Gå til innhold

SNIKTITT: Sennheiser HD 820 Vi fikk prøve Sennheisers nye versting-hodeklokker


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+241541

 

 

Sennheizer HD 700 er et langt bedre alternativ. Det er langt fra like skremmende i pris og leverer omtrent like bra lyd.

Har hatt hd700, og det er laaaaangt unna sannheten. Hd700 har Ingen bass, dog "soundstage" er superbra.

HD700, selv om de har mindre krevende spec, krever en god forsterker for å åpne opp.

Da har de langt bedre bass enn hd600 /650.

Hvor god forsterker må man ha? Testet de i butikk med Chord Mojo, QUESTYLE CMA400i og Sennheisers egen hodetelefonforsterker, sistnevnte koster 4 ganger mer enn HD700. Mulig det var en dårlig match, men synes det er rart at ingen av disse evnet å by på noe engasjerende lyd med HD700 tilkoblet. Ja, det er bra soundstage på dem men har ikke så mye annet bra å si om lyden. Men for all del, så lenge du er fornøyd med dem så spiller det jo ingen rolle at det ikke var noe for min smak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor god forsterker må man ha? Testet de i butikk med Chord Mojo, QUESTYLE CMA400i og Sennheisers egen hodetelefonforsterker, sistnevnte koster 4 ganger mer enn HD700. Mulig det var en dårlig match, men synes det er rart at ingen av disse evnet å by på noe engasjerende lyd med HD700 tilkoblet. Ja, det er bra soundstage på dem men har ikke så mye annet bra å si om lyden. Men for all del, så lenge du er fornøyd med dem så spiller det jo ingen rolle at det ikke var noe for min smak.

 

Mojo er ikke kraftig nok.

Sennheiser sin egen er vist veldig tynn i lyden, med mindre man bruker balanserte kabler.

Cma400i skal også være grei med en balansert kabel.

 

Nå er det snakk om bass sammenlignet med hd600, hd650 og hd800.

Du finner helt klart hodetelefoner med mer bass.

Lenke til kommentar

I denne prisklassen så finnes det jo så mye snadder å velge i mellom, hvordan skal de konkurrere, da jeg syns ikke Sennheiser kommer med det helt store her. Men anventer gjerne reviews og kanskje en demo før jeg bedømmer de :)

 

Én ting jeg syns Sennheiser skal få for, er vekt og komfort - der er de virkelig gode!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I denne prisklassen så finnes det jo så mye snadder å velge i mellom, hvordan skal de konkurrere, da jeg syns ikke Sennheiser kommer med det helt store her. Men anventer gjerne reviews og kanskje en demo før jeg bedømmer de :)

Én ting jeg syns Sennheiser skal få for, er vekt og komfort - der er de virkelig gode!

Tar vi hd700, så er de best i klassen på komfort. Hadde de hatt mere trøkk i bassen, så hadde de jammen vært høyt oppe på lista over hodetelefoner i 4-5000 kroners klassen. Bass er det eneste de mangler.

 

Derfor solgte jeg dem for å bytte til Audioquest nighthawk.

Lenke til kommentar

Kan jo hende at denne lukkede konstruksjonen hjelper på bassen i 820, men til 25 000,- så har man liksom en hel jungel man kan teste ut først, for det finnes mye bra hodetelefoner! :D

 

Har ikke hørt HD700, men har ikke de også en helt forferdelig treble i en frekvens en plass?

 

I prisklassen finner man kun Sony z1r som konkurrent.

Man kan vel si ether c flow og th900 er konkurrenter også...

 

HD700 har en treble spike som merkes i en og annen sang.

Lenke til kommentar

 

Kan jo hende at denne lukkede konstruksjonen hjelper på bassen i 820, men til 25 000,- så har man liksom en hel jungel man kan teste ut først, for det finnes mye bra hodetelefoner! :D

 

Har ikke hørt HD700, men har ikke de også en helt forferdelig treble i en frekvens en plass?

I prisklassen finner man kun Sony z1r som konkurrent.

Man kan vel si ether c flow og th900 er konkurrenter også...

 

Ikke helt korrekt, kan også nevne Audeze LCD XC, McIntosh MHP1000, AKG 872...

