Gå til innhold

– Vi fikser alle nyere iPhoner, sier Apple Norge, men stemmer det?


Anbefalte innlegg

Hat iPhone 7 , ingen riper eller skader på den, var hos Apple i Stavanger fikk samme svar må kontakte komplett da mobilen ble kjøpt hos dem , men jeg skal aldri aldri mer ha noe som heter Apple , da blir det Samsung , ikke bare at prisene på alt som heter Apple er så høye , men så nekter de reparasjon på varene sine som kom til salgs med fabrik defekt ! Aldri mer Apple , aller mine venner som hadde iPhone vil nå gå over til Samsung eller Huawei på grunn av sånn behandling !

 

Hvor besøkte du Apple i Stavanger? Jeg var ikke klar over at de er der. Eller blander du Apple med Eplehuset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnet meg om min første og foreløpig siste opplevelse med Apple sitt kundeservice for rundt 12 år siden:

 

Jeg hadde kjøpt meg en splitter ny iPod Video 5. generasjon og var godt fornøyd, helt til den etter et par dagers bruk plutselig begynte å gå i pause av seg selv. Etter noen minutters telefonprat med en svenske, som ærlig innrømmet at han ikke var særlig oppdatert på norsk geografi, ble det konkludert med at det aller beste for meg var å dra til en forhandler i Oslo (over 1 time unna, hver vei) og levere inn spilleren der. Vel møtt på Eplehuset ble jeg forklart at jeg burde ha ringt kundeservice og bestilt en "henting hjemme på døra", fordi den reparerte spilleren ville da bli levert på døra hos meg og ikke i Oslo, over en time unna. Ettersom jeg ikke var så gira på nok en tur til Oslo valgte jeg å dra hjem og ringe kundeservice på nytt. Litt forbanna selvfølgelig, personen som sendte meg ut på tur kunne jo ha nevnt at det eksisterte et alternativ der jeg ikke trengte å reise lengre enn 5m fra inngangsdøra.

 

Etter en ny telefon til kundeservice der jeg fikk forklart at Oslo faktisk er et stykke unna og at ja, jeg faktisk bruker "LOCK" når spilleren pauser seg selv, så det er ikke noe knapp som trykkes på, ble vi endelig enige om at jeg skulle få tilsendt embalasje for å sende inn spilleren. Det ble altså ikke noe henting på døra i denne omgang. Noen dager senere var forpakningen mottatt og iPoden var sendt inn for å bli fikset. Kun 3 dager senere kommer den tilbake med DHL. Serienummeret er det samme, så jeg er spent på om det har blitt gjort annet enn å ta en standard "wipe" og "reset to factory defaults". Lå ved noen papirer på at alt fungerte som det skulle. Jeg laster over noen sanger og kort tid senere blir det åpenbart at her har det ikke blitt fikset noe som helst.

 

Ringer kundeservice nok en gang og forteller hele historien så langt. Får beskjed om å lese opp mitt serienummer. Får da høre at: "denne iPoden har da aldri vært på noe service eller reparasjon hos Apple!". Får til slutt bestilt en ny "henting hjemme". Denne gangen kommer det faktisk en bil fra DHL og ikke en tom pappeske i postkassa. Sjåføren insisterer på å pakke inn iPoden for meg, litt merkelig, men greit nok. Et par uker senere lå det en splitter ny iPod i postkassa. Jeg fikk et problemfritt eierskap resten av tiden, men kunne ikke si meg imponert over deres internkommunikasjon og måten de sendte folk hit og dit på. Åpenbart går det fortsatt i samme gata den dag i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg erfarte det samme i går (25.01) da jeg etter mange forsøk fikk et svar fra Apple Support om hvorfor jeg ikke fikk Forsendelsepakke for innsending av min iPhone 6s som jeg bestilte via Apple sin nettsider.

I min dialg med Applesupport via telefon, opplyste de om at de kun tar imot telefoner kjørt via apple sine nettsider.

Kan ikke kalle dette noe annet enn villedende markedsføring i alle kanaler....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar i Norge før Apple fan boys tyr til vettet og avslutter sitt kundeforhold til denne bula av halvkjeltringer.

