Gå til innhold

Problemer med å ikke kvotere inn utlendiger og å fremstille Nordmenn som hvite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvordan klarer du å blande homofile inn i hvert innlegg du poster ?

 

Du starter med et tv program som har fått kritikk for at inneholder kun hvite, og så kommer Hollywood og homofile inn fra høyre.

 

Prøv i det minste en gang å holde deg til tema.

 

Hvorfor er du så hårsår i forhold til homofile? Er det en del av indoktrineringen din, at hver gang du hører noe negativt om homofile må du føle deg personlig truffet eller bry deg om et tema som egentlig er irrelevant for deg?

 

Det tilhører en del av temaet at homofili er en del av propagandaen, akkurat som forsøket på å fremstille Norge og andre land som multikulturelle, hvor det da er galt å ha en serie med kun hvite f.eks. De fleste serier og filmer har kvotert inn en eller annen utlending, om det passer i verket eller ikke, det samme gjelder homofil propaganda globalt.

 

Er ikke jeg som gnåler om homofile støtt og stadig, det er du.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Noen blir hårsåre for alt. Det er over 80% nordmenn. Altså et ganske homogent land. Det at det er nabolag som består 100% av nordmenn er jo ikke overraskende da, og da er det mer realistisk at det bare er nordmenn med i hovedrollene hvis de skal representere et vanlig norsk nabolag.

Ikke i Oslo. I mange grunnskoler i oslo, er antallet 0-20% etniske elever. Det sier mye. Derfor må minst ett av barna være med utenlandsk opprinnelse.
Ja fordi noen  fleste skoler på Grønland har få nordmenn etniske norske elever så må det være en pakistaner innvandrere med i alle norske serier? Blir for dumt sant riktig? 

 

Å si at Norge er multikulturelt er som å si at at er fruktfat med over 80% bananer er et gjevt fordelt fruktfat. Nei da er det et fat med bananer med noen få andre frukter på siden.

 

I oslo er 35 % med innvandrerbakgrunn. På skolene i østkanten er svært få etnisk norske, typisk 1 pr 30 elever. Rundt 25 % av skolene i Oslo har over 80% med innvandrerbakgrunn, da er det ikke snakk om noen!

 

Jeg rettet faktafeilene dine. 

Lenke til kommentar

Dette er er en by i Norge (faktisk bare en halv en) dette er ikke slik det er i resten av Norge. Ja jeg vet at det er mer en bare noen skoler på Grønland, men det skrev jeg for å sette det på spissen, ikke ment som en faktaslitet.

 

Jeg mener fortsatt at Norge er et homogent land. At Oslo ikke er det kan diskuteres men der er det fortsatt 65% av samme etnisitet.  

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du med homogent egentlig? Jeg har surret rundt i mange deler av Norge og det er veldig langt fra homogent.

https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2013/05/16/a-revealing-map-of-the-worlds-most-and-least-ethnically-diverse-countries/?utm_term=.e328f635f3df

 

Jeg mener land der en etnisitet er overrepresentert i forhold til andre. Legg også merke til at jeg aldri har sagt at homogene land er bedre enn multietniske land. Jeg sier ikke at Norge er bedre enn et multietnisk land som for eksempel USA. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.dagbladet.no/kjendis/britiske-vogue-kritiseres-for-forsidevalg--som-a-kaste-bensin-pa-balet/69326011

 

Nok en absurd sak, hvor det blir sett på som merkelig at majoriteten i et land blir fremstilt på forsiden av et blad. De mener altså det er kritikkverdig at det ikke kvoteres inn utlendinger og folk av annen etnisitet?

 

Makan til propaganda og makan til gjeng som støtter denne propagandaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Homofile har vært her i tusenvis av år, finnes også i dyreriket, så liten sjanse for at det forsvinner selv om du ikke liker det.

 

Akkurat som dårlig hårdag.

So what? Who cares..

 

Hvem er du egentlig? Tankepolitiet for den Norske homoforeningen?

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Homofile har vært her i tusenvis av år, finnes også i dyreriket, så liten sjanse for at det forsvinner selv om du ikke liker det.

 

Akkurat som dårlig hårdag.

So what? Who cares..

 

Hvem er du egentlig? Tankepolitiet for den Norske homoforeningen?

 

Nei, jeg er formann i støttegruppa for de som er anonyme i diskusjonsgrupper og kommentarfelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Artig hvordan de som angivelig er mest mot rasisme er mest opptatt av rase/etnisitet.

Noen kjemper mot rasediskriminering, noe som krever at de identifisere hva forskjellige raser erfarer. Andre har en fantasi at rasediskriminering har forsvunnet og snakker om rasene de mener har ufortjente fordeler. Ironisk at begge deler er opptatt av rase, men ikke vet det

 

Jeg kjenner en familie som flyttet til Norge fra Skottland og de fikk statsborgerskap. Blir deres barn og barnebarn utlendinger de også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kjenner en familie som flyttet til Norge fra Skottland og de fikk statsborgerskap. Blir deres barn og barnebarn utlendinger de også?