I tillegg, avhengig av lydsignaturen selvsagt (førsteinntrykkene sier lite bass), så kan de fort konkurrere med åpne hodetelefoner, da er det jo en haug som konkurrerer her. Uansett, prisen her er jo helt feil - de legger den til dobbelte av HD800S. Det er dyrt for gorilla-glass på sidene, så dette produktet må virkelig låte bra om de skal i det hele tatt selge til audiofile (igjen, mye å velge i fremfor Sennheiser)

 

EDIT: Tyll har postet førsteinntrykket han fikk i fra CES. Det blir veldig spennende å se hvordan disse blir tilslutt :)

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 For tiden? Sennheiser har for lengst sluknet som et selskap som produserer kvalitetslyd på toppnivå;

Det har de da aldeles ikke? Hd800 har vært kjent som en av verdens beste hodetelefoner siden den kom ut.

 

 

Hvis du faktisk hadde lest hele innlegget mitt før du svarte, hadde du sett at jeg nevnte HD800. 

 

HD800 kom forresten ut for et tiår tilbake. 

 

Anvendelige er de ikke. Hd600 fungerer kanskje litt bedre enn hd650, men de fungerer ikke til mesteparten av musikksjangere. De har også voldsomme behov for forsterkere.

 

De har de så absolutt ikke. Du kan lett drive de med noe så enkelt som en O2+ODAC (90 ohm). Selv driver jeg 650en til ønsket maksimal volum på NFB-11en jeg har (150 mW/600 ohm) med volumknapp rundt klokka 10 før det blir for høyt.

 

Høy motstand betyr ikke automatisk at noe er vanskelig å drive. 

 

Og hd580 var samme hodetelefon, fra 1994...

De er ikke særlig benchmark produkter lengre, og har alltid vært kjent for sin dårlige bass. 

 

HD600/650 anses den dag i dag som "referansers referanse" i det audiofile miljøet , og er sannsynligvis det mest eide produktet av produktene innenfor dette segmentet. Så jo, de brukes enda som «benchmark». Bassen, som du virker å være overfokusert på gjennom hele ditt innlegg, er jeg enig i er dårlig, men ikke nødvendigvis dårlig for lydsignaturen den prøver å oppnå. Den er ingen underholdende basshead, men mer nøytral, hodetelefon. Det er tom. mange som går fra 650 til 600 fordi de føler 650en har for mye midbass, mens 600 har mindre av dette, mer av det øvre mellomsjiktet og mer diskant. Styrken til disse hodetelefonene er at de er så vanvittig korrigerte i mellomtonen at det er nesten skummelt; de er i absolutt toppklasse her.

 

Selv har jeg 650en sammen med EMU Teak (TH-X00), og begge til helt forskjellige formål og ønsker. Førstnevnte for musikk hvor vokaler og instrumenter er fremhevet (acoustic, folk, indie) og klassisk musikk, og sistnevnte for EDM, rap, hip/hop, rock. Skal jeg for eks. høre på Black Books av Nils Lofgren, er HD650en midt i blinken. Generelt sett, og da ikke bare på grunn av hvor mye stor del av musikken min er avhengig av Fostex' fremhevede Biodyna-bass, men også hvor fordømt underholdende de er, er det EMU Teak jeg bruker mest.

 

 

lansere overflødige produkter som HD6xx, 660S, HD800S, og nå HD820. Ingen av disse produktene har rasjonelle grunner til å eksistere. 

Har de ikke?

Hd6xx er et annet firma sin hodetelefon. Den er laget som et samarbeid med massdrop, etter massdrop sitt ønske. Den selger meget godt.

660 fikser på bassen til 600 serien, og gjør de mer anvendelige med telefoner og mindre forsterkere.

Hd800s fikset problemer folk hadde med hd800, slik hd600 og 650 var for 580. Om den er overflødig vil de også være det.

Hd820 er en lukket hodetelefon i referanseklassen. Altså noe det er svært få av, og noe folk virkelig ønsker.

 

Du misforstår. Jeg skriver det jeg gjør med hht nye produkter som kan bidra med noe nytt i noe relevant grad. HD6xxx er bare en billigutgave av sine storebrødre designet for å selge med. HD660 fikser på ingen måter bassen, og er like "dårlig", om du vil, her som 650en. I hvert fall fra min erfaring.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Har ikke hørt HD700, men har ikke de også en helt forferdelig treble i en frekvens en plass?

