Gå til innhold

– Ikke installér den seneste Meltdown-patchen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange helt vanlige PC-brukere har som vane å oppsøke Intel sine hjemmesider for å søke etter oppdateringer til microprosessoren??

 

Ikke jeg i alle fall.

 

Jeg tenker kanskje at Intel oppdateringene er tiltenkt de som driver systemer som håndterer store verdier.

Mulig jeg tar feil. Men jeg tviler på at MEltdown innebærer særlig risiko for meg selv, enn så lenge, og kanskje i en god del måneder. Hvis det er et gapende sikkerhetshull på så lavt nivå at det har med CPU design å gjøre, vil nok eventuelle hackere se seg om etter andre mål enn min hjemme-PC.

Med mindre det blir snakk om Virus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvor mange helt vanlige PC-brukere har som vane å oppsøke Intel sine hjemmesider for å søke etter oppdateringer til microprosessoren??

 

Ikke jeg i alle fall.

 

Jeg tenker kanskje at Intel oppdateringene er tiltenkt de som driver systemer som håndterer store verdier.

Mulig jeg tar feil. Men jeg tviler på at MEltdown innebærer særlig risiko for meg selv, enn så lenge, og kanskje i en god del måneder. Hvis det er et gapende sikkerhetshull på så lavt nivå at det har med CPU design å gjøre, vil nok eventuelle hackere se seg om etter andre mål enn min hjemme-PC.

Med mindre det blir snakk om Virus.

Jeg har store kunder som har oppdatert systemene sine og som nå ser problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra at jeg fortsatt kjører Sandy Bridge-E :p

 ? Alt av Core er berørt. Ja, nå har jo ikke jeg sjekket 100%, men listen viser jo Core fra Gen 2 til 8.

Listen hadde kanskje vært kortere for de som ikke er berørt ?

Hvis man ikke kjører q8200, Pentium 4 eller eldre.

 

https://security-center.intel.com/advisory.aspx?intelid=INTEL-SA-00088&languageid=en-fr

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

Skrev egt rundt 900 ord men kortet alt ned i noen få setninger, meltdown har påvirket it-jobben min veldig, er kansje bare lærling.. men pcer til folk bare "force-oppdaterer" seg selv. (Oppdaterer automatisk uten noen varsel plutselig). Veldig kjipt for mange ansatte som sitter og holder på med noe, hater den siste oppdateringen. Spesielt fordi alle pcer iv har må opp i versjon 1709 for et nytt system vi får, sliter veldig pga meltdown.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...