å utsette på verken tjeneste eller kundeservice, (ikke at jeg har veldig bruk for det, det er jo bare en teleoperatør) men håper de kommer til å innføre VoLTE og WIFI tale etter hvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var en av de som hadde Djuice. I fjor sommer "anbefalte" en av Telenors selgere meg å bytte abonnement, fra det jeg hadde (5gb) 329,- til et eksakt likt med annet navn til 379,-. Jeg spurte om hvordan de kunne anbefale noe som helt opplagt var en dårligere deal, men det hadde de ikke noe godt svar på. Og nå skal de ha 399,-... Tok meg 2 minutter å fikse Chilimobil 5gb til 259,- i mnd nå.

 

Kan være Telenor har mer tilstedeværende kundeservice, men den gangen jeg tok kontakt kunne de ikke hjelpe meg og ville heller at jeg skulle betale mer. Så da blir det sånn.

Lenke til kommentar

Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaper

 

Telenor bra kundeservice?? Jaja.. Noen som er heldige.. jeg personlig har hvertfall ikke 1 positivt ord om Telenor.

Hadde det på jobb før.. Dårligere dekning og ofte problem med ustabilt nett som datt ut. Var en pest og en plage. Men spørs vel hvor man bor osv.

Har hatt Telia (også hatt Chess som er eid av Telia) i tilsammen 15+ år.. Aldri 1 eneste problem. Kundeservice (som jeg egentlig aldri trenger å bruke) er også helt kanon når man først måtte trenge hjelp.

Skal man f.eks utsette en faktura osv så logger man bare inn i appen eller nettsiden og gjør dette selv hos de fleste operstører. Dessuten går det minst 7dager før man i det heletatt står i fare for å få noe purring. (Hvertfall hos seriøse og oppegående bedrifter)

Så kundeservice har jeg ikke måttet ringe på flere år.

Lenke til kommentar

 

Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaper

Hva bruker man kundeservice til? :p Få glemt/mistet pin/puc kode :p

Nei.. Du finner den også i app eller nettside.. Man trenger nesten ikke kundeservice med mindre man ikke klarer å logge på en nettside. 90% kan gjøres selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaper

 

Da bør du seriøst først vurdere om hvor ofte du har behov for å prate med noen i denne kundeservicen.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Forstår ikke hvorfor folk orker å ha telenor sine rådyre abonnement... sjekk ut komplett mobil f.eks, de har telenordekning.. Jeg betaler 379 for 12 giga, inkl rollover... gratis sms, ringing, mms....

Jeg forstår ikke hvorfor folk "orker" å bruke billigoperatørene. På samme måte som jeg ikke forstår hvordan folk "orker" å kun kjøpe billigst mulig mat, billigst mulig TV eller billigst mulig internettpakke. For all del, en god deal og value for money er ikke til å skimse av. Jeg betaler ikke mer enn jeg må uten grunn, men selv om ting virker likt på overflaten, så er det stort sett alltid en årsak til at et produkt er dyrere enn et annet. I de aller fleste tilfeller er årsaken kvaliteten.

 

I min erfaring når det gjelder mobiloperatører, så leverer Telenor en kvalitet de andre ikke klarer å gjenskape. Jeg har prøvd mange, men har aldri hatt tilfredsstillende kvalitet på tjenesten. Enten er hastigheten for lav, ellers er dekningen manglende (da mener jeg dekning som 4G før, 4G+ i dagens marked, ikke "jeg kan ringe og laste opp VG"- dekning). Telenor har aldri sviktet på noe punkt ift. kvaliteten jeg har fått levert, og vet du, da betaler jeg faktisk litt ekstra. Jeg er lei av å prøve alle som sier de er like bra til en billigere penge, ingen har foreløpig klart å levere den lovnaden.

 

Mange her har åpenbart helt motsatt oppfatning av virkeligheten. Kan hende jeg har vært uheldig, kan hende jeg stiller høyere krav. Men det er ikke poenget. Poenget er at det alltid er en grunn til at man velger et produkt, også vi som gjerne velger "det dyre".

 

 

Vil bare sende en takk for at du er med å holde min pris lav for samme produkt  :xmas:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

I will explain, good sir. Eller, jeg har vel allerede gjort det i forrige innlegg. Jeg har hatt Telia selv, og var forsåvidt fornøyd med det, men her er jo prisene ganske sammenlignbare med Telenor. Har hatt Djuice og Tele2 før, det var for meg en merkbar forskjell. Ellers har flere rundt meg prøvd både OneCall, Chess og Fjordkraft. Felles for alle er at de ikke har fått levert samme hastighet eller dekning som meg. Typisk 4G+ hastighet (ja, dette er faktisk litt vesentlig for min del) eller innendørsdekning.