 

Jo, og de har en hel del andre problemer. Styr unna. HD700 er et godt eksempel på hodetelefoner som aldri burde ha eksistert. Hovedproblemene er den overdrevne diskanten og idiotisk mellomtonen. Det er som svakhetene til HD800, bare kraftig overdrevet, og uten de positive sidene til HD800. HD700 er tykkere, har dårligere øvre mellomtone og sprøere diskant. 

 

Sa08G1K.png

 

 

Bassen er også verre:

 

ma7dKzr.png

 

Utenom lydbildet (soundstage), er det lite HD700 er bedre på enn 650en. Men selv lydbildet er ikke imponerende, og høres ut som du er i en fiskeskål. Ta HD800s lydbilde som eksempel, som skyver scenen litt foran deg og har detaljegjengivelse som er så bra at du kan tydelig plassere alt i bredden. Lydbildet er ikke nødvendigvis det aller største i hodetelefonverden, men ekstremt nøyaktig. HD700s lydbilde er ikke i nærheten engang. Den er stor, men falsk. 

 

 

Kan jo hende at denne lukkede konstruksjonen hjelper på bassen i 820, men til 25 000,- så har man liksom en hel jungel man kan teste ut først, for det finnes mye bra hodetelefoner! :D

 

Har ikke hørt HD700, men har ikke de også en helt forferdelig treble i en frekvens en plass?

I prisklassen finner man kun Sony z1r som konkurrent.

Man kan vel si ether c flow og th900 er konkurrenter også...

 

TH900 er et unødvendig kjøp, når man kan få en bedre hodetelefon i deres mye billigere TH-X00. Sistnevnte er kanskje den aller beste basshead-hodetelefonen du kan få tak i, i det audiofile spekteret, under 15K. TH900 hadde dårlig tuning i mine ører, men mye mulig bruk av X00-hodeputer eller andre puter kan fikse dette. Verken av disse hodetelefonene er dog spesielt nøytrale. Ether C Flow, som heller ikke er nøytralt, er en enda dårligere anbefaling, og jeg vil påstå de er reinspikka dritt. Forferdelig tonalitet, dårlig struktur, dårlig og uklar bass, ingen detaljer i mellomtonen og diskantdm og forferdelig klang. X00 knuser de.

 

Men en annen god, nøytral konkurrent i det lukkede segmentet, som også koster godt under halvparten av HD820s pris, er ZMF Eikon. Disse byr også på kanskje det beste lydbildet og separasjonen jeg har hørt fra et lukket sett. Selv foretrakk jeg ikke Eikon på grunn av dens relativt høye vekt (alt over 400-450g blir for ukomfortabelt for nakken min).

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 Hvis du faktisk hadde lest hele innlegget mitt før du svarte, hadde du sett at jeg nevnte HD800. 

 

HD800 kom forresten ut for et tiår tilbake. 

 

Din kommentar var at de sluttet etter hd650.

At 90 tallet var deres siste gode år.

 

 De har de så absolutt ikke. Du kan lett drive de med noe så enkelt som en O2+ODAC (90 ohm). Selv driver jeg 650en til ønsket maksimal volum på NFB-11en jeg har (150 mW/600 ohm) med volumknapp rundt klokka 10 før det blir for høyt.

 

Høy motstand betyr ikke automatisk at noe er vanskelig å drive. 

Høyt volum er noe helt annet enn å drive hodetelefoner bra...

 

 

HD600/650 anses den dag i dag som "referansers referanse" i det audiofile miljøet , og er sannsynligvis det mest eide produktet av produktene innenfor dette segmentet. Så jo, de brukes enda som «benchmark». Bassen, som du virker å være overfokusert på gjennom hele ditt innlegg, er jeg enig i er dårlig, men ikke nødvendigvis dårlig for lydsignaturen den prøver å oppnå. Den er ingen underholdende basshead, men mer nøytral, hodetelefon. Det er tom. mange som går fra 650 til 600 fordi de føler 650en har for mye midbass, mens 600 har mindre av dette, mer av det øvre mellomsjiktet og mer diskant. Styrken til disse hodetelefonene er at de er så vanvittig korrigerte i mellomtonen at det er nesten skummelt; de er i absolutt toppklasse her.

