Gå til innhold

Slakter Tesla Model 3: Som en Kia fra 90-tallet


Anbefalte innlegg

 

Joda. Lykke til å med å komme deg ut vinduet mens ca. 1 tonn vann vil inn :)

En bil flyter ganske greit, mest trolig vil man klare å komme seg ut vinduet før vannet når vinduskarmene. Men det kommer så klart an på situasjonen. F.eks om bilen er opp ned, så er det så klart vanskelig å komme seg ut vinduene.

 

Gode argumenter her nå for å ikke kunne åpne dørene :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er ikke så veldig rart at Tesla har noen utfordringer. Det er fremdeles en ganske ny bilprodusent blottet for erfaringer.

 

Man må huske på at alle biler på 90-tallet var søppel sammenlignet med dagens biler. En Kia i dag er like søppel sammenlignet med en Mercedes, som en Kia på 90-tallet var sammenlignet med en Mercedes fra 90-tallet. Kia har ikke blitt en bra bil bare fordi de har fått litt bedre kontroll på panelglipper og byttet ut noe hardplast med myk plast. Det er en grunn til at en Kia er billig og en Mercedes er dyr.

 

Tar man alle andre faktorer som påvirker om en bedrift eksisterer i fremtiden, så tipper jeg det vil ta Tesla et tiår eller to før de er på nivå med de etablerte premiummerkene. Og det er ikke noe negativt mot Tesla, men de skal tross alt klare å bli en seriøs bilprodusent først (ikke det småskala-greiene de driver med nå), få tilbakemeldinger, lære av feilene og utbedre feilene et par runder før ting begynner å sette seg. En bilmodell varer i 4-5 år, så får den en facelift med noen små forbedringer som varer i 4-5 år. Da er man oppe i nesten et tiår før man kan implementere første runde med forbedringer i et bildesign.

 

Og hvis det er noen som reagerer på et par tiår: det har tatt Kia, som omtales som 90-tallets største søppel i artikkelen, 20 år å komme dit de er i dag.

 

Jeg liker fakta jeg...

I 2012 kom det ut en statistikk fra Bilprovningen i Sverige som tar EU kontroller.

De la sammen resultater pr merke for 2002, 2004, 2007 og 2009 modeller.

Mercedes har der langt mer feil enn Kia. Kia er på 13 plass mens Mercedes er på 25 plass. Du betaler mer for mer utstyr og komfort og en stjerne i fronten, du får ikke mindre feil på en bil med mer utstyr og teknologi.

At en bil har få feil er ikke synonymt med at den ikke er søppel. En Audi har helt sikkert flere feil enn en Skoda. Jeg hadde allikevel gledelig betalt ekstra for Audien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Evt. Ha en nødhammer i bilen og ta glasstaket. Antar det pulveriseres slik som andre bilruter. Klatre ut av bilen via taket.

 

Hvor vanlig er det egentlig at man kjører på sjøen? Leser det stort sett i forbindelse med rygging av båt på sjøen. Ellers en sjelden gang.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Evt. Ha en nødhammer i bilen og ta glasstaket. Antar det pulveriseres slik som andre bilruter. Klatre ut av bilen via taket.

 

Hvor vanlig er det egentlig at man kjører på sjøen? Leser det stort sett i forbindelse med rygging av båt på sjøen. Ellers en sjelden gang.

Du får tekste meg neste gang du havner på sjøen. Om dørene eller vinduene ikke åpner seg så fikser vi nok det. Hilsen Tesla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Evt. Ha en nødhammer i bilen og ta glasstaket. Antar det pulveriseres slik som andre bilruter. Klatre ut av bilen via taket.

 

Hvor vanlig er det egentlig at man kjører på sjøen? Leser det stort sett i forbindelse med rygging av båt på sjøen. Ellers en sjelden gang.

Du får tekste meg neste gang du havner på sjøen. Om dørene eller vinduene ikke åpner seg så fikser vi nok det. Hilsen Tesla
Ja. Eller bare la være å kjøre på sjøen :-p

 

(En like dum og flåsete kommentar som din :-p)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

PS: Vi har allerede kassert første bil ut i det store intet. Miljøvern?? FUCK IT!!

Poenget med oppskytingen var å løfte vekten opp. Var enten det eller en betongkloss. Spiller ingen rolle hva. Og den sendes i bane rundt sola hvor den til slutt vil brenne opp. Og langt unna LEO...

 

Men hva har det med dette å gjøre?

