Gå til innhold

På tide med ny telefon igjen


Anbefalte innlegg

Skal til innkjøp av ny telefon og vurderer for første gang Huawei P20 eller P20 pro som er seriøs kandidat.

 

Jeg har alltid kun forhold meg til Samsung og Sony, men har vært innom iPhone også ved enkelte anledninger. Senest iPhone X som ligger ved min side akkurat nå.

 

Men nå står valget altså mellom Samsung Galaxy S9 eller Huawei P20/P20 pro.

 

Er det noen som har erfaringer med Huawei P10 feks som kan skyte inn noen gode råd her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har erfaring med Huawei P9, hvis det er interessant? I all hovedsak er jeg veldig fornøyd med telefonen. Den er kjapp å bruke, god skjerm, god lyd, bra kamera, ligger godt i hånda .. bare velstand. Jeg får fremdeles sikkerhetsoppdateringer til den, siste kom i januar.

 

Om jeg skal plukke på noe: Huawei kjører en ganske aggressiv batteri/strømstyring. Det gjør at apper lukker seg når skjermen blir svart, og det kan skape litt kødd ift streaming og den typen ting. Det går an å deaktivere / tilpasse etter behov, men jeg syns det var mer tuklete enn det burde vært. Leser du litt i tråder rundt her om andre Huawei-telefoner ser du at det er flere brukere som sliter litt med dette (streaming som bugger, mailkontoer som ikke synkroniserer osv). 

 

Huawei sitt skin "EMUI" er alt annet enn stock. Smak og behag. Jeg syns det er greit.

Lenke til kommentar

Jeg har erfaring med Huawei P9, hvis det er interessant? I all hovedsak er jeg veldig fornøyd med telefonen. Den er kjapp å bruke, god skjerm, god lyd, bra kamera, ligger godt i hånda .. bare velstand. Jeg får fremdeles sikkerhetsoppdateringer til den, siste kom i januar.

 

Om jeg skal plukke på noe: Huawei kjører en ganske aggressiv batteri/strømstyring. Det gjør at apper lukker seg når skjermen blir svart, og det kan skape litt kødd ift streaming og den typen ting. Det går an å deaktivere / tilpasse etter behov, men jeg syns det var mer tuklete enn det burde vært. Leser du litt i tråder rundt her om andre Huawei-telefoner ser du at det er flere brukere som sliter litt med dette (streaming som bugger, mailkontoer som ikke synkroniserer osv). 

 

Huawei sitt skin "EMUI" er alt annet enn stock. Smak og behag. Jeg syns det er greit.

 

Takk for greit svar.

 

Hvordan er det i forhold til Samsung sitt skin om du har erfaring?

Lenke til kommentar

 

Jeg har erfaring med Huawei P9, hvis det er interessant? I all hovedsak er jeg veldig fornøyd med telefonen. Den er kjapp å bruke, god skjerm, god lyd, bra kamera, ligger godt i hånda .. bare velstand. Jeg får fremdeles sikkerhetsoppdateringer til den, siste kom i januar.

 

Om jeg skal plukke på noe: Huawei kjører en ganske aggressiv batteri/strømstyring. Det gjør at apper lukker seg når skjermen blir svart, og det kan skape litt kødd ift streaming og den typen ting. Det går an å deaktivere / tilpasse etter behov, men jeg syns det var mer tuklete enn det burde vært. Leser du litt i tråder rundt her om andre Huawei-telefoner ser du at det er flere brukere som sliter litt med dette (streaming som bugger, mailkontoer som ikke synkroniserer osv). 

 

Huawei sitt skin "EMUI" er alt annet enn stock. Smak og behag. Jeg syns det er greit.

 

Takk for greit svar.

 

Hvordan er det i forhold til Samsung sitt skin om du har erfaring?

 

Jeg har hatt en Samsung-telefon også, men det er noen år siden nå. Har egentlig ikke tenkt så mye over hvordan de er sammenliknet med hverandre, man lærer seg menyer og innstillinger uansett. Syns ikke Huawei er noe 'verre' enn Samsung (eller Samsung noe 'bedre' enn Huawei for den saks skyld).

 

Jeg har også lastet ned Nova og bruker den som launcher. Men du ser jo Huawei-grensesnittet så fort du beveger deg inn i menyene. 

