Gå til innhold

Coop DVD spiller utsolgt!


Anbefalte innlegg

Hadde ikke hatt noen problem med en billig spiller selv, men når den skal være hoved CD spiller i tillegg så setter jeg opp litt mer dyp gående kriterier (selv om mange vil be meg holde kjeft at DVD/CD ikke kan kombineres).

 

Ser her i Danmark at mange butikker selger Sony sin NVS-330 eller noe i den dur til under 1000,- kroner. Virker som en grei deal, men tviler på den er sone fri. Noen har jo sonefri mod rett fra fjernkontrollen, mens andre fra soft/chip. Min Sony har det automatisk, rett fra fjernkontrollen.

 

Tror mange av spillerene i 300 -> 1000 har mange av de samme komponentene inni seg jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen av dere som kan svare på spørsmået mitt? (gjelder deg også atticus)

tintin77, Quietman, rlz:

Har dere noe spesifikk kritikk mot Coop-spilleren eller er det bare den generelle ugjennomtenkte "Hvis det er SÅ billig så MÅ det jo være dritdårlig" ?

 

Er billige DVD-spillere så dårlig at folk ikke bør oppgradere fra VHS for å få med de nye funksjonene: SVCD, VCD, DVD, CD, Mp3, JPG ? Så skarpt som dere kritiserer kan man jo nesten tro at man får bedre bilde på mobiltelefonen! Hvor er logikken? Skal ikke vanlige folk få kjøpe seg en DVD-spiller til normalt bruk? Hvorfor selger disse som varmt hvetebrød? Hvorfor har det ikke vært noen massiv klagestorm mot disse spillerene? Hvorfor har ikke "TV2 hjelper deg" gått ut med anbefaling om å ikke kjøpe noen av de billige spillerene fordi de er alt for dårlige? Kan noen av kritikerene svare meg på dette?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Denne teksten på hifiklubbens sider sier jo litt

 

4. Sikkerhet

Enkelte spillere hadde elementære sikkerhetsproblemer. Enten var det snakk om "tvilsomme" konstruksjoner - eller mer seriøse problemer - som f.eks dårlig isolering rundt 230V ledningen ved skarpe kabinettkanter (selv om de var “CE" godkjente til det europeiske markedet)!

Det er jo ikke så rart at de var "CE godkjente". CE merkingen er ikke noen godkjenningsording men er basert på egenerklæring! Det skal riktignok ligge testing bak men det kan godt være egentesting.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at folk gidder å kjøpe sånt skrap..

Har ikke folk sans for kvalitet lenger eller...

Det skjønner jeg veldig godt. Kjekt å ha en ekstra på rommet til poden så slipper han å plage deg og den dyre dvd spilleren du har i stua når han vil se på tegnefilmer.

Også er det kjekt å ha en ekstra spiller stående på hytta eller no. Lite nødvendig med 2000,- kroners da syns jeg.

Lenke til kommentar

Har selv dvd spiller til 11.000, men idiotisk å tvinge andre til å kjøpe det DU liker. Tenkte selv å kjøpe denne dvd spilleren hos Coop til å bruke på bandrommet (øvingsrom) til musikk cd avspilling.

 

Noen sitter som sagt ikke med hjemmekino og projektor, men med 14-20" tv, gjerne en gammel en. Da er det jo supert at de kan kjøpe denne spilleren til 399 som sikkert dauer innen 2 år anyway sammen med tv'en.

 

Greit at dere har kjøpt dere state of the art R9800XT f.eks., men å tvinge dette på noen som skal spille snake blir for dumt.

 

Ellers kan jeg si til trådstarter at alle elkjedene kjører tilbud til spillere under 700,- nå for tiden. Lykke til med kjøpet.

 

God jul.

Endret av shahin
Lenke til kommentar

jeg selv kjøpte den LG spilleren som coop hadde for salg omtrent to år siden. har ikke angret ett sekund på handelen, spilleren funker like fett i dag som den gjorde for to år siden, og jeg tviler på at dvd verdenen har utviklet seg så mye på de to årene.

 

dem som er så forbanna kritiske til en billig dvd-spiller. hva er vitsen med å kjøpe en stor og dyr dvd spiller når man 'bare' skal spille av en enkelt dvd plate i halvåret på en 26" tv anno 1984 med mono lyd? så og si hvilken som helst dvd spiller man kan plukke opp ifra coop/prix/elkjøp/expert/hi-fi klubben osv vil produsere akkurat samme resultat på gammelt utstyr.

når en dvd spiller er så billig som den på coop/prix var så kjøper folk den, pakker ned og gir den vekk til barn/barnebarn for å ha på 'gutte'rommet og av egen personlig erfaring så er det ikke akkurat det nyeste av det nyeste som står i div. peisstuer og gutterom. folk setter gamletv'n dit og nyetv'n på stuen. alt har sitt bruk og jeg er sikker på at coop/prix spilleren vil gi eierene en lang og tro tjeneste.