 

Har fortsatt ikke noen problemer med mine Appleprodukter. Det du sier blir bare dumt. Enkelt og greit. At det er noe uklart knyttet til dette spesielle tilbudet deres nå, forhindrer da ikke oss som eier flere Apple-enheter i å kunne bruke dem uten mye krøll. Tok jo lang tid før Samsung innrømmet et mye større batteriproblem, da de måtte stoppe salget av en av sine nyeste modeller en periode. Da grunnet at de tok fyr. I dette tilfelle er det bare uklart hvem som kan benytte seg av tilbudet. Telefonene virker, om enn for flere, tregere enn de skulle ha gjort. I mitt tilfelle får jeg tydeligvis ikke brukt dem, da de ikke godkjenner telefoner kjøpt brukt på eksempelvis finn.no. Men: Det ser ut til at det blir muligheter for å få gjort det likevel, i mitt nærområde, og til omtrent lik pris. Men altså ikke å kunne sende den til Apple sitt servicesenter i Nederland.

 

Vil og tilbakevise din påstand om at de er en "bule av halvkjeltringer". Den påstanden er ganske drøy, og vitner om lite kunnskap om hvordan de faktisk driver. En får faktisk svært god hjelp av de som jobber på verkstedet i Oslo, og til en grei pris. Stikk motsatt av det du altså hevder. Alle butikkene deres har og dedikerte ansatte som er flinke til å bistå når man søker etter ulike produkter knyttet til det man har av Apple-enheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen oppdatering her fra Apple (enda) egentlig? Håper de virkelig tar til vettet å bare "bøyer seg i støvet" her. Trodde det egentlig var sånn at man kunne ta med Apple produkter til alle autoriserte verksted/forhandlere å få ting byttet, både på dette batteri greiene og garanti/reklamasjon saker. Eller er det kun selger/forhandler som må stå for dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat batteri på ebay,100lapp inkl frakt med dei "skrujerna" du treng, ej skifter sjøl. End of story.

 

Ajajaj. Ikke legg den i baklomma og ikke legg den på lading om natten. Du vet aldri hva du får fra ebay. Batterier og bokser som skal kobles i stikk-kontakten må du unngå derfra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nok lov at kun en butikk (nettbutikken) gir ekstra garantier som ikke produsenten står bak, selv om de eier nettbutikken. Men det skal gå klart fram av informasjonen at dette gjelder kun denne butikken slik at andre butikker ikke får problemer med sine kunder. Å bevisst 'sabotere' eldre telefoner, for å fremme salget av nye, er nok helt sikkert ulovlig.

Lenke til kommentar

Jeg betalte 999 til Eplehuset og fikk refundert 700 av Apple.

 

Men også jeg har opplevd mange motstridende opplysninger.

Det er enda uklart for meg om man først må registrere en sak hos Apple før man går til Eppleuset eller ikke. Her får jeg selv to forskjellige svar fra Apple.

Jeg vil dog anbefale alle å først registrere en sak hus Apple før de leverer til Eplehuset. Så er man på den sikre siden.

 

Det fremstår for meg som Eplehuset og Apple har et problem om å bli enig om internfakturering.

Lenke til kommentar

Har fortsatt ikke noen problemer med mine Appleprodukter. Det du sier blir bare dumt. Enkelt og greit. At det er noe uklart knyttet til dette spesielle tilbudet deres nå, forhindrer da ikke oss som eier flere Apple-enheter i å kunne bruke dem uten mye krøll.

Hva er det egentlig du benekter her. Sier du at Apple lyver når de sier at de har nedklokket CPU på telefonene sine på eldrende batterier? Dette er ikke en konspirasjonsteori, dette kommer direkte fra Apple. Det at du benekter at det er et problem betyr lite når Apple har godt ut og sagt at det faktisk er tilfellet.

 

Tok jo lang tid før Samsung innrømmet et mye større batteriproblem, da de måtte stoppe salget av en av sine nyeste modeller en periode. Da grunnet at de tok fyr.

Veldig god sammenlikning! Samsung gjorde en feil som førte til at telefonene tok fyr og Apple som gjorde et bevist valg for å klokke ned CPU. Det blir for dumt å sammenlikne beviste valg og en gedigen feil.