Lenke til kommentar

Skal til innkjøp av ny telefon og vurderer for første gang Huawei P20 eller P20 pro som er seriøs kandidat.

 

Jeg har alltid kun forhold meg til Samsung og Sony, men har vært innom iPhone også ved enkelte anledninger. Senest iPhone X som ligger ved min side akkurat nå.

 

Men nå står valget altså mellom Samsung Galaxy S9 eller Huawei P20/P20 pro.

 

Er det noen som har erfaringer med Huawei P10 feks som kan skyte inn noen gode råd her?

Skjønner ikke hvorfor du låser deg til disse. HTC leverte bra med u11,u12 er på vei og blir nok bra.

 

LG har v30 og kommer vel med en ny g modell. Hvorfor ikke Pixel? OnePlus 6?

 

Nå skal du ikke høre på meg angående Samsung, hvor jeg hadde heller valgt iPhone.

 

Dersom du kan vente ville jeg sett hva som kommer før jeg bestemte meg. Uansett hadde jeg ikke valgt Samsung ?

Lenke til kommentar

 

Skal til innkjøp av ny telefon og vurderer for første gang Huawei P20 eller P20 pro som er seriøs kandidat.

 

Jeg har alltid kun forhold meg til Samsung og Sony, men har vært innom iPhone også ved enkelte anledninger. Senest iPhone X som ligger ved min side akkurat nå.

 

Men nå står valget altså mellom Samsung Galaxy S9 eller Huawei P20/P20 pro.

 

Er det noen som har erfaringer med Huawei P10 feks som kan skyte inn noen gode råd her?

Skjønner ikke hvorfor du låser deg til disse. HTC leverte bra med u11,u12 er på vei og blir nok bra.

 

LG har v30 og kommer vel med en ny g modell. Hvorfor ikke Pixel? OnePlus 6?

 

Nå skal du ikke høre på meg angående Samsung, hvor jeg hadde heller valgt iPhone.

 

Dersom du kan vente ville jeg sett hva som kommer før jeg bestemte meg. Uansett hadde jeg ikke valgt Samsung

 

 

Kamera er det viktigste for meg, og har erfaring med at disse er det beste på nettopp dette.

 

Kan ta helt feil tho.

Endret av snakkesss
Lenke til kommentar

 

 

Skal til innkjøp av ny telefon og vurderer for første gang Huawei P20 eller P20 pro som er seriøs kandidat.

 

Jeg har alltid kun forhold meg til Samsung og Sony, men har vært innom iPhone også ved enkelte anledninger. Senest iPhone X som ligger ved min side akkurat nå.

 

Men nå står valget altså mellom Samsung Galaxy S9 eller Huawei P20/P20 pro.

 

Er det noen som har erfaringer med Huawei P10 feks som kan skyte inn noen gode råd her?

Skjønner ikke hvorfor du låser deg til disse. HTC leverte bra med u11,u12 er på vei og blir nok bra.

 

LG har v30 og kommer vel med en ny g modell. Hvorfor ikke Pixel? OnePlus 6?

 

Nå skal du ikke høre på meg angående Samsung, hvor jeg hadde heller valgt iPhone.

 

Dersom du kan vente ville jeg sett hva som kommer før jeg bestemte meg. Uansett hadde jeg ikke valgt Samsung

Kamera er det viktigste for meg, og har erfaring med at disse er det beste på nettopp dette.

 

Kan ta helt feil tho.

Pixel-kameraet har fått skryt og HTC fikk vel omsider orden på kameraet med U11. Dersom de følger opp med dette på U12 ville jeg satt den på shortlisted.

 

https://www.androidauthority.com/google-pixel-2-xl-review-805069/

 

https://www.androidauthority.com/htc-u11-review-772122/

 

De andre kjenner jeg for lite til med kamera, sjekk også brukeropplevelser over tid. Noen er flinke å oppdatere og forbedre andre gir f***.

Endret av kimare
Lenke til kommentar

 

Jeg ville valgt S9(+)

 

Rett og slett for stor.

 

Hvor stor tror du den er?

Den er nemlig smalere enn en iPhone 8 plus, samt lavere i tillegg.

 

Hvis du er vant med en 5.5" fra før av vil ikke du oppleve at de nye modellene med 5.7 eller 5.8 tommer vil være mindre, mens 6.0" vil være omtrent like stort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ville valgt S9(+)

 

Rett og slett for stor.