Bassen strekker seg ikke dypt, har ikke god oppløsning, og ikke nok mengde.

Mellomtoner er trukket fram, og noe varme.

Høytoner strekker seg ikke høyt.

 

De er benchmark for "billige" hodetelefoner, såkalt mid-fi.

 

 

Du misforstår. Jeg skriver det jeg gjør med hht nye produkter som kan bidra med noe nytt i noe relevant grad. HD6xxx er bare en billigutgave av sine storebrødre designet for å selge med. HD660 fikser på ingen måter bassen, og er like "dårlig", om du vil, her som 650en. I hvert fall fra min erfaring.

660 har bedre bass, mindre mellomtoner og mer utstrakt høytoner. Så det er en mer nøytral hodetelefon. Kanskje kjedeligere.

Lenke til kommentar

At 90 tallet var deres siste gode år.

 

Jeg skrev også "Sennheiser har selvsagt laget en teknisk bedre hodetelefon i HD800", i det samme, første avsnittet. Jeg diskuterte det enda mer i det neste avsnittet, og nevnte at selv ved inkluderingen av HD800 i beskrivelse av innovasjon fra Sennheiser, snakker vi om en hodetelefon som kom ut for et tiår tilbake. Så i stedet for å lete etter ting å kverulere om, råder jeg deg å lese det jeg skriver, og prøve å forstå det.

 

Høyt volum er noe helt annet enn å drive hodetelefoner bra...

 

Korrekt (som er grunnen til at jeg har en NFB-11, selv om betydningen av forsterkere/DACer er kraftig overdrevet). O2+ODAC driver enda 650en mer enn bra nok. Det samme gjør en Fiio E09K+E17. 

 

Bassen strekker seg ikke dypt, har ikke god oppløsning, og ikke nok mengde.

Mellomtoner er trukket fram, og noe varme.

Høytoner strekker seg ikke høyt.

 

De er benchmark for "billige" hodetelefoner, såkalt mid-fi.

 

Er mid-fi "billig"? Er du seriøs nå?  HD600/650 slår ut en haug av hodetelefoner som koster langt over sin prisklasse. Hodetelefoner skal vurderes etter lyden de gir, og der er HD650 fabelaktig. De kunne ha lett kostet 6-7000,- og vært verdt prisen. Men ser også det er lett å bli blindet av dyre hodetelefoner, og tro at de er "gode" på grunn av det. Slik som du farer rundt og anbefaler Ether C Flow, og klarer tom. å nevne den overprisede TH9000 uten å nevne X00 og mer raffinerte EMU Teak.

 

All kritikken du kommer med mot 650en er helt uforståelig, når du faktisk setter den opp mot en 660. Spesielt i mellomtonen, hvor 660en er nesten praktisk talt lik 650en. Det får meg faktisk til å undre om du har brukt begge og sidestilt de. Og om du klager så mye over bassen på 650en, ser jeg ikke hvordan 660en vil forbedre dette. Den gjør en noe bedre jobb, men så lite at det knapt nok er relevant. Mulig du har sammenlignet mot en 650 med godt innbrukte puter, som har vesentlig effekt på lydsignaturen; ikke vet jeg...faktum er at hele Sennheiser-serien, ikke bare 600-serien, men også 700 og 800, er mangelfull i bassen.

 

Det er egentlig lite vits å diskutere lenger, da det virker som vi har to vidt forskjellige smak. Rettferdiggjøringen din av HD700, som anses som tvers gjennom en dårligere hodetelefon av 650en i bortimot hele det audiofile miljøet, gjorde det tydelig nok. Rakk ned på HD600/650 så mye du vil; men det forandrer ikke på det faktum at den er det mest høyt verdsatte hodetelefonen i miljøet vi diskuterer. Deriblant gode, anerkjente anmeldere som Tyll og metal571.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Så i stedet for å lete etter ting å kverulere om, råder jeg deg å lese det jeg skriver, og prøve å forstå det.

 

Du skrev rett ut: "For tiden? Sennheiser har for lengst sluknet som et selskap som produserer kvalitetslyd på toppnivå; den Sennheiser du snakker om er fra 90-tallet"

Altså er ikke ting etter 90-tallet kvalitetslyd på toppnivå.

 

 

Er mid-fi "billig"? Er du seriøs nå?

