Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Dårlig batteri


Arnep

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig solgt min gaming laptop for ca 2000kr. Nå har kjøper testet den og sier at batteritiden er på ca 5-10 min. Jeg  skrev i annonsen min at batteritiden var dårlig og kjøper mener det er defekt. "Ser at nytt batteri koster 800 kroner. Synes dette er villedende, og fint om du kan kompensere ved å vippse tilbake 600." Jeg mener ikke at det er defekt, men dårlig. Hva synes dere?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det en gaming laptop og batteriet er jo som oftest dårligere enn på "vanlige" laptoper. Og den er ca 3,5 år gammel så hva kan man forvente? Kjøperen spurte heller ikke noe om hvor dårlig så hva kan man forvente da?

Endret av Arnep
Lenke til kommentar

Du spesifiserer ikke at batteriet er helt flatt, du sier det er "dårlig". En laptop er ikke en laptop uten batteritid. Du burde ikke solgt den i det hele tatt. Jeg er enig med kjøper. Er man låst til sofaen med stikkontakt kan man like godt spille på en stasjonær PC.

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det der holder ikke vann altså.

Hvor lenge mener du det burde holde da?

 

 

5-10 minutter er uansett langt under hva det bør være - det betyr jo i praksis at den ikke har batteri. 

 

400,- tilbake slik at du ihvertfall dekker 50% kapasitet bør være et minimum her synes jeg, men 600,- er ikke urimelig det heller med tanke på at du har oversolgt maskinen og gitt kjøper ekstra arbeid og problemer.

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antar at laptoppen alltid har stått med batteriet og strømmen i samtidig?

 

Da ligger batteticellene konstant fulladet og koker i varmen. Dreper batteriet med en gang.

 

 

Så etter 3.5år er det nok isåfall færdig.

Hittil bare Lenovo jeg har sett som er flinke og holder batteriet på 60% lading når det er plugget i strøm over lengre tid.

Lenke til kommentar

Det var nettopp en tråd helt lik dette - konsensus ble vel noe som at det ble opplyst om dårlig batteri, og kjøper testet PC før avhending, hadde derfor ikke særlig til sak.

Her kan det være det stiller seg annerledes om den er levert med post? Uansett, hvis det står "dårlig batteri" i en annonse, mener jeg kjøper bør spørre "hvor dårlig?". Gjør han ikke det aner han jo ikke selgers definisjon av dårlig - er det 10, 30 eller 120 min? 10, 40 eller 60% av opprinnelig kapasitet?

 

"Dårlig" har ikke en objektiv definisjon, så hvis batteritid er viktig for kjøper bør han absolutt følge opp en slik uttalelse.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...