Gå til innhold

Vurderer å selge 5 år gammel PC. Hvor mye kan jeg få?


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor mye jeg, sånn cirka, kan forvente å få for denne? Kjøpt for 13.000 

 

CPU: Intel Core i7-3770K Processor

 

RAM: Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB

 

OS: Microsoft Windows 8 Pro

 

Kabinett: Fractal Design Define R4 Arctic White

 

Hovedkort: MSI Z77A-GD65, Socket-1155

 

Skjermkort: ZOTAC GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

 

HD1: Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM

HD2: Seagate Barracuda® 2TB

 

Strømforsyning: Silver Power SP-S650M 650W PSU

 

 

 
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var ikke smart, jeg påpekte en feil. Delene trekker ikke ned, men bedre deler vil trekke opp. Hvis du selger en Ford Fiesta så er det ikke trekk i prisen fordi bilen er en Ford Fiesta. Eller setter du automagisk alt opp mot det dyreste og beste og at det er trekk i forhold til det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fine fantasipriser her ja :) 

 

Jeg hadde vurdert 3500-4000 for den maskin der. 

 

Skjermkort, disker og power trekker greit ned. Samt hovedkortet var jo ikke akkurat toppmodellen.

 

Er enig her. Gammel hardware er gammel. Er begrenset hvor mange som vil ha en "surfemaskin" i 2018, når man kan surfe på mobilen :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den er kraftigere enn mobilen min, men ikke med mye. 4000 og du er heldig spør du meg.

 

Jeg var ikke smart, jeg påpekte en feil. Delene trekker ikke ned, men bedre deler vil trekke opp. Hvis du selger en Ford Fiesta så er det ikke trekk i prisen fordi bilen er en Ford Fiesta. Eller setter du automagisk alt opp mot det dyreste og beste og at det er trekk i forhold til det?

 

Hva med og holde deg til spørmålet TS kommer med i stede for og hakke på hvordan noen ordlegger seg.

Blir litt som og komme med rettelse på skrivefeil... For ja vi alle vet hva slags folk som driver med det på internet bortsett fra norsk lærere.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

 

Fine fantasipriser her ja :) 

 

Jeg hadde vurdert 3500-4000 for den maskin der. 

 

Skjermkort, disker og power trekker greit ned. Samt hovedkortet var jo ikke akkurat toppmodellen.

 

Er enig her. Gammel hardware er gammel. Er begrenset hvor mange som vil ha en "surfemaskin" i 2018, når man kan surfe på mobilen :p

 

Nå er den ikke så gammel at den kan kalles surfemaskin, men skjermkortet gir trekk i prisen.

4000 kr er veldig bra kjøp syns jeg, hadde kjøpt den på dagen hvis jeg var interisert. Men har nok mere nok pcer nå.

Men var jeg intrisert hadde jeg droppet skjermkortet vertfall og kjøpt noe kraftigere.GTX 1070 helst.

 

Nå er jeg usikker på windows 8 er oppgradert til windows 10 før, så kjøperen slipper å kjøpe oppgradering.

Elles kan det i verstefall ende med man må betale windows 10. Hadde det vært tilfelle faller jo prisen hvis ikke er 5000-6000 kr innenfor hva jeg kunne vurdert å betalt, men man ville helst ha ting så billig som mulig.

 

Hva slags kjøler er det intel? Eller coolermaster 212 evo? For også det kan ha litt å si på pris.

Mitt råd er å prøve å ha prisen litt stiv, og heller si prisen kan prutes ved lav intriesse, får du vurdere selv hvor lenge du vil selge den eller du selger det til den som gir mest eller kommer med bud først.

 

Jarmo:

Skulle gjerne kjøpt pc av deg hvis jeg ikke var pcbygger, du gjør kjøperen stor tjeneste hvis du også gir med kvittering og support i så fall. Men tror du kunne priset deg litt høyere også. Folk som ikke har råd å betale mere er jo litt synd på. For komplett\multicom priser selvbygde pcer veldig stivt. Så er helt klart mye å spare å kjøpe brukt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Den er kraftigere enn mobilen min, men ikke med mye. 4000 og du er heldig spør du meg.

 

Jeg var ikke smart, jeg påpekte en feil. Delene trekker ikke ned, men bedre deler vil trekke opp. Hvis du selger en Ford Fiesta så er det ikke trekk i prisen fordi bilen er en Ford Fiesta. Eller setter du automagisk alt opp mot det dyreste og beste og at det er trekk i forhold til det?

 

Hva med og holde deg til spørmålet TS kommer med i stede for og hakke på hvordan noen ordlegger seg.

Blir litt som og komme med rettelse på skrivefeil... For ja vi alle vet hva slags folk som driver med det på internet bortsett fra norsk lærere.

 

Det har faktisk litt å si, delene trekker ikke ned de er bare mindre verdt enn bedre deler. Greit å ikke "lure" TS til å tro at PC'en er mindre verdt på feil grunnlag, det kan ikke sammenliknes med å rette på skrivefeil. Men det er vel greit i din bok å feilinformere folk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jarmo:

Skulle gjerne kjøpt pc av deg hvis jeg ikke var pcbygger, du gjør kjøperen stor tjeneste hvis du også gir med kvittering og support i så fall. Men tror du kunne priset deg litt høyere også. Folk som ikke har råd å betale mere er jo litt synd på. For komplett\multicom priser selvbygde pcer veldig stivt. Så er helt klart mye å spare å kjøpe brukt.

 

 

 
Ikke jeg som har den, ligger på FB, lokal salgsside her.  ;)
 
Og høyeste bud er nå på 3500,-
Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Solgte selv en PC med i7-4770, 970 skjermkort, 8GB ram for 5300,-. Var ikke stor respons og ingen var villig til å gi 6k, så jeg aksepterte den prisen. Synes det er rettferdig for 5-6 år gammel elektronikk. Fikk ihvertfall dekt summen av det 970-kortet + SSD kostet meg nytt i 2016.

Endret av fakkakk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...