Gå til innhold

Brukere raser mot nye Snapchat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet mitt er egentlig bare at de har for mye fokus på den "discover" siden, der stories var før.

Jeg bryr meg pent lite om slikt tabloid innhold som er der, så at de putta stories fra venner og snaps på samme sida gjør det hele bare mer rotete.

 

Kommer ikke til å slutte å bruke snap fordi, men så bruker jeg det veldig lite fra før for å være ærlig.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdateringen av Snapchat har gjort tjenesten dårligere, men samtidig så er en del av sammenligningene med andre tjenester bortimot tåpelig.

Det er ingen grunn til å sammenligne Snapchat med sms/messenger. Når man sender en snap så er det ikke meningen at den som mottar snappen skal ha mulighet til å delen den med kreti og pleti. Snappen er en øyeblikksmelding som kun er beregnet på den den er sendt til, ikke arbeidskollegaen eller naboen til mottaker.

Jeg har Snapchat, men bruker den ikke så ofte, men det er lettere å sende visse typer bilder når man vet at bildet ikke kan bli delt videre (neida, jeg tenker ikke på nakenbilder). Selvsagt finnes det muligheter til å omgå dette, men har man en viss kontroll på hvem man sender til så er det ikke et problem.

Jeg liker venner/familiedelen av Snapchat, men hater kjendisdelen.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Synes aldri Snapshit har vært intuitiv eller kjekk å bruke, og det gikk lenge før jeg i det hele tatt tok den i bruk. Det var kun for å bruke det opp mot de nærmeste familiemedlemmene. Og slik er det blitt.

 

Heldigvis er det så få i nærmeste familie at jeg godt kan unnvære hele shitten. Mange av de meldingene jeg får er av kategorien "går tur med hunden", "søndagsfrokost", "La-la-blæ-blæ (på fest), "står og lager middag", "NN klar til fotballkamp", "NN løper med ballen" osv, osv. Og dersom NN sitt lag taper, hører du ikke en dritt mer fra den kampen...

 

En del kule og nyttige effekter er det, blant annet å kunne legge tekst fra tastaturet rett oppå bilder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tidligere var Snapchat en av mine mest brukte apper. Det samme blant kollegaer og venner. Nå er bruken betydelig trappet ned. Flere dager siden jeg sist brukte appen og slik vil det bli om Snapchat ikke forstår hva de har gjort. Men det er kanskje like greit at Snap dør ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje de bør fikse koding og kamerakvalitet på Android før de kommer med andre oppdateringer? Jeg forstår ikke hvorfor ingen bryr seg om at den er kodet elendig med vilje for Android? Det er større problem enn noe UI. Åpenbart er UI viktigere enn bildekvalitet i en bildedelingsapp?

 

hva er vitsen med bedre bildekvalitet på ett bilde du ser i noen sekunder?

Lenke til kommentar

 

Kanskje de bør fikse koding og kamerakvalitet på Android før de kommer med andre oppdateringer? Jeg forstår ikke hvorfor ingen bryr seg om at den er kodet elendig med vilje for Android? Det er større problem enn noe UI. Åpenbart er UI viktigere enn bildekvalitet i en bildedelingsapp?

hva er vitsen med bedre bildekvalitet på ett bilde du ser i noen sekunder?

 

På Android så tar ikke Snapchat bilde, det tar screenshot av det kameraet viser. Så du får ikke med deg all slags fokus og bildebehandling. Spesielt i mørket er det et problem, da det kan være umulig å faktisk vise det du vil vise i snapchat, men du kunne lett tatt et bilde og sendt det som viste alt helt fint.

 

Åpenbart er kvalitet dårlig på iOS også, men på Android er det jo bare idiotisk kodet. Det finnes ingen grunn til å gjøre det slik. Du tar jo selvfølgelig bilde først og så komprimerer det til det ser elendig ut.

 

SC eieren er kjent for å ikke like Windows og Google. Han lagde utrolig mye trøbbel for Windows Phone.

 

Jeg argumenterer ikke for at kvaliteten skal være høy. Men de bør ta bilder likt i iOS og Android og ikke lage en merkelig løsning for Android som åpenbart er elendig, og ikke gir mening på noen måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ja denna har je da for unga innsisterte,, mye fine snutter av barnebarn.. men nå ble det jo helt håpløst. Messenger er nå enda værre en før, så fort du får en ny venn på fjesboka så er den også på messenger. Messenger kan du jo ikke loge ut av heller. Skjønner ikke at det skal væra nødvendlig med så dårlig laga apper eller hva det kalles.. hilsen mor/ mormor som prøver å være "hip"

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje de bør fikse koding og kamerakvalitet på Android før de kommer med andre oppdateringer? Jeg forstår ikke hvorfor ingen bryr seg om at den er kodet elendig med vilje for Android? Det er større problem enn noe UI. Åpenbart er UI viktigere enn bildekvalitet i en bildedelingsapp?

hva er vitsen med bedre bildekvalitet på ett bilde du ser i noen sekunder?