 

(Du slår meg som en av de som er negative til alt tesla og elon musk oppnår... siden du drar sideselskapene hans inn.... men for all del... noen er alltid negativ til det som er annerledes, nytt og som ser fremover)

Endret av CaZpeR
  • Liker 3
Lenke til kommentar

(Du slår meg som en av de som er negative til alt tesla og elon musk oppnår... siden du drar sideselskapene hans inn.... men for all del... noen er alltid negativ til det som er annerledes, nytt og som ser fremover)

Ja. Takk og pris for at vi rare tullingene er så utrolig redde for alt som er nytt :)
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Evt. Ha en nødhammer i bilen og ta glasstaket. Antar det pulveriseres slik som andre bilruter. Klatre ut av bilen via taket.

 

Hvor vanlig er det egentlig at man kjører på sjøen? Leser det stort sett i forbindelse med rygging av båt på sjøen. Ellers en sjelden gang.

Du får tekste meg neste gang du havner på sjøen. Om dørene eller vinduene ikke åpner seg så fikser vi nok det. Hilsen Tesla

 

Trodde Tesla bilene "tekstet" selv jeg ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

Hvor mye har de fått betalt fra big oil er vel interessant

 

Blir glippene mellom panelene mindre av det?

Om det kun skorter litt på en justering av paneler under monteringen, så er det svært lite å snakke om. Særlig når vi vet at det leveres bedre .så dette er ikke et varig fenomen.

Den har i allefall ikke så dårlig kvalitet på drivverket, at det kakler, ryker ,kaster bort 2/3 av tilført energi, og lukter vondt, både under fylling og bruk, slik det er for fossilbiler.

Lenke til kommentar

Tesla er en ekstremt miljøskadelig bil. Det økologiske fotavtrykket til Tesla er mellom 10-20 ganger høyere enn en VW Golf.

Er vel etter gjentatte livsanalyser at elbiler kommer bedre ut enn petrol/diesel-biler gjennom hele livsløpet. Mye pga. Energiforbruket på å raffinere råolje+de lokale forurensningene bensin/diesel lager.

 

Var vel 6000km på en leaf før man har tatt igjen karbonavtrykket på en leaf og 24000km på en tesla model s. Derfra og ut er forurensningen kun elektrisiteten, vegstøv og dekk.

 

Kilde: https://www.tu.no/artikler/sa-mye-renere-er-egentlig-en-elbil-enn-en-fossilbil/276185

 

Men igjen.... avsporing :-p

Lenke til kommentar

Nikola Tesla ville nok vært arg på Elon Musk. Tesla likte ikke folk, sosiale status og penger. Han avskydde status og materiell egoisme som pesten.

 

Han kunne låse seg inne i flere år uten å prate med folk.

 

Hvis denne kommentaren skulle være til fordel for Hr. Tesla, og få Musk til å se dum ut, så bommet du bra  :dontgetit:

Lenke til kommentar

 

Kvalitet er et resultat av kultur og kulturen i Tesla er bånn i bøtta.

 

Du har jammen inngående kjennskap til kulturen i Tesla! Imponerende!

 

ille kan det ikke være når de klarer å lage en monster UPS til et kraftverk i Australia på 90 dager, og sende verdens største (med enorm margin) romrakett ut i bane...

 

EDIT: Og alt det der klarer du å utlede fra noen gliper i panel... Enda mer imponerende!

 

Disse bilene har gått gjennom Tesla-systemet uten at én eneste person har rakt opp hånda og ment at dette ikke er noe som kan shippes til kunder. I stedet satser de på at kjøperen ikke merker noe eller at toleransen for skavanker er ekstremt høy.

 

Dette er insititusjonalisert middelmådighet og noe man må til Sovjetunionens bilfabrikker for å finne maken til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Å huffda. Det gjorde nok vondt for alle i Teslamenigheten det.....

 

Selg aksjene deres mens den enda har en verdi. Har sagt det før, jeg vet det. Men nå har fallet begynt.

 

Men dere håper vel at Semien til Tesla skal forandre alt. Traileren med fantasirekkevidde og 10 tonn batterier til en pris Elon ikke vil gå ut med. Og som skal lades med en ultrahyperlader som trekker like mye som 1200 husstander, til en pris som ikke er i nærheten av realistisk. Jo, lykke til.

 

Om 5 år er Tesla kun en batteriprodusent og underleverandør til resten av bilindustrien.

 

Usj, det må være mye mer slitsomt å være svovelpredikant for fossilbrennere, enn begeistret for det nye som kommer om det er Tesla eller eTron iPhase Kona nye Leaf Ampera etc. Men bevares! Prisfallet på dieselbrennere nå om dagen kan jo få enhver svovelpredikant til å bli både aggressiv og få panikkangst samtidig. Vi får bære over med tomme slag i lufta om det er kulltull teorier eller strømnett som bryter sammen. Lei av å motargumentere. Elbil er ræææævvva uansett.

