Gå til innhold

Nå er prisen på Audis elbil klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er greia med den svære liksomgrillen? Er det et skjult dieselaggregat inni der, eller en svær magnet, som jo forklarer hvorfor samtlige audier på veien har nesa rett oppi rumpa på bilen foran.

 

Grillen er jo en signatur på at det er "Audi". Likt med nyrene til BMW. Ellers er den litt åpen på midten av grillen, som kanskje er tilluft til radiatorer tilhørende varmepumpesystem og temperering av drivverk/batteri?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

80 000 € er helt sikkert en basisversjon. Sa de noe om hva som inngår i den prisen? Det er jo ganske vesentlig om man får en utgave med 95 eller 25 kWh for eksempel. Slik markesføringsbransjen fungerer i dag så regner jeg med å bli forsøkt lurt/villedet. Jeg regner for eksempel med at de detaljene som er avslørt hittil gjelder toppspekket utgave og at prisen gjelder en ribbet utgave. Alså manglende sammenheng mellom pris og detaljer. Jeg vil gjerne vite de manglende faktorene. Pris for toppspekket utgave og hva som inngår i den prisen de har oppgitt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Da hadde det blitt en Kona..ingen vits å betale 300.000 ekstra for fire ringer i grillen.

 

Dette blir nok en mye større bil. Kona er på størrelse med Opel Ampera-e. I tillegg forventer jeg mye høyere grad av luksus i denne bilen. Er jo ikke bare rekkevidde som har noe å si når det kommer til bil... Men selv går jeg for Model 3, siden min makspirs også ligger rundt 300 000 kr.

Lenke til kommentar

 

Da hadde det blitt en Kona..ingen vits å betale 300.000 ekstra for fire ringer i grillen.

 

Dette blir nok en mye større bil. Kona er på størrelse med Opel Ampera-e. I tillegg forventer jeg mye høyere grad av luksus i denne bilen. Er jo ikke bare rekkevidde som har noe å si når det kommer til bil... Men selv går jeg for Model 3, siden min makspirs også ligger rundt 300 000 kr.

har ikkje modell 3 kome opp i over 400 000 no? Dersom han Musk noken gang får til å produsere den...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

19% mva utgjør 12.773 euro, ikke 15.200 slik artikkelen sier.

Korrekt. Dette er den vanligste moms-feilen som gjøres.

 

For de som måtte være interessert: feilen består i å ta utgangspunkt i at pris ink. moms er 100%, og så trekker man momsen fra det. (80.000 / 100) * 81 = 64800.

 

Korrekt måte å tenke på er at pris ink. moms er 119%, slik at regnestykket blir (80.000 / 119) * 100 = 67227

Endret av henrikwl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

80 000 € er helt sikkert en basisversjon. Sa de noe om hva som inngår i den prisen? Det er jo ganske vesentlig om man får en utgave med 95 eller 25 kWh for eksempel. Slik markesføringsbransjen fungerer i dag så regner jeg med å bli forsøkt lurt/villedet. Jeg regner for eksempel med at de detaljene som er avslørt hittil gjelder toppspekket utgave og at prisen gjelder en ribbet utgave. Alså manglende sammenheng mellom pris og detaljer. Jeg vil gjerne vite de manglende faktorene. Pris for toppspekket utgave og hva som inngår i den prisen de har oppgitt.

 

25 kWh? Ja det skulle tatt seg ut...

Lenke til kommentar

 

Da hadde det blitt en Kona..ingen vits å betale 300.000 ekstra for fire ringer i grillen.

 

Dette blir nok en mye større bil. Kona er på størrelse med Opel Ampera-e. I tillegg forventer jeg mye høyere grad av luksus i denne bilen. Er jo ikke bare rekkevidde som har noe å si når det kommer til bil... Men selv går jeg for Model 3, siden min makspirs også ligger rundt 300 000 kr.

Hva slags luksus får den?

Min nåværende elbil ( Ioniq) har ikke så mye mindre plass, med fem personer, hundebur i bagasjerommet, og den har varmepumpe, elvinduer, klimaanlegg, varmeseter ,varme i ratt ACC, filholder, ryggesensorer, også for kryssende trafikk, driver only funksjon på varmen, navigasjon, trådløs lading av telefon, Wi-Fi på infotainmenten.

 

Hva mer har Audi?

Lenke til kommentar

Da hadde det blitt en Kona..ingen vits å betale 300.000 ekstra for fire ringer i grillen.

