Gå til innhold

Folk hater sannheten


  

77 stemmer

  1. 1. Folk hater sannheten



Anbefalte innlegg

Når du sier at lyset har en konstant hastighet er dette fordi hastighet er definert av avstand og tid. Det som er interessant er at tid og rom er blitt definert til å passe med at lysets hastighet skal være konstant. Når vi måler avstander i hvor lang tid lyset bruker på å nå oss må vi først vite om denne avstanden er en rett linje lyset har beveget seg i et krummet tid og rom eller om det er avstanden lyset har krummet seg rundt i et rom som ikke er krummet. Vi kan ikke si at lysets hastighet som konstant er et argument for at tid og rom bøyer seg når vi har benyttet en helt annen forståelse av tid og rom for å bestemme hva lysets hastighet er.

 

Det er interessante betraktninger. Uansett vanskelig å forholde seg til det spørsmålet om hva det er man måler. Håper vitenskapen har gjort ting riktig, er prisgitt det. Men for all del, man kan leve et helt liv uten å bry seg om slike ting også og ha det bra :)

 

Jeg kan litt for lite om lys.

 

Går det an å stjele litt energi fra fotoner slik at de endrer farge f.eks., eller er et foton seg selv likt i energi inntil det anhilerer? Eller er alt av fargeobservasjoner rundt lys kun eksterne påvirkninger som ikke påvirker fotonet?

 

En har jo den velkjente rødforskyvningen når man snakker om stjerner og galakser veldig langt i fra oss. Men dette trodde jeg hadde noe med rommets utvidelse å gjøre snarerer enn at fotonene endrer egenskaper. Samt man kan få hvitt lys til å spre seg opp i farger ved å la det passere gjennom et prisme, men da er det vel vinkler og avstand det må passere gjennom fast stoff, samt at lyset i utgangspunktet bestod av alle disse forskjellige bølgelengdene lys (fargene av lys)

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

nedenfor er en liste over boeker som indiske paramahamsa tewari har skrevet, pluss at prosjektet som han jobbet med har stoppet opp pga mangling av funding.... om man klarer aa lage free energi I form av low input og high output 2,3 ganger saa mye output energi sa vil man kunne selge denne high output energi og bli superrich, istedenfor aa selge energi fra oppfinnelsen for aa skape egen funding solgte denne herren en del boeker 

 

  • The Substantial Space and Void Nature of Elementary Material Particles (1977)
  • Space Vortices of Energy and Matter (1978).
  • The Physical Universe, the copyrighted declaration of the Space Vortex Theory (SVT).
  • The Origin of Electron’s Mass, Charge Gravitational and Electromagnetic Fields from “Empty Space” (1982).
  • Beyond Matter (1984).
  • An Analysis of the Principles of the Absolute through Scientific and Spiritual Laws, Bulletin of the Theosophy Science Study Group India, Vol 22, No. 1, , February 1984.
  • The Underlying Unity, Bulletin of the Theosophy Science Study Group India, Vol 22, No. 2, April 1984.o
  • Detection of Stationary and Dynamic Space Substratum, Raum & Zeit, Vol. 2, No. 1, 1990.
  • Rotation of Magnetic Field of a Rotating Magnet, Journal of Borderland Research, Jul-Aug, 1992.
  • Physics of Free Power Generation (Beyond Matter), 1996.
  • Spiritual Foundations, 1996.
  • Space is the Ultimate Reality, Proceedings of ICSTA, Stephan Marinov, ed., July 1998.
  • Universal Principals of Space and Matter, A Call for Conceptual Reorientation, 2002.
  • On the Space-Vortex Structure of the Electron, What is the Electron, edited by Volodimir Simulik, 2005.
  • Discovering Universal Reality, 2007.

 

http://changingpower.net/tribute-to-paramahamsa-tewari/

 

naar det er penger involvert (salg av merchandise, funding, investering osv) spesielt innenfor free energi saa er det stor muligh for svindel fordi det gir ingen logisk mening "hei jeg laget en free energi som gir uendelig energi men jeg behoever penger/ funding" virker paa same maate som Nigeria epost svindel "hei jeg arvet noen millioner men jeg behover dine penger for hjelp", ellers finnes det tusenvis av videoer paa youtube av maskiner som lager free energi, men disse er mer for underholding enn vitenskap dessverre

 

 

 

De fleste enes vel om hva denne karen forteller:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt kan dokumenteres. Men det er jo mulig at dette er slettet fra internett.

 

Det var Nicola Tesla som i sin tid fant opp en måte å utnytte fri energi på. Og d biler som går på vann er også et faktum.

Nicola Tesla fant opp dette for over hundre år siden, og oppfinnelsen ble gjenoppdaget av en mann i Ausralia for en del år siden.

Dette er imidlertid svært gammel teknologi, for det er mye som tyder på at denne teknologien også eksisterte i midtøsten for flere tusen år siden. Selv om det selvfølgelig er nytt for oss.

Men folk flest får selvsagt uansett ikke noe nytte av dette, for makthaverne vil tjene penger på oss.

 

https://www.collective-evolution.com/2018/01/18/a-man-who-invented-a-real-free-energy-machine-just-passed-away-video-of-machine-in-article/

At man kan spalte vann til hydrogen og oksygen, for så å forbrenne hydrogenet igjen er velkjent. "Problemet" er bare at man bruker mer energi på spaltingen enn man får ut etterpå. Dermed trengs det energitilførsel.

 

Du kan gjerne benekte dette, men ta en titt på wikipedia hvor siste linje oppsumerer det hele:

 

Men selv om det fantes litt fri energi, så kom den jo i fra et sted. Det var muligens noe energi å hente, men jeg mener å ha hørt at den var mye lavere enn hva Tesla forestillet seg det.

 

@Gammel Nok, jeg har merket meg at du elsker alt som har med konspirasjonsteorier å gjøre. Det virker å være som fluepapir for deg (hvor du er fluen).

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Men selv om det fantes litt fri energi, så kom den jo i fra et sted. Det var muligens noe energi å hente, men jeg mener å ha hørt at den var mye lavere enn hva Tesla forestillet seg det.

 

@Gammel Nok, jeg har merket meg at du elsker alt som har med konspirasjonsteorier å gjøre. Det virker å være som fluepapir for deg (hvor du er fluen).

Det du kalller for "konspirasjonsteorier" er for det meste den sannheten som makthaverne og politikerne skjuler for oss, bla ford vil tjene mest mulig penger på