 

Ja, det er relativt billig. Du går fra 50 til 550.000kr på hodetelefoner. 3000 er ganske lavt på listen.

 

HD600/650 slår ut en haug av hodetelefoner som koster langt over sin prisklasse.

 

De blir også slått selv av hodetelefoner i sin prisklasse.

 

Hodetelefoner skal vurderes etter lyden de gir, og der er HD650 fabelaktig. De kunne ha lett kostet 6-7000,- og vært verdt prisen.

 

Da er du oppe i prisen til audeze og focal. Hvor hd650 faller bort...

 

Men ser også det er lett å bli blindet av dyre hodetelefoner, og tro at de er "gode" på grunn av det. Slik som du farer rundt og anbefaler Ether C Flow, og klarer tom. å nevne den overprisede TH9000 uten å nevne X00 og mer raffinerte EMU Teak.

 

Nå har jeg ikke anbefalt noen av dem, bare nevnt dem.

Men de er langt bedre enn 650...

Th900 er også den beste hodetelefonen til fostex. X00 og emu er dårligere utgaver av samme ting...

 

All kritikken du kommer med mot 650en er helt uforståelig, når du faktisk setter den opp mot en 660. Spesielt i mellomtonen, hvor 660en er nesten praktisk talt lik 650en. Det får meg faktisk til å undre om du har brukt begge og sidestilt de. Og om du klager så mye over bassen på 650en, ser jeg ikke hvordan 660en vil forbedre dette. Den gjør en noe bedre jobb, men så lite at det knapt nok er relevant. Mulig du har sammenlignet mot en 650 med godt innbrukte puter, som har vesentlig effekt på lydsignaturen; ikke vet jeg...faktum er at hele Sennheiser-serien, ikke bare 600-serien, men også 700 og 800, er mangelfull i bassen.

 

Jaha? Tror du jeg sier de har mer bass enn fostex?

Jeg har bestemt sagt at bassen er bedre sammenlignet med en bestemt hodetelefon. Ikke noen andre.

Så før du maser om at folk må lese gjennom det du skriver, så kanskje du kunne lese gjennom det andre skriver også??

Lenke til kommentar

Smaken er som baken! 

 

HD600 & HD650 har en skikkelig akilleshæl. Det er bassen.

Resten er eksepsjonelt bra. Personlig eier jeg begge, hvor mine HD650 er modifisert. 

Foretrekker HD600 da de låter raskere, har strammere (men mindre) bass og litt gøyere diskant. 

 

Har ikke hørt Focal Clear, Utopia,, Audeze LCD-4 eller noe fra Stax enda.

Men har hørt de resterende (ikke disse niche hodetelefonene som EMU osv. 

Det er en vanvittig premium man betaler for få % bedre ytelse. 

 

Nå har jeg gått en "litt" annen vei enn de fleste da.

Denon AH-D2000 -> Audeze LCD-2 -> LCD-X -> LCD-3 -> Hifiman HE-6 -> Senn HD600 & HD650. 

På veien har jeg prøvd Philips fidelio X2 (dritt spørr du meg), Elear, HEK, HEX, Ether Flow etc etc. 

 

Når man leser rundt mye, er det lett å få inntrykk av at forskjellene er store, men i realiteten er dem ikke det.

Derfor bør man lytte selv. Lyd er subjektivt. Ikke hør på eldre folk med nedsatt hørsel, som gjerne foretrekker hodetelefoner med en forferdelig diskant som kompensasjon! :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder lyd så er det veldig vanskelig å være objektiv i sin opplevelse av et produkt. så lenge man vet prislappen på produktet man anmelder så er dommen nærmest verdiløs, særlig når man kommer opp i priser som det vi ser her. Den eneste måten å teste lydprodukter på er vha dobbel blindtest. Men slike tester er gjerne lite interessante å gjøre siden de er ganske dyre/tidkrevende, og der er nærmest tilfeldig hvem som vinner fra gang til gang. hvorfor? fordi produktene er like gode. Det er en grense for hvor 'god' lyd kan bli, og teknisk er det ikke spesielt komplisert å gjenskape lyd i dag. Allikevel er dette en bransje som er full av overprisede produkter som blir priset opp i skyene av anmeldere.