Du sier også at et tok lang tid før Samsung gjorde noe etter at problemet ble kjent.

http://www.bbc.com/news/technology-37615496

24. august ble det kjent i media. 2. september hadde Samsung begynt å tilbakekalle telefoner fra alle som ville. Det er 9 dager. Det tok 5 dager mellom at erstatningstelefonene ble sendt ut før de også ble tilbakekalt. Det tok mindre en 2 måneder fra salgstart til at de annonserte at salget skulle stoppes helt. Det tok over 2 år før Apple tok tak i sitt batteriproblem om du vil ha sammenlikningsgrunnlag.

 

Samsung sitt batteriproblem er jo helt klart langt verre fordi det faktisk var fare for skader på både folk og hus. Det er likevel veldig typisk Apple fans å ta opp dette hver gang Apple-produkter har feil og samtidig ignorere det at Samsung tok grep raskt og kommuniserte mye med kundene om omfanget og jobbet på spreng for å fikse det. Apple på sin side har skjult dette batteriproblemet helt til noen beviste det og sagt at det var en måte å øke batteriets levetid på. I etterkant av dette har de valgt å gjøre dette valgfritt i kommende oppdatering og senke prisen på å bytte batteri. Apple vet at de har gjort noe feil og de innrømmer det. Hvorfor kan ikke du?

 

Edit: Også er det jo litt morsomt at det beste argumentet for at dette ikke er noe problem er å påpeke problemer hos andre. Går det greit at jeg sier at Samsung sitt problem med eksploderende telefoner er ikke-eksisterende fordi BP har hatt oljeutslipp?

 

I dette tilfelle er det bare uklart hvem som kan benytte seg av tilbudet. Telefonene virker, om enn for flere, tregere enn de skulle ha gjort. I mitt tilfelle får jeg tydeligvis ikke brukt dem, da de ikke godkjenner telefoner kjøpt brukt på eksempelvis finn.no. Men: Det ser ut til at det blir muligheter for å få gjort det likevel, i mitt nærområde, og til omtrent lik pris. Men altså ikke å kunne sende den til Apple sitt servicesenter i Nederland.

Når ofisielle utalelser fra Apple sier en ting og autoriserte verksted sier noe annet, hvem skal vi høre på?

 

 

Vil og tilbakevise din påstand om at de er en "bule av halvkjeltringer". Den påstanden er ganske drøy, og vitner om lite kunnskap om hvordan de faktisk driver. En får faktisk svært god hjelp av de som jobber på verkstedet i Oslo, og til en grei pris. Stikk motsatt av det du altså hevder. Alle butikkene deres har og dedikerte ansatte som er flinke til å bistå når man søker etter ulike produkter knyttet til det man har av Apple-enheter.

En erfaring mot en annen... eller en erfaring mot en artikkel som har basert seg på mange erfaringer.

 

Det er nok lov at kun en butikk (nettbutikken) gir ekstra garantier som ikke produsenten står bak, selv om de eier nettbutikken. Men det skal gå klart fram av informasjonen at dette gjelder kun denne butikken slik at andre butikker ikke får problemer med sine kunder. Å bevisst 'sabotere' eldre telefoner, for å fremme salget av nye, er nok helt sikkert ulovlig.

Nå er det jo Apple som produsent som har gitt den garantien at folk kan skifte batteriet til denne prisen og forhandleren som nekter for dette.

Endret av Yopaz
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg byttet batteriet på en av våre eks-statsministere sin iPhone 6 igår. Han ble nektet batteribytte hos Eplehuset fordi rammen hadde en svak bøy (tok meg 1min å rette ut).

 

Jeg har også hørt fra andre kunder at de har blitt nektet pga. riper/hakk i ramma. 

 

Med mindre du har en iPhone som er ytterst pent brukt, så vil de pushe swap eller ny iPhone på deg.

 

Men det er Eplehuset. De har aldri vært spesielt imøtekommende når det gjelder reparasjon. De vil ofte si at dette kan vi ikke fikse, for så å prøve å selge deg nytt produkt. Har jeg opplevd flere ganger. Men du må ikke forveksle Eplehuset med Apple. De er 2 helt forskjellig selskaper.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...