Gå til innhold

SNIKTITT: Dyson V10 Dyson sier tiden er inne for å droppe tradisjonelle støvsugere


Anbefalte innlegg

Ellevill pris på en liten gadget. Det er fint lite aktuelt å kvitte meg med Mielen min. Denne artikkelen ligner mest av alt på å ha svelget all "informasjon"- fra en messeselger. Dere får ha meg unnskyldt for total mangel på tiltro til både produkt og informasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7 minutter brukstid. Framtiden er jaggu her. Ikke noe vits i å vente på ny batteriteknologi når man har et produkt man har skikkelig skikkelig lyst til å selge.

Med batteristøvsuger så vil du nok se hvor lite du faktisk trenger å kjøre på full guffe. Det er bare noen få tilfelle hvor dette blir brukt. Enten så er det på steder hvor du ikke kommer til, eller så er det store og tunge partikler som store mengder kattesand på en gang eller ledningstusser av kobber. 7 minutter er da plenty, da du normalt bare trenger 30 sekunder (stort sett ikke overhode). Det funker faktisk bedre i flere tilfeller med lavere nivå. For ikke å snakke om mindre støy.

 

Har en V8 hjemme, og den har mer eller mindre erstattet en dyrere Miele og en god philips støvsuger med ledning. Og med tanke på hvor mye tid som spares på å slippe å finne den frem, samt at det faktisk går raskere, så blir det glatt beste kjøp for min del i fjor. 

 

Kan jo for så vidt nevne at V8'en er vanvittig god på tepper. På tepper med mellomlangt "hår" så tar den kattehår som en drøm. 10 ganger mer effektiv enn ordinære uten teppebanker munnstykke. Testet å støvsuge et teppe en gang først med den vanlige mielen på maks styrke, og så gå over med dyson. Da var det mulig å samle opp en solid mengde mer, til tross for at teppet så rent ut. 

 

På tepper med veldig langt hår så vil det mest aggressive munnstykket kunne sette seg fast. Da anbefaler jeg å bruke parkettmunnstykket (ser ut som velur). Da gjør den fortsatt en mye bedre jobb enn en vanlig støvsuger.  Samme trikset med parkettmunnstykket fungerer også kjempemessig (i kombinasjon med lav sugestyrke) på små tepper, som på vanlige støvsugere vil enten sette seg fast, eller ikke få opp skjiten om man senker styrken til laveste. 

 

Byggkvaliteten har vært ganske god, i alle fall i forhold til V6'en som jeg ikke likte helt tømme-funksjonen på. Og plastikken har vært av høy klasse. Glassfiberforsterket. 

 

Nedsiden for min del er at noen få tepper lager fryktelig med statisk elektrisitet (unngått på de fleste), som da kan gi deg et lite støt via strømpluggen som sitter midt i håndflata. Samt at det er litt for trangt i ventilen som forhindrer støv i å gå motsatt vei når du skrur den av. Da det kan pakke seg dritt om du har sugd opp lengre ting som små pinner, og dermed forhindre at den lukker seg. Det kan dog hende har har litt mer plass på V10'en her. 

 

Edit: Men ja, om den hadde hatt utbyttbare batterier, så tror jeg den hadde scoret 10 av 10 poeng hos meg. Da kunne jeg virkelig kastet alle andre støvsugere som er greie å ha i bakkant når det er storrengjøring i huset, bilen og garasjen. 

 

 

 

Ellevill pris på en liten gadget. Det er fint lite aktuelt å kvitte meg med Mielen min. Denne artikkelen ligner mest av alt på å ha svelget all "informasjon"- fra en messeselger. Dere får ha meg unnskyldt for total mangel på tiltro til både produkt og informasjon. 

Ja, det er ganske ellevill pris. Trenger ikke å kvitte deg med mielen, er jo greit nok å ha i bakkant. For all del, var like skeptisk som deg en gang også. Nå er det dog mulig å bruke returrett og slik om man er interessert å prøve selv da. For at du kommer til å spare mye tid og frustrasjon, det vil jeg tro, i alle fall om du har det i nærheten likt som hos meg hvor det hender titt og ofte at det havner dritt rundt om kring. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Og den funker selvfølgelig ikke på kabel som alternativ løsning når du går tom for strøm halvveis gjennom støvsuginga og svigers kommer om ti minutter.

 

Høres veldig lite ut som tiden er inne for å droppe tradisjonelle støvsugere. Har selv en batteridrevet sak som alltid er tom for strøm når jeg trenger den, selv om den var fulladet sist den var i bruk. Kan da ikke være så vanskelig å legge med en kabel som gjør at de kan brukes på direktestrøm ved behov..

 

Veggmontert lader som også er der støvsugeren bor til daglig løser jo det problemet smertefritt.

I teorien, ja, i praksis, nei.

 

Flott med en støvsuger alltid er oppladet, bare kjipt batteriet dør veldig kjapt, siden støvsugeren alltid lades. Har jobbet i butikk, og det er jaggu ikke få reklamasjoner på Electrolux sine håndstøvsugere grunnet batteri..

Lenke til kommentar

De fleste dingsene som en ikke kan skifte batteri på, er ubrukelig

Skulle gjort seg om batterimaskiner, som f.eks skrutrekkere, kom med innebygget batteri som ikke kunne skiftes

 

Til den prisen Dyson selges for så hadde jeg forventet at den kom med 2 utskiftbare batterier og mulighet til å kjøpe flere batterier

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Klarer meg med min Neato robot støvsuger som bruker 15 min til ¨gå over stua og sove rommet og jeg bruker den "vanlige" støvsugeren ca 1 gang i måneden som går over lister og trange steder kun. :)

Så jeg drikker kaffe mens den går rundt om i huset og kalles " Trulte mor" hehe.