 

 

 

De som selger rimelige abonnement med Telenor-dekning i dag skal ha nøyaktig samme datahastighet og dekning som du får hos Telenor, inkludert tilgang til 4G Tale og Wifi-Tale om mobilen din støtter det. Dette gjelder Komplett Mobil, Fjordkraft Mobil, Talkmore med flere.

 

Tidligere hadde operatører som (nå nedlagte) Hello abonnement med lavere hastighet men dette er ikke lengre gjeldende hos dagens rimeligere operatører siden Telenor nå leverer fri fart til alle i nettet sitt. Det man betaler ekstra for hos Telenor nå er blant annet tilgang på tilleggstjenester som de mindre ikke tilbyr alá MinSky, mulighet for lokal hjelp i Telenorbutikkene og god tilgang på kundeservice med mer.

 

Bedre dekning og datahastighet er dermed ikke lengre noe argument for å velge Telenor fremfor de rimeligere operatørene i samme mobilnettet.

 

Med Telia stiller det seg dog litt annerledes da ikke alle som selger rimeligere abonnement med Telia-dekning har tilgang til 4G Tale og/eller Wifi-Tale, eksempelvis OneCall, Get Mobil og MyCall. Men alle skal ha fri fart tilsvarende Telia.

Endret av Hedonism
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bytta til Telipol med 500 mb og alt det andre fritt også bank id. Abbo koster 99 kr md, var drittlei av Telenor etter 10 år med overbetaling og stadig forandringer på abbonentene, har ikke angret en dag!

Fikk brev fra Telenor om at alle bildene på Minsky vil gå tapt også som jeg har tatt gjennom alle år så denne tjenesten suger, men bruker Google Photo og Droppbox til dette nå heldigvis. og det ser ut som det er et "problem" selfølgelig å for lastet ned bildene fra minsky og det er ingen hjelp å få hos Telenor til dette selfølgelig!

Endret av Tåka
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen burde starte en tjeneste som kun består av kundeservice. Så kan de som er så glad i kundeservice betale 100 kr måneden for rein kundeservice! Ser ut til å være et kjempemarked for kundeservice.

 

Jeg er godt fornøyd med at mine tjenesteleverandører leverer tjenesten jeg betaler for, og ønsker å ha så lite med kundeservice å gjøre som mulig. Og jeg må bare si at det funker utmerket. I de få tilfellene det ikke gjør det så bytter jeg tjenesteleverandør til noen som funker.

Kundeservice burde være inkludert i prisen, noe den ikke alltid er og den beste servicen et selskap kan yte er når en ikke har behov for å kontakte de

Har hatt Telenor i mange år og aldri hatt behov for å kontakte de

Hadde OneCall i noen måneder og måtte kontakte de flere ganger

 

Bestilte internett fra NextGenTel, noe de aldri klarte å levere, Telenor leverte med en gang og nå har jeg hatt de i 15 år

Da er du heldig med internett abbo ditt, jeg bestilte fiber fra Telenor for noen uker siden fordi de har en kabel ute i hagen her som brukes til naboen og de kunne gi en god pris og de skulle sende en mann til å koble på en fiber boks inn til meg og ingen kommer så etter en uke og utallleige telefoner så sier jeg opp hele greia på angrefristen siden det er enklest, men de påsto at de hadde koblet til linja for 4 dager siden men jeg har ikke sett noen fiberlinje inn til meg men de ga seg ikke så etter 7 emailer og 5 telefoner senere så sier de at jeg må betale 358 kr for oppkoblingen som ikke er fysisk mulig siden jeg ikke har noe fiber, jeg sier at jeg hadde sagt opp innen fristen og at ingen har vært her men de gir seg ikke og sender faktura i posten med et faktura tilleg på 50 for "papir" faktura på toppen av det hele lol makan til rart firma !

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaper

 

Da bør du seriøst først vurdere om hvor ofte du har behov for å prate med noen i denne kundeservicen.

 

Bra kundeservice er når en ikke trenger å kontakte kundeservice

Aldri hatt problemer

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaper

 

Hvor ofte trenger man egentlig å kontakte kundeservice? :-) Talkmore kan være et alternativ, datterselskapet til Telenor :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det jeg ikke skjønner helt er hvordan det å øke prisene på denne måten er "god kundeservice". Forklar den... :p

<sarkastisk>Du må se "brukeropplevelsen" hos Telenor som en helhet, hvor høyere priser har mindre betydning enn kvaliteten du får.<\sarkastisk>

 

Edit. Men for å være helt alvorlig: når du blir kunde hos Telenor eller Telia (som jeg i 24 år) må du være forberedt på at du betaler markedets høyeste priser, men at de tar igjen på en del andre ting som man ikke tenker så mye på. Eksempel: hvis jeg mister telefonen kan jeg gå til en Telia butikk og få et nytt sim med en gang.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...