Ja, men de vil nok passe enklere inn over tid enn en Inder, Kineser eller Nigerianer.
pga hudfargen sin?

 

Hvordan kan de integrere seg hvis de blir aldri norske? Indere, kinesere og Nigerianere er velintegrerte i USa. Indere og kinesere tjener mer penger enn europeere og Nigerianerne er etnisk gruppen med høyest gjennomsnittlig utdannelsesnivå.

 

Disse grupper er egentlig bedre integrerte enn skotske amerikanere!

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva mener du med homogent egentlig? Jeg har surret rundt i mange deler av Norge og det er veldig langt fra homogent.

 

Jeg mener land der en etnisitet er overrepresentert i forhold til andre. Legg også merke til at jeg aldri har sagt at homogene land er bedre enn multietniske land. Jeg sier ikke at Norge er bedre enn et multietnisk land som for eksempel USA.

 

Ok :)

 

Når jeg tenker på Norge så er det ørten kulturer blandt etniske norske folk også. Det er nesten merkelig hvor kort man må dra for å finne en annen generell oppførsel. Sånn sett så er jo det som kalles etnisk norske delt i egne etnisiteter de også, men det er vel et svakere skille. Når det er sagt så går ikke etnisitet nødvendigvis på rase så en godt integrert andre/tredjegenerasjons f.eks. pakistaner kan anses som etnisk norsk.

 

Jeg har møtt mange utlendinger, som de så fint kalles, som har vært akkurat like etnisk norske med tanke på kultur og andre ting som definerer oss som en etnisk gruppe.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjenner en familie som flyttet til Norge fra Skottland og de fikk statsborgerskap. Blir deres barn og barnebarn utlendinger de også?

Ja, men de vil nok passe enklere inn over tid enn en Inder, Kineser eller Nigerianer.

 

pga hudfargen sin?

 

Hvordan kan de integrere seg hvis de blir aldri norske? Indere, kinesere og Nigerianere er velintegrerte i USa. Indere og kinesere tjener mer penger enn europeere og Nigerianerne er etnisk gruppen med høyest gjennomsnittlig utdannelsesnivå.

 

Disse grupper er egentlig bedre integrerte enn skotske amerikanere!

 

Nei, på grunn av kulturen og normene i disse landene, de er såpass forskjellige at det er vanskelig å tilpasse seg. For en Svenske er det enkelt å tilpasse seg i Norge, både språklig, kulturelt og i henhold til Normer.

 

Det samme som gjelder en Inder, Kineser eller Nigerianer i Norge, gjelder også andre veien, det vil være vanskelig for en nordmann å tilpasse seg disse samfunnene, enklere å tilpasse seg samfunn som er mer like, som Tyskland, Danmark eller Frankrike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva mener du med homogent egentlig? Jeg har surret rundt i mange deler av Norge og det er veldig langt fra homogent.

 

Jeg mener land der en etnisitet er overrepresentert i forhold til andre. Legg også merke til at jeg aldri har sagt at homogene land er bedre enn multietniske land. Jeg sier ikke at Norge er bedre enn et multietnisk land som for eksempel USA.

 

 

Ok :)

 

Når jeg tenker på Norge så er det ørten kulturer blandt etniske norske folk også. Det er nesten merkelig hvor kort man må dra for å finne en annen generell oppførsel. Sånn sett så er jo det som kalles etnisk norske delt i egne etnisiteter de også, men det er vel et svakere skille. Når det er sagt så går ikke etnisitet nødvendigvis på rase så en godt integrert andre/tredjegenerasjons f.eks. pakistaner kan anses som etnisk norsk.

 

Jeg har møtt mange utlendinger, som de så fint kalles, som har vært akkurat like etnisk norske med tanke på kultur og andre ting som definerer oss som en etnisk gruppe.

 

Det stemmer jo forsåvidt også. Som en med mørkt hår og brune øyne tilhører jeg ikke normen i Norge.. Som en normalt høy person i Norge, tilhører jeg heller ikke normen i f.eks Spania eller Italia. Ja, selv innenfor rimelig like etnisiteter finnes det forskjellige entnisiteter. Eller vil majoriteten påstå at en Svenske og en Spanjol er like?

 

Eller at Italienere, Spanjoler, Grekere er like Nordmenn, Svensker og Dansker?

 

Vil noen engang si at Nordmenn og Dansker er like? Selv kjenner jeg enorme forskjeller mellom Nordmenn og Dansker, selv om disse to tolkeslagene for andre kan fremstå som identiske, både etnisk, kulturelt og i henhold til normer. Er man overhode sensitiv for kultur og normet, vet man at de jeg sier er riktig, og at forskjeller, selv de minste forskjeller er betydelige, og at store forskjeller og enorm imigrasjon er uholdbart og ikke det folket har bestilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...