 

Har notert meg at bekjente og kamerater som har himla med øynene om elbiler tidligere, har gått ut å kjøpet seg splitter nye Teslaer på bekostning av ny X5 mot S75D (BMW fantast)i det ene tilfellet og Porsche Cayenne Turbo som ble til Tesla X P100DL i det andre tilfellet (ville ha det råeste)

 

Model 3 får sine utfordringer, og dårlig byggekvalitet burde være ett forbigående problem om Tesla skal lykkes. Tror man at Tesla ikke vil klare å få ned antall feil, får man selge Tesla aksjene, om man tror de vil klare det, slik de har klart det med S og X så får man henge på videre...Your choice!

Der tar du nok fryktelig feil Jeg er en stor tilhenger av elektriske biler. Både rene elbiler og hydrogenbiler/lastebiler.

Fossilbiler er er en utdøende teknologi som ikke har livets rett innen få år. Jeg har bare ikke noen sans for Tesla. De skal ha respekt for å ha gått i bresjen med en i sin tid ny teknologi.

Men et selskap som ikke klarer å tjene penger når de har monopol er ikke liv laga. I tillegg så er jeg lei Elon Musk sin misjonerende ekstase om egne biler. Han lover ustanselig mer enn han kan love, noe som blir mer og mer tydelig, også for hans egne aksjonærer. Model 3 og Semiprosjektet hans er bare en farse. Og uttalelsen hans om at fuel cells er "fool cells" er direkte latterlig. Nikola kommer til å danke ut potetgullsemien hans ettertrykkelig.

Musk kommer ikke til å holde tidsfristen på Semien heller. Han kommer ikke til å tjene penger på modellen. Batteriene blir for dyre. Rekkevidden han opererer med henger ikke på greip, og strømprisen han påstår han skal ta er en ren fantasi. Model 3 er nesten en vits. Bilen henger knapt sammen.

Når de store aktørene kommer med 100 nye modeller med god pris og rekkevidde i løpet av 3-4 år, hva i all verden skal Tesla stille opp med da ?

Hr Musk ender opp som en ren batteriprodusent om få år, men jeg ønsker han lykke til med SpaceX. Der gjør han en fasinerende og god jobb.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Usj, det må være mye mer slitsomt å være svovelpredikant for fossilbrennere, enn begeistret for det nye som kommer om det er Tesla eller eTron iPhase Kona nye Leaf Ampera etc. Men bevares! Prisfallet på dieselbrennere nå om dagen kan jo få enhver svovelpredikant til å bli både aggressiv og få panikkangst samtidig. Vi får bære over med tomme slag i lufta om det er kulltull teorier eller strømnett som bryter sammen. Lei av å motargumentere. Elbil er ræææævvva uansett.

 

Har notert meg at bekjente og kamerater som har himla med øynene om elbiler tidligere, har gått ut å kjøpet seg splitter nye Teslaer på bekostning av ny X5 mot S75D (BMW fantast)i det ene tilfellet og Porsche Cayenne Turbo som ble til Tesla X P100DL i det andre tilfellet (ville ha det råeste)

 

Model 3 får sine utfordringer, og dårlig byggekvalitet burde være ett forbigående problem om Tesla skal lykkes. Tror man at Tesla ikke vil klare å få ned antall feil, får man selge Tesla aksjene, om man tror de vil klare det, slik de har klart det med S og X så får man henge på videre...Your choice!

Til oppklaring, Tesla har IKKE klart å få kvaliteten opp på akseptabelt nivå på hverken Model S eller X.

Det har blitt bedre, men det er ennå gliper, avvik, ujevnheter, knirk og ulyder, skjevheter, osv osv.

 

Personlig tror jeg ikke målet til Tesla er å levere høy kvalitet, de sikter nok heller på kvantitet. Er trolig derfor de enda leverer biler med slike feil.

 

Er trossalt en "amerikaner" som Tesla Norge selv sier :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nikola Tesla ville nok vært arg på Elon Musk. Tesla likte ikke folk, sosiale status og penger. Han avskydde status og materiell egoisme som pesten.

 

Han kunne låse seg inne i flere år uten å prate med folk.

Trodde han var veldig selvopptatt av hvordan resten av verden så på han. Opptatt å få sitt navn på ting og at verden skulle vite hvem han var. Bare se på biler av han, alltid så velstelt, ikke typisk "forsker" utsende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...