 

På Android så tar ikke Snapchat bilde, det tar screenshot av det kameraet viser. Så du får ikke med deg all slags fokus og bildebehandling. Spesielt i mørket er det et problem, da det kan være umulig å faktisk vise det du vil vise i snapchat, men du kunne lett tatt et bilde og sendt det som viste alt helt fint.

 

Åpenbart er kvalitet dårlig på iOS også, men på Android er det jo bare idiotisk kodet. Det finnes ingen grunn til å gjøre det slik. Du tar jo selvfølgelig bilde først og så komprimerer det til det ser elendig ut.

 

SC eieren er kjent for å ikke like Windows og Google. Han lagde utrolig mye trøbbel for Windows Phone.

 

Jeg argumenterer ikke for at kvaliteten skal være høy. Men de bør ta bilder likt i iOS og Android og ikke lage en merkelig løsning for Android som åpenbart er elendig, og ikke gir mening på noen måte.

de gjorde visst det for å få en "kvalitetsstandard" på alle android-telefoner, da det er uendelig med modeller og komponenter. Men kan ikke helt skjønne det da f.eks instagram kan fint ta bilder med alle androidtelefoner.

Lenke til kommentar

 

Dette er jo gode nyheter. Kunne bare få en skikkelig flukt fra tjenesten kanskje vi kan bli kvitt dritten for godt.

 

 

 

 

Dette er jo gode nyheter. Kunne bare få en skikkelig flukt fra tjenesten kanskje vi kan bli kvitt dritten for godt.

Er faktisk ganske grei tjeneste, men er helt enig at den er skikkelig irriterende. Vil heller bruke facebook messanger eller rett og slett sms.

 

Jeg synes ikke det er en litt grei tjeneste en gang.

 

"Se her, mora til venninna di sendte en video av henne! Nei, vent, det går visst ikke å se den nei. Jaja, hadde hun sendt MMS, SMS+, FB, SMS med link, Skype eller en av de 1000 andre tjenestene så kunne du jo fått se, men hun valgte snapjævlaforbannamøkkachat. Gå på rommet ditt nå, for nå skal pappa klikke litt og si stygge ord."

 

 

Ehh. Forstår ikke helt argumentasjonen her? Du påstår at det er bedre om vedkommende hadde benyttet ting som Skype eller en av d de 1000 andre tjenestene? På hvilken måte er disse forskjellige fra Snapchat? For at Skype og lignende skal fungere så er du jo fremdeles helt avhengig av at mottaker også benytter og har samme tjeneste så det blir jo nøyaktig det samme scenarioet som med Snapchat?

 

Med unntak av SMS og MMS så har jo stortsett alle andre av disse tjenestene denne begrensingen, nemlig at sender og mottaker må benytte seg og være på samme tjeneste for at det skal fungere. Og SMS og MMS har jo sine klare begrensninger de også, som at de er låst til simkort/telefonnummer og at MMS overkomprimerer bilder til tusen og koster faktisk penger for flere av brukerne.

 

 

 

 

 

Dette er jo gode nyheter. Kunne bare få en skikkelig flukt fra tjenesten kanskje vi kan bli kvitt dritten for godt.

Er faktisk ganske grei tjeneste, men er helt enig at den er skikkelig irriterende. Vil heller bruke facebook messanger eller rett og slett sms.

 

 

Skjønner virkelig ikke poenget med Snapchat jeg heller. Messenger er jo bedre på alle måter.

 

 

Messenger, som i Facebook Messenger? Eller Android Messenger? Eller hvilken som helst annen Messenger? Messenger er fryktelig lite beskrivende.

 

Om du sikter til Facebook Messenger så kan jeg ikke si meg enig i det hele tatt. Har vært nødt til å benytte den på grunn av familiemedlemmer og det er kanskje en av de dårligste meldingstjenestene spør du meg. Nå bruker jeg ikke Snapchat heller forsåvidt da jeg aldri tar/sender bilder og bryr meg fint lite om å motta en masse bilder heller.

 

Selv benytter jeg primært Telegram som jeg syntes er knall bra. Har klienter til alle plattformer, inkludert desktop  og appen er minimalistisk, lett å kjøre, støtter alt av funksjoner jeg har interesse av, har perfekt synkronisering av meldinger og innhold på tvers av enheter osv.. Også har jeg iMessage i bakhånd som jo også fungerer temmelig bra.

 

Økseskaft?

Lenke til kommentar

 

de gjorde visst det for å få en "kvalitetsstandard" på alle android-telefoner, da det er uendelig med modeller og komponenter. Men kan ikke helt skjønne det da f.eks instagram kan fint ta bilder med alle androidtelefoner.

 

Det er en fin unnskyldning. Men den gir jo ikke mening. Med mindre de tenker at de skal gjøre alt så elendig at ingen kan skille bildene lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...