 

Var innstilt på å betale 300.000 ekstra for å få den eneste elektriske stasjonsvognen på markedet (med tilhengerfeste og takskinner.) Men ettersom e-Tron Quattro så likevel endte opp som nok en kompakt- eller forvokst SUV, så kan det være det samme med hele bilen. 

 

Og for de NOK 300.000,- jeg nå ikke skal svi av likevel, kan jeg jo tenkes kaste et langt blikk på Energica Ego… Ehhh, nei. 

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

 

 

Da hadde det blitt en Kona..ingen vits å betale 300.000 ekstra for fire ringer i grillen.

 

Dette blir nok en mye større bil. Kona er på størrelse med Opel Ampera-e. I tillegg forventer jeg mye høyere grad av luksus i denne bilen. Er jo ikke bare rekkevidde som har noe å si når det kommer til bil... Men selv går jeg for Model 3, siden min makspirs også ligger rundt 300 000 kr.

Hva slags luksus får den?

Min nåværende elbil ( Ioniq) har ikke så mye mindre plass, med fem personer, hundebur i bagasjerommet, og den har varmepumpe, elvinduer, klimaanlegg, varmeseter ,varme i ratt ACC, filholder, ryggesensorer, også for kryssende trafikk, driver only funksjon på varmen, navigasjon, trådløs lading av telefon, Wi-Fi på infotainmenten.

 

Hva mer har Audi?

Du får 4 ringer og blir med i klubben over de mest mislikte i trafikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Da hadde det blitt en Kona..ingen vits å betale 300.000 ekstra for fire ringer i grillen.

 

Dette blir nok en mye større bil. Kona er på størrelse med Opel Ampera-e. I tillegg forventer jeg mye høyere grad av luksus i denne bilen. Er jo ikke bare rekkevidde som har noe å si når det kommer til bil... Men selv går jeg for Model 3, siden min makspirs også ligger rundt 300 000 kr.

Hva slags luksus får den?

Min nåværende elbil ( Ioniq) har ikke så mye mindre plass, med fem personer, hundebur i bagasjerommet, og den har varmepumpe, elvinduer, klimaanlegg, varmeseter ,varme i ratt ACC, filholder, ryggesensorer, også for kryssende trafikk, driver only funksjon på varmen, navigasjon, trådløs lading av telefon, Wi-Fi på infotainmenten.

 

Hva mer har Audi?

Du får 4 ringer og blir med i klubben over de mest mislikte i trafikken.

??
Lenke til kommentar

 

 

Da hadde det blitt en Kona..ingen vits å betale 300.000 ekstra for fire ringer i grillen.

 

Dette blir nok en mye større bil. Kona er på størrelse med Opel Ampera-e. I tillegg forventer jeg mye høyere grad av luksus i denne bilen. Er jo ikke bare rekkevidde som har noe å si når det kommer til bil... Men selv går jeg for Model 3, siden min makspirs også ligger rundt 300 000 kr.

Hva slags luksus får den?

Min nåværende elbil ( Ioniq) har ikke så mye mindre plass, med fem personer, hundebur i bagasjerommet, og den har varmepumpe, elvinduer, klimaanlegg, varmeseter ,varme i ratt ACC, filholder, ryggesensorer, også for kryssende trafikk, driver only funksjon på varmen, navigasjon, trådløs lading av telefon, Wi-Fi på infotainmenten.

 

Hva mer har Audi?

Nei du har nok rett.

Alle som sikler på denne Audien kommer til å endre mening etter ditt innlegg, og velge en Ionoq i stedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Da hadde det blitt en Kona..ingen vits å betale 300.000 ekstra for fire ringer i grillen.

Dette blir nok en mye større bil. Kona er på størrelse med Opel Ampera-e. I tillegg forventer jeg mye høyere grad av luksus i denne bilen. Er jo ikke bare rekkevidde som har noe å si når det kommer til bil... Men selv går jeg for Model 3, siden min makspirs også ligger rundt 300 000 kr.
Hva slags luksus får den?

Min nåværende elbil ( Ioniq) har ikke så mye mindre plass, med fem personer, hundebur i bagasjerommet, og den har varmepumpe, elvinduer, klimaanlegg, varmeseter ,varme i ratt ACC, filholder, ryggesensorer, også for kryssende trafikk, driver only funksjon på varmen, navigasjon, trådløs lading av telefon, Wi-Fi på infotainmenten.

 

Hva mer har Audi?

Nei du har nok rett.

Alle som sikler på denne Audien kommer til å endre mening etter ditt innlegg, og velge en Ionoq i stedet.

 

Haha. Ja, for en idiotisk sammenligning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...