 

Det er helt klart en grense for hvor god lyd kan bli ja; virkeligheten definerer det. Og når det er referansen, så har faktisk det aller meste utstyr et solid forbedringspotensial.

 

Det er i elementene, hvor man via et mekanisk system konverterer bølger i et elektrisk signal til bølger i luft, man har det største tapet. Å gjøre dette så bra som mulig er ikke billig! Missforstå meg rett, jeg er enig i at hifi er generelt sykt overpriset. Men det er forskjell på lydkvalitet fra middels og veldig bra utstyr. Om det er verdt prisen får være opp til en selv...

Lenke til kommentar

Du skrev rett ut: "For tiden? Sennheiser har for lengst sluknet som et selskap som produserer kvalitetslyd på toppnivå; den Sennheiser du snakker om er fra 90-tallet"

 

Igjen tar du ting ut av kontekst for egen vinning, og prøver ikke å vise noe som helst forståelse overhode. Flott at du avslører hvor useriøs du er.

 

Ja, det er relativt billig. Du går fra 50 til 550.000kr på hodetelefoner. 3000 er ganske lavt på listen. 

 

Man finner også smarttelefoner til 50,00,- der ute. Det betyr vel, i følge din logikk, at iPhone X og Galaxy Note 8 til 10,000,- er "billige" smarttelefoner. 

 

Hodetelefoner til 15,000,- og over er trend i de seneste årene som har ingen rot i noe rasjonell krav. Det stammer fra den voksende interessen i hodetelefonverdenen, og har dermed åpnet opp et marked for "luksussegmenter". Det har liten til ingen korrelasjon med kvalitet å gjøre. Ta for eks. dine elskede Ether C Flow. Den koster 20,000,-, men selv CAL til 500,- er bedre.

 

 

Th900 er også den beste hodetelefonen til fostex. X00 og emu er dårligere utgaver av samme ting...

 

 

Said no-one ever...du kommer med disse individuelle og spesielle uttalelsene som er umulig å ta seriøst. I motsetning til deg har jeg faktisk hørt alle de tre hodetelefonene; det samme har en hel haug med andre mennesker. Tyll fra InnerFidelity har en egen videosammenligning der han tester alle Fostex-hodetelefonene, med samme konklusjon. 

 

Men noen har bare dårlige ører...lykke til med fiskeskål-hodetelefonen HD700. Det viktigste er at du liker de! 

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 Igjen tar du ting ut av kontekst for egen vinning, og prøver ikke å vise noe som helst forståelse overhode. Flott at du avslører hvor useriøs du er.

 

Jeg tar bare ting slik du skriver det. Om du ikke mener det du skriver, så ikke skriv det.

 

 Man finner også smarttelefoner til 50,00,- der ute. Det betyr vel, i følge din logikk, at iPhone X og Galaxy Note 8 til 10,000,- er "billige" smarttelefoner.

 

Regner med du mente 50.000,-

Noe som ikke øker gjennomsntt noe særlig.

10.000 er ikke spesielt dyrt, men heller ikke billig.

 

 

Hodetelefoner til 15,000,- og over er trend i de seneste årene som har ingen rot i noe rasjonell krav. Det stammer fra den voksende interessen i hodetelefonverdenen, og har dermed åpnet opp et marked for "luksussegmenter". Det har liten til ingen korrelasjon med kvalitet å gjøre. Ta for eks. dine elskede Ether C Flow. Den koster 20,000,-, men selv CAL til 500,- er bedre.

 

Ta for eksempel de respekterte anmelderne du nevnte tidligere. De er meget glade i flow c... De aller fleste innen hodetelefoner mener flow c er noen av de aller beste du får tak i.

Så om du mener noe annet er det din mening, ikke utifra hvor bra de faktisk er...

 

 

 

Said no-one ever...du kommer med disse individuelle og spesielle uttalelsene som er umulig å ta seriøst. I motsetning til deg har jeg faktisk hørt alle de tre hodetelefonene; det samme har en hel haug med andre mennesker. Tyll fra InnerFidelity har en egen videosammenligning der han tester alle Fostex-hodetelefonene, med samme konklusjon. 

 

Men noen har bare dårlige ører...lykke til med fiskeskål-hodetelefonen HD700. Det viktigste er at du liker de! 

 

Nå begynner jeg virkelig å lure på om du bare troller...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...