 

Hvor stor tror du den er?

Den er nemlig smalere enn en iPhone 8 plus, samt lavere i tillegg.

 

Hvis du er vant med en 5.5" fra før av vil ikke du oppleve at de nye modellene med 5.7 eller 5.8 tommer vil være mindre, mens 6.0" vil være omtrent like stort.

 

 

Har hatt 2 x note og de er vel ca på samme størrelse?

 

Jeg spiller mye på mobil også og har meget små hender, så får fort senebetennelser nettopp pga størrelsen på mobil dessverre.

Lenke til kommentar

 

...S9+ størrelse...

 

Har hatt 2 x note og de er vel ca på samme størrelse?

 

Jeg spiller mye på mobil også og har meget små hender, så får fort senebetennelser nettopp pga størrelsen på mobil dessverre.

 

Det kommer veldig an på hvilken Note vi snakker om her:

Note 4 har en bredde på 78.6 mm

Note 8 har en bredde på 74.8 mm

S9+ har en bredde på 73.9 mm

 

Høydemessig er S9+ 158.1 mm høy

Note 4 er 153.5 mm høy

Note 8 er 162.5 mm høy

 

Til sammenligning mot noen Huawei-telefoner:

P10 Plus har dimensjoner 153.5 mm x 74.2 mm

Mate 10 Pro har dimensjoner 154.2 mm x 74.5 mm

P10 har dimensjoner 145.3 mm x 69.3 mm

 

iPhone X har forøvrig dimensjoner: 143.6 mm x 70.9 mm

Vanlig S9 har dimensjoner: 147.7 mm x 68.7 mm

 

Hvis du får senebetennelser er det kanskje like mye vekten som er utslagsgivende?

Hva er grunnen til at du skal bytte ut en iPhone X? Hva forventer du å oppnå?

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Men du sier at du har en iPhone X nå. Er den så dårlig at du MÅ ha ny telefon da? Jeg mener, den er jo relativt ny.

 

Den er ikke dårlig i det hele tatt, men synes Apple rett og slett har tatt for store skritt med denne.

 

Brukeropplevelsen blir for annerledes og jeg liker den ikke.

Endret av snakkesss
Lenke til kommentar

 

 

...S9+ størrelse...

 

Har hatt 2 x note og de er vel ca på samme størrelse?

 

Jeg spiller mye på mobil også og har meget små hender, så får fort senebetennelser nettopp pga størrelsen på mobil dessverre.

 

Det kommer veldig an på hvilken Note vi snakker om her:

Note 4 har en bredde på 78.6 mm

Note 8 har en bredde på 74.8 mm

S9+ har en bredde på 73.9 mm

 

Høydemessig er S9+ 158.1 mm høy

Note 4 er 153.5 mm høy

Note 8 er 162.5 mm høy

 

Til sammenligning mot noen Huawei-telefoner:

P10 Plus har dimensjoner 153.5 mm x 74.2 mm

Mate 10 Pro har dimensjoner 154.2 mm x 74.5 mm

P10 har dimensjoner 145.3 mm x 69.3 mm

 

iPhone X har forøvrig dimensjoner: 143.6 mm x 70.9 mm

Vanlig S9 har dimensjoner: 147.7 mm x 68.7 mm

 

Hvis du får senebetennelser er det kanskje like mye vekten som er utslagsgivende?

Hva er grunnen til at du skal bytte ut en iPhone X? Hva forventer du å oppnå?

 

 

Takk for gode svar og tilbakemeldinger btw.

 

Se svar over angående Xen.

 

Jeg vil egentlig ha så liten mobil, men samtidig så kraftig som mulig + at kamera er meget viktig her da dette blir brukt daglig.

 

Sony sine compacter er rett og slett "trege" slik jeg opplever dem og de er for anderledes. 

 

Må kanskje sjekke ut Google sine nye også, for å se om disse kan eventuelt være noe. Liker tanken på stock android og alltid få de nyeste oppdateringene og samtidig sleppe all bloatwaren til Samsung.

 

Vekten kan som du sier kanskje ha en del å si, har bare aldri tenkt at disse få grammene jeg trodde det skilte skulle ha så mye å si her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...