Gå til innhold

Brukere raser mot nye Snapchat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Dette er jo gode nyheter. Kunne bare få en skikkelig flukt fra tjenesten kanskje vi kan bli kvitt dritten for godt.

Er faktisk ganske grei tjeneste, men er helt enig at den er skikkelig irriterende. Vil heller bruke facebook messanger eller rett og slett sms.

 

Jeg synes ikke det er en litt grei tjeneste en gang.

 

"Se her, mora til venninna di sendte en video av henne! Nei, vent, det går visst ikke å se den nei. Jaja, hadde hun sendt MMS, SMS+, FB, SMS med link, Skype eller en av de 1000 andre tjenestene så kunne du jo fått se, men hun valgte snapjævlaforbannamøkkachat. Gå på rommet ditt nå, for nå skal pappa klikke litt og si stygge ord."

Eller hvis en da bruker mms, messenger eller lignende:

"Oi, her har jeg visst 56 253 bilder av ting som var morsomt, eller informativt en gang i tiden, som jeg må slette manuelt"

Eller det at f.eks. messenger ikke er lagt opp til å sende til flere om gangen.

Messenger forsøker seg jo nå på stories, men uten samme hell. Det føles også mer frempresset. Eller da sånn som den nye oppdateringen til snapchat.

 

Det du ser som ulempen, med at det som blir sendt blir borte, er jo hele poenget med snapchat.

Man kan jo sette på "uendelig" mange sekunder, og da blir det jo heller ikke borte får man trykker det bort.

Man kan sende ting man ikke vil ha lagret i chatten. Hvis motparten lagrer det, kan du fjerne det. Så klart kan man ikke stoppe printscreens.

Alt i alt fungerer appen ypperlig til det som var tenkt. Eller gjorde ihvertfall, før oppdateringen.

Nå gjør dem som facebook og tvinger på deg alt du ikke vil se

Lenke til kommentar

 

 de gjorde visst det for å få en "kvalitetsstandard" på alle android-telefoner, da det er uendelig med modeller og komponenter. Men kan ikke helt skjønne det da f.eks instagram kan fint ta bilder med alle androidtelefoner.

 

Det er en fin unnskyldning. Men den gir jo ikke mening. Med mindre de tenker at de skal gjøre alt så elendig at ingen kan skille bildene lengre.

Jeg tror ikke Snapchat oppdaterte for å miste brukere. Jeg tror også at Snapchat vet hva de gjør. Det er nok ikke bare en unnskyldning.

Lenke til kommentar

 

Dette er jo gode nyheter. Kunne bare få en skikkelig flukt fra tjenesten kanskje vi kan bli kvitt dritten for godt.

 

Er faktisk ganske grei tjeneste, men er helt enig at den er skikkelig irriterende. Vil heller bruke facebook messanger eller rett og slett sms.

SMS har den fordelen at absolutt ALLE kan motta og sende slike. Og slik det er i Norge nå, er det i praksis gratis å bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SMS har jo dog sine klare ulemper. Støtter ikke sending av bilder, har begrenset støtte for grafikk generelt. Er låst til simkort/telefonnummer som det ofte kan være at man ikke ønsker å benytte/oppgi til andre. Generelt veldig lite fleksibelt med tanke på å sende og motta, med synkronisering mellom flere enheter osv.. Det er i utgangspunktet ikke en kryptert løsning overhode, selv om de fleste operatører gjerne sørger for at trafikken sendes kryptert men alt er jo fritt tilgjengelig for operatøren og du stoler helt blindt på at operatøren faktisk gjør en god jobb med tanke på kryptering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er jo gode nyheter. Kunne bare få en skikkelig flukt fra tjenesten kanskje vi kan bli kvitt dritten for godt.

Er faktisk ganske grei tjeneste, men er helt enig at den er skikkelig irriterende. Vil heller bruke facebook messanger eller rett og slett sms.

 

Jeg synes ikke det er en litt grei tjeneste en gang.

 

"Se her, mora til venninna di sendte en video av henne! Nei, vent, det går visst ikke å se den nei. Jaja, hadde hun sendt MMS, SMS+, FB, SMS med link, Skype eller en av de 1000 andre tjenestene så kunne du jo fått se, men hun valgte snapjævlaforbannamøkkachat. Gå på rommet ditt nå, for nå skal pappa klikke litt og si stygge ord."

Eller hvis en da bruker mms, messenger eller lignende:

"Oi, her har jeg visst 56 253 bilder av ting som var morsomt, eller informativt en gang i tiden, som jeg må slette manuelt"

Eller det at f.eks. messenger ikke er lagt opp til å sende til flere om gangen.

Messenger forsøker seg jo nå på stories, men uten samme hell. Det føles også mer frempresset. Eller da sånn som den nye oppdateringen til snapchat.

 

Det du ser som ulempen, med at det som blir sendt blir borte, er jo hele poenget med snapchat.

Man kan jo sette på "uendelig" mange sekunder, og da blir det jo heller ikke borte får man trykker det bort.