 

Samme, bare med en Roomba. Skjønner ikke at folk gidder støvsuge for hånd lenger! :p

...fordi noen av oss har trapper osv? :)

 

Når det er sagt, den dagen noen lager en robot som støvsuger trapper, står jeg først i køen med pengene mine :)

 

(Jeg har 1 x Neato D5 i 1 etg, og i tillegg en Bosch BCH6ZOOO håndstøvsuger i hver etasje. Da får jeg dekket de fleste bruksområdene)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vi prøvde imidlertid å trykke ned og trampe på litt smuss for å få det til å sitte dypere ned i fibrene,

 

Da vil jeg anbefale å få litt mer muskelkraft i lårene, og litt mer tyngdekraft rundt magen. Smuss er ikke så gjenstridig at ikke selv et barn greier å trykke slikt ned i teppefibrene. 

 

:whistle:

Lenke til kommentar

Vet ikke folk at det finnes robotstøvsugere? Investerte i en neato signature pro for 3 år siden og har ikke støvsuget siden. Den støvsuger 3 ganger i uken og hver fredag drar jeg bare over gulvet med iff moppen...

 

Vurderer nå å gå til innkjøp av en sånn; http://www.irobot.com/For-the-Home/Mopping.aspx

Hadde vært kjekt om Tek kunne testet denne?

- kanskje den gjør jobben selv uten at man trenger en støvsuger?

Lenke til kommentar

En robotstøvsuger er greit det, men for veldig mange ikke spesielt meningsfulle. Å nesten ikke støvsuge overhode er selvsagt drømmen, men med 4 forskjellige høyder + lukkede dører + 2 etasjer i garasjen (og dette er et hus med "ett plan")så venter jeg nok også på at boston dynamics får det til. Evnt en noe mer humanoid sak. 

I tillegg kommer nesten alltid litt ryddig/flytting som et viktig tilskudd til støvsugerjobben.

 

Å rive huset er heller ikke aktuelt. Alt for koselig. :p 

 

Sikkert greit for de med stooooore og tomme flater. Minimalistiske og moderne boliger, joda.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Kan bekrefte at støvsugere fra dyson har en enormt god sugekraft, men når du betaler alt fra 3-6 tusen for en støvsuger så forventes det at kvaliteten er deretter. Dessverre gjelder ikke dette alltid, og Dyson er et enormt godt eksempel på akkuratt dette. Det er china fantastic plantastic 110% over hele linja, ALT er i plast, det er bare å ta tak i en hvilken som helst del i strukturen og det er millimetre med giv. Ja, de er fantastiske, helt til et eller annet uungåelig vil knekke.

Lenke til kommentar

Det at den suger 20% kraftigere, er det en god eller dårlig ting ?  :wee:

 

De kan vel selges som erstatter for en vanlig støvsuger, men den blir vel ikke å gjøre det i praksis for de fleste brukerene med mindre de kan kjøre mesteparten av tiden på medium og max ved behov av og til. 

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at støvsugere fra dyson har en enormt god sugekraft, men når du betaler alt fra 3-6 tusen for en støvsuger så forventes det at kvaliteten er deretter. Dessverre gjelder ikke dette alltid, og Dyson er et enormt godt eksempel på akkuratt dette. Det er china fantastic plantastic 110% over hele linja, ALT er i plast, det er bare å ta tak i en hvilken som helst del i strukturen og det er millimetre med giv. Ja, de er fantastiske, helt til et eller annet uungåelig vil knekke.

Dette er ikke kina plastic fantastic, i alle fall ikke i min bok. Da tenker man på svak og billig plast du finner i 95% av kina-produkter.

Dvs. ABS-plastikk som er billig og enkel å forme.

 

Ploycarbonat er det samme man bruker i skuddsikkert glass (i tykkere laminerte kvanta) som er den gjennomsiktige delen. Mens det er fiberglass armert polyester (mener å huske det var dette) i resten av støvsugeren.

 

Ergo er det mye mer hold, og dyr og god plastikk. Som selvsagt er lett og sterkt selv om det ikke er så stivt som metaller.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om tek-redaksjonen kjenner til begrepet 'markedsføring'? Eller tror de at verden består av snille mennesker som bare vil alles beste, og som fremsnakker sine egne produkter fra scenen på denne måten kun fordi de fra dypet av hjertet sitt tror at dette produktet er guds gave til menneskeheten?

 

Det var en grunn at jeg sluttet å lese tek, hva var nå det igjen? AH, VG ja..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste dingsene som en ikke kan skifte batteri på, er ubrukelig

Skulle gjort seg om batterimaskiner, som f.eks skrutrekkere, kom med innebygget batteri som ikke kunne skiftes

 

Til den prisen Dyson selges for så hadde jeg forventet at den kom med 2 utskiftbare batterier og mulighet til å kjøpe flere batterier

 

Hvor mye hadde interessen for et slikt produkt økt hvis man kunne få den kompatibel med f.eks deWalt eller makita batteri. Eventuelt om produsenter av elektroverktøy kunne samlet seg om en, eller et par, batteristandarder med en fri lisens som produsenter som Dyson kan benytte seg av.

 

Det er vel liten kjangs for slikt. Det er nok litt for mye penger i batteri til tross for at de fleste er en 18650 variant med litt elektronikk og en mengde plast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...