Gå til innhold

På tide å flytte fra USA


hegnar2014

Anbefalte innlegg

Vår familie flytter tilbake til Norge fra USA. Trenger å ordne container transport av flyttelasten med møbler og ting. Noen med erfaring fra slike flytt som kan gi tips på hva vi burde være obs på? Kanskje forslag til gode transportselskaper? Flytting fra San Francisco til Oslo.

Takk skal du ha.

Endret av hegnar2014
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har flyttet flere ganger fra California til Norge så jeg har noe erfaring.

 
Jeg vil anbefale egen lukket container som har fungert veldig bra selv om det ofte er en dyrere løsning. Hvis dere har mye eller er flere så dere klarer å fylle en container så vil det typisk bli billigere.
 
Ikke lei andel av container. Jeg har opplevd at ting har blitt behandlet mye verre enn om de var sendt som kofferter på fly. Jeg husker desverre ikke navnet på firma, men det var et skandinavisk navn. De var også helt umulig å få tak i når vi skulle ha erstatning for tingene som var skadet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har flyttet flere ganger fra California til Norge så jeg har noe erfaring.

 

Jeg vil anbefale egen lukket container som har fungert veldig bra selv om det ofte er en dyrere løsning. Hvis dere har mye eller er flere så dere klarer å fylle en container så vil det typisk bli billigere.

 

Ikke lei andel av container. Jeg har opplevd at ting har blitt behandlet mye verre enn om de var sendt som kofferter på fly. Jeg husker desverre ikke navnet på firma, men det var et skandinavisk navn. De var også helt umulig å få tak i når vi skulle ha erstatning for tingene som var skadet.

Eller hvis det er mye små ting i lasten da kan man også miste ting. Det har eksen min opplevd. Det er enda mer kjedelig. Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Jeg har flyttet flere ganger fra California til Norge så jeg har noe erfaring.

 
Jeg vil anbefale egen lukket container som har fungert veldig bra selv om det ofte er en dyrere løsning. Hvis dere har mye eller er flere så dere klarer å fylle en container så vil det typisk bli billigere.
 
Ikke lei andel av container. Jeg har opplevd at ting har blitt behandlet mye verre enn om de var sendt som kofferter på fly. Jeg husker desverre ikke navnet på firma, men det var et skandinavisk navn. De var også helt umulig å få tak i når vi skulle ha erstatning for tingene som var skadet.

 

Veldig nyttig informasjon. Takk. Jeg har fått tilbud på palle-transport (de legger mine paller i en delt container med andre folk) og hel egen container transport. Utrolig nok er det ikke så stor pris forskjell.

Hva med forsikring, valgte du kostbar forsikring direkte fra transport selskapet eller hadde du en egen separat forsikring?

Endret av hegnar2014
Lenke til kommentar

 

Kan jeg spørre hvorfor dere vil flytte?

Amerikanerne snakker om valget av Trump med de samme ordene, og de samme følelsene, som de snakket om 9/11 for 16 år siden.

 

Skjønner godt hvorfor folk vil flytte.

 

Det er å ta i litt og kan diskuteres. Dette kommer så klart helt an på ditt politiske standpunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...