Gå til innhold

Coop DVD spiller utsolgt!


Anbefalte innlegg

Det er trist å se hvor naive enkelte mennesker her er. Å bruke mange tusen på dvd-spiller er kun waste of money. Fordi lyd og bilde mener de merker sinnsyke forskjellen på dvd-spillere, betyr det ikke at du gjør det. Spør du meg burde man ikke stole på folk som betaler mange tusen for et sett med kabler. Jeg vet alle hifi-eksperter maser om kabler, men det er bare piss. Det er f*en meg det største komplottet i historien, men det er en annen sak. Når det gjelder dvd-spiller vil jeg si maks 2000 kroner og legg pengene som du får til overs i bedre forsterker/høytalere/TV, eller rett og slett et par ekstra dvd-filmer. Og man må ikke kjøpe utstyret på hifi-klubben, det finnes nok av gode merker på elkjøp/lefdal/expert. De har bedre anlegg hos hifi-klubben, men det koster også generelt 10 ganger så mye.

 

Når det gjelder å gjøre sony spillere sonefire er dette et sted å lete:

http://www.dvdrhelp.com/dvdhacks.

Jeg følte meg litt konge da jeg måtte programere den bærbare pc'en til å kommunisere med dvd-spilleren via ir-porten.

 

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, så det er virkelig slik at jeg vil få såpass mye bedre bilde/lyd på min 11år gamle 14" mono-tv at det prishoppet fra "en dårlig rema/coop-spiller" til 500kr -> spiller som koster 2000kr kan forsvares?

 

(ikke at jeg har tenkt til å kjøpe dvd spiller, men det er vel nettopp i disse tilfellene en slik spiller vil være aktuellt? til å stå på gutteromet osv? "hvem kjøper vel en dvd-spiller til 500kr hvis man har en super-duper-tv til 15000++ kr?")

Lenke til kommentar
:xmas: Jeg joiner bølgen av off topic svar og må bare kommentere det med å ikke stole på folk som kjøper kabler til mangfoldne tusen.. Jeg kjørte med billigkabler til å begynne med da jeg ikke hadde råd til skikkelige kabler og jeg skal ikke nekte for at det låt helt greit. Men kan ikke si jeg har angra på at jeg bytta ut kabla med no litt bedre heller for det var merkbar forskjell ja. :D

Litt on topic så synes jeg man får det man betaler for og joiner dem som sier at en billig dvd spiller er helt grei til sitt bruk. Og spesielt han som sa at det er handlingen og ikke effektene som gjør en film må jeg si meg enig i. :thumbup: Om filmen er bra så er den bra uansett. Men man lever seg litt mere inn i ting med projektor og fett annlegg da... :dribble:
Lenke til kommentar
ok, så det er virkelig slik at jeg vil få såpass mye bedre bilde/lyd på min 11år gamle 14" mono-tv at det prishoppet fra "en dårlig rema/coop-spiller" til 500kr -> spiller som koster 2000kr kan forsvares?

 

Med en såpass gammel tv så ville det ikke vært noe hensikt med dvd i det heletatt da...

 

Hvis man har et gammelt vrak av en tv så er det nok greit å kjøpe en slik søpp.. spiller fordi ingenting er jo sterkere enn svakeste ledd...

 

Men folk er nok veldig naive hvis de tror at man får en bra spiller til 400 - 1000 kr for det gjør man naturligvis hvis ikke.

 

Han som sa at kunne bruke copp spilleren på hytta, hva fank.. skal man med dvdspiller på hytta, man er ikke på hytta for å se dvd filmer, det kan man gjøre hjemme...

 

At det er grei spiller på barnerommet osv er nok et bedre forslag da vel og merke...

 

At ikke alle så priviligerte at man 32" widescren tv eller LCD/plasma skjerm skjønner jo jeg også, men det finnes nok bedre ting å bruke pengene på ja, en flaske cognac som man drikker sammens med venner er jo en bedre måte å bruke pengene på...

 

Men men smaken er som baken delt i to...

 

Bob bob ikke sant a dere

Lenke til kommentar

Jeg hadde en tendens til å se på en kamerat som litt unormal når han satt med 2x Panasonic VHS spillere til 15.000,-. Per stykk... for hva? Jo, for å ta opp såpeoperaer fra dårlige kanaler! Hver sin smak.. Han skjerpet seg etterhvert da (med god hjelp fra meg), og gikk over til spillere i 3-5.000,- klassen med god lyd og bra bilde, da han hadde en stor VHS samling. Nå har han en stor DVD samling, bra hjemmekino anlegg og DVD spiller til 5.000,- som funker flott.

 

Personlig synes jeg det er kjempebra når butikkene "pøser ut" så billige DVD spillere, for det bidrar til at vi endelig kan bli kvitt det hersens gammeldagse VHS formatet. Nå mangler bare at prisen på DVD opptakere (med og uten HD) faller mer, noe det 100% sikkert vil gjøre neste år (ta f.eks. flatskjerm TV, prisen på denne produktgruppen spås å falle 30% i løpet av 2004, fordi produsentene endelig har innsett at det er FOR DYRT for oss vanlige forbrukere slik det er nå).

 

Dessuten, en DVD spiller er mye bedre som julegave enn en pakke sokker og sjokoladeplate.. De er så billige at man kan slenge på med noen filmer, for en super gave!

 

Ikke alle har like høye krav. I en alder av 32 har jeg forlengst innsett at de skyhøye kravene jeg hadde før bare bidro til at jeg aldri fikk tak i tingene jeg drømte om, så jeg senket kravene og har mye mer moro med rimeligere greier. Jeg tror de fleste går gjennom den fasen. Noen av dem blir rike og kjøper hva de vil uansett men.. (grr). Drømmer fremdeles om en prosjektor, og nå begynner de å bli bra i prisklassen 15-30.000,-. Men der skal man ikke engang være særlig pirkete for å se at de billigste prosjektorene fremdeles ikke e bra nok for DVD filmer. Husker en gang på Hi-Fi klubben i Oslo, de hadde blåst opp bildet på en sånn sak over hele veggen, en live konsert med en eller annen dame. Det var så fælt å se på at jeg nesten løp skrikende ut :D

 

(PS! Jeg drømmer fremdeles om en Les Paul Standard...)

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...