Lenke til kommentar
Er det ingen av dere som kan svare på spørsmået mitt? (gjelder deg også atticus)
tintin77, Quietman, rlz:

Har dere noe spesifikk kritikk mot Coop-spilleren eller er det bare den generelle ugjennomtenkte "Hvis det er SÅ billig så MÅ det jo være dritdårlig" ?

 

Er billige DVD-spillere så dårlig at folk ikke bør oppgradere fra VHS for å få med de nye funksjonene: SVCD, VCD, DVD, CD, Mp3, JPG ? Så skarpt som dere kritiserer kan man jo nesten tro at man får bedre bilde på mobiltelefonen! Hvor er logikken? Skal ikke vanlige folk få kjøpe seg en DVD-spiller til normalt bruk? Hvorfor selger disse som varmt hvetebrød? Hvorfor har det ikke vært noen massiv klagestorm mot disse spillerene? Hvorfor har ikke "TV2 hjelper deg" gått ut med anbefaling om å ikke kjøpe noen av de billige spillerene fordi de er alt for dårlige? Kan noen av kritikerene svare meg på dette?

Jeg jobber i elektronikk butikk (uten å nevne navn) så jeg har ikke den generelle "Hvis det er SÅ billig så MÅ det jo være dritdårlig" tankegangen som du referer til.

 

Jeg vet dog hvilke merker som har mye feil og hvilke som faktisk klarer seg bra som "billig" spillere.

 

Men til syvende og sist så går det utover kvaliteten.

 

"Skal ikke vanlige folk få kjøpe seg en DVD-spiller til normalt bruk?"

 

Hey.. Det du sier er at jeg er unormal siden jeg har en Sony spiller til veil. 2500,-.

Ser på meg selv som en helt normal person kontra de som virkelig har "kino" hjemme.

 

Hvis jeg kjøper en dvd spiller på Coop , Prix eller Spar for den saks skyld, så er ikke en av kriteriene mine at den f.eks er Sonefri.. Veldig få som har bruk for dette egentlig.

Klart noen bestiller fra nettet eller kanskje har familie i USA elns, men dette er minimalt.

 

Men når du først har hatt en dvd spiller som da er over 1500,- grensa så merker du faktisk en forskjell både på lyd og bilde. (snakker av egen erfaring) Utenom da han som hadde en Hitachi spiller.. som jeg tror har vært uheldig med kjøpet sitt.

 

"Så skarpt som dere kritiserer kan man jo nesten tro at man får bedre bilde på mobiltelefonen!"

Skarpt og skarpt fru blom...

 

"Hvorfor har ikke "TV2 hjelper deg" gått ut med anbefaling om å ikke kjøpe noen av de billige spillerene fordi de er alt for dårlige?"

Pga de ER virkelig billige og man kanskje ikke forventer mer?

Tror jeg heller ikke TV2 Hjelper Deg har testet flere dvd spillere mot hverandre i det prisklassen 0 - 999 og 2000 - xxxx heller akkurat. Sånn er det bare.

Enten kjøper man billig og (til tider) "bra" eller man legger litt ekstra i dvd spilleren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Før trodde jeg ikke det var store forskjellen på bilde og lyd på dvd-spillere. Men det er jo like dumt som å si at alle cd-spillere er like gode. Kvaliteten ligger ikke i dvd-plata, men i spiller og tv. For de som ikke har det beste tv'et er det ikke nødvendig med en dyr spiller. Synes allikevel det har blitt litt for normalt med billige spillere. Alle kan jo selv tenke at disse ikke er av beste kvalitet, men de funker muligens til sitt bruk.

 

På den andre side synes jeg det er teit når folk kjøper dvd-spiller fordi playstationen ikke er god nok.

 

Likevel burde alle med litt respekt for film og kvalitet iallefall koste på seg litt over tusenlappen for en spiller. Det er tross alt en investering.

Lenke til kommentar
Denne teksten på hifiklubbens sider sier jo litt

 

Alle DVD-spillerne vi testet før vi fant Argon DVD2001 var ikke tilfredsstillende på ett eller flere av områdene nedenfor:

Før du postet dette innlegget, tenkte du ikke over at hifiklubben selger denne Argon-spilleren. De har altså solide grunner til å rakke ned på andre spiller, uansett om de er bedre eller ikke.

Lenke til kommentar

Husker Lyd&Bilde hadde en test på "Rimi-DVD-spilleren" en tid tilbake, og det eneste de hadde å utsette på den var at lyden var dårlig ved avspilling av cd. Så, nei, jeg tror ikke du kjøper katta i sekken hvis du legger 500,- på bordet for en slik en. Faktisk kjøpte jeg selv en slik "Rimi-spiller", og jeg er strålende fornøyd. Funker som bare juling til (S)VCD, mp3, cd'er og DVD'er. Jeg bruker forøvrig en DVD-spiller fra Denon til film, og den måtte nettopp på verksted pga. problemer med DVD-linsa. United'n står under tv'en enda. Denon-spilleren koster åtte ganger så mye som Rimi-spilleren til 990,-...

Lenke til kommentar
LOL

 

Det er jo soleklart at man ikke får noen bra dvdspiller for 500 kr...

 

Jeg skjønner ikke at folk gidder å kjøpe sånt skrap..

 

Dagligvarekjeder burde burde heller konsentrere seg om bra utvalg på dagligvarer og ikke på alt annet tullballl...

 

Ta deg heller en fest for pengene spør du meg..

 

Har ikke folk sans for kvalitet lenger eller...

Er du så sikker på det, jeg betalte 299.- for en dvd spiller å den tar alle formatene. Man trenger ikke å kjøpe den dyreste å flotteste for å ha noe å skryte av. Nei det finnes mange spillere som er billig å bra. :dribble:

Lenke til kommentar
Denne teksten på hifiklubbens sider sier jo litt

 

Alle DVD-spillerne vi testet før vi fant Argon DVD2001 var ikke tilfredsstillende på ett eller flere av områdene nedenfor:

Før du postet dette innlegget, tenkte du ikke over at hifiklubben selger denne Argon-spilleren. De har altså solide grunner til å rakke ned på andre spiller, uansett om de er bedre eller ikke.

Jeg har egentlig ikke så stor respekt for hi-fi klubben i det hele tatt.

De selger jo Luxor tv'er jo !

Greit nok at dem kanskje er bra, men for noen priser.. :S

 

 

EDIT:

 

En dvd spiller er ikke BRA selvom den støtter mange formater.

Det som jeg syns gjør en dvd spiller verdt å kjøpe er bilde og lyd kvalitet.

Som wh1t3inc skriver så funker en billig spiller sikkert fint til folk som ikke trenger mer (eller da har minimal tv) men jeg quoter

"Likevel burde alle med litt respekt for film og kvalitet iallefall koste på seg litt over tusenlappen for en spiller. Det er tross alt en investering."

Endret av atticus
Lenke til kommentar
LOL

 

Det er jo soleklart at man ikke får noen bra dvdspiller for 500 kr...

 

Jeg skjønner ikke at folk gidder å kjøpe sånt skrap..

 

Hvis det er Denver spilleren som de solgte på Obs osv

man snakker om her, kan jeg bare avkrefte det du sier.

Den jeg kjøpte er hvertfall helt uklanderlig. Den tar alt uten problemer

og har alt som trengs for de fleste

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke så stor respekt for hi-fi klubben i det hele tatt.

Litt off topic, men det er helt andre grunner til at jeg ikke har respekt for hi-fi klubben. De to siste gangene jeg var på avdelingen i Oslo kan jeg ikke akkurat si jeg følte meg verdesatt som kunde. Jeg har ikke stor sans for Bærumsgutter som gir deg 0 service bare fordi du kjøper en billig CD-spiller, spesielt når du har handla for flerfoldige tusen der før. Så vidt de ser på deg og står og små ler til de andre bak disken. Jeg har slutta å handle der.

 

Selv har jeg en H/K spiller fra Hi-fi centeret og synes den er helt konge i forhold til samsung 611 drittspilleren jeg hadde før, men grunnen til at jeg investerte litt i en god spiller var at jeg ønsket et solid produkt som jeg slipper å bytte om et år. Jeg ser derimot ikke bort fra at billige dvd spillere er like så gode til normal bruk på en helt grei tv. Ikke alle filminteresserte som har mulighet til å bruke 50.000 kr på hifi utstyr hvert år. Det er handlingen som gir en god film, ikke spesial effektene. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...