Man kan sende ting man ikke vil ha lagret i chatten. Hvis motparten lagrer det, kan du fjerne det. Så klart kan man ikke stoppe printscreens.

Alt i alt fungerer appen ypperlig til det som var tenkt. Eller gjorde ihvertfall, før oppdateringen.

Nå gjør dem som facebook og tvinger på deg alt du ikke vil se

 

Vel, du har tydeligvis litt andre vaner enn meg. Jeg har ikke behov for å sende alt mulig fjas til alt og alle. Heldigvis har ikke folk jeg kjenner slike behov heller. Når jeg får et bilde eller en video er det som oftest noe å samle på.

 

Hvorfor ikke bruke facebook om man har et slikt oppmerksomhetsbehov?

 

Og når hørte du sist noen si "endelig krasjet harddisken, da slipper jeg å slette alt jeg har manuelt". For meg handler det om å ha valget.

Lenke til kommentar

Må si at det er merkelig at ingen har nevnt det som fikk meg til å "hate" SnapChat, nemlig at de har drevet med tvungen oppdatering.

Jeg har slått av automatisk oppdatering av apper på mobilen, for ofte er en betatester når det gjelder nye oppdateringer.

 

Jeg leser alltid bruker-erfaringer, og er det ingenting galt, så oppdaterer jeg appen.

De appene med flest feil er Messenger, Facebook og SnapChat, så derfor er det greit å vente noen dager med å oppdatere disse.

 

Men siden jeg hadde slått av automatisk oppdatering av apper, følte jeg meg trygg på at siste oppdatering av SnapChat var noe jeg kunne unngå. Jeg vet ikke hvordan de har klart å omgå "sperren" i Play-store, og jeg er heller ikke den eneste som lurer på det ifølge Twitter.

Lenke til kommentar

Mange her som synes det er "kult" å hate på en tjeneste de stolt selv ikke bruker og hvordan "de ikke er mainstream" osv. Kan vi heller ikke prøve å faktisk diskutere saken?

 

Jeg ser flere grunner til at Snapchat velger å gjøre disse endringene da det i langt større grad legger til rette for mer målrettet reklame fra ulike aktører og kjendiser = mer penger inn til SC.

Enig at oppdateringen er helt grusom da den går så langt at kommunikasjonen mellom litt fjerne venner nesten blir umulig å opprettholde/følge.

 

Sidenote: Du som nevnte at SC er kliss lik 1000 andre tjenester som f.eks. Skype. Jeg håper du ALDRI blir å jobbe med produktutvikling :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette er jo gode nyheter. Kunne bare få en skikkelig flukt fra tjenesten kanskje vi kan bli kvitt dritten for godt.

Er faktisk ganske grei tjeneste, men er helt enig at den er skikkelig irriterende. Vil heller bruke facebook messanger eller rett og slett sms.

 

Jeg synes ikke det er en litt grei tjeneste en gang.

 

"Se her, mora til venninna di sendte en video av henne! Nei, vent, det går visst ikke å se den nei. Jaja, hadde hun sendt MMS, SMS+, FB, SMS med link, Skype eller en av de 1000 andre tjenestene så kunne du jo fått se, men hun valgte snapjævlaforbannamøkkachat. Gå på rommet ditt nå, for nå skal pappa klikke litt og si stygge ord."

Håper du aldri får barn for du er en ustabil person.

Lenke til kommentar

Er voldsomt til holdninger i denne tråden. Hva med å heller diskutere temaet som er den nye oppdateringen til Snapchat? Man kan jo for all del hate Snapchat og livet generelt så mye man vil men kom nå i det minste med et forsøk på argumentasjon rundt hva som er bra/dårlig med den nye oppdateringen og bra/dårlig med Snapchat generelt.

 

 

Er helt enig Lilac1 at moderatorer på Diskusjon.no virkelig har en jobb å gjøre for å unngå at hele forumet skal bli nye VG-kommentarfeltet med bare meningsløst og negativt fjas og drittslenging fremfor litt mer oppegående diskusjoner. Så lenge ting som dette aldri blir moderert så nærmest oppfordrer man jo folkene til å fortsette med slike innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er jo gode nyheter. Kunne bare få en skikkelig flukt fra tjenesten kanskje vi kan bli kvitt dritten for godt.

Er faktisk ganske grei tjeneste, men er helt enig at den er skikkelig irriterende. Vil heller bruke facebook messanger eller rett og slett sms.

 

Jeg synes ikke det er en litt grei tjeneste en gang.

 

"Se her, mora til venninna di sendte en video av henne! Nei, vent, det går visst ikke å se den nei. Jaja, hadde hun sendt MMS, SMS+, FB, SMS med link, Skype eller en av de 1000 andre tjenestene så kunne du jo fått se, men hun valgte snapjævlaforbannamøkkachat. Gå på rommet ditt nå, for nå skal pappa klikke litt og si stygge ord."

Håper du aldri får barn for du er en ustabil person.

 

Det sier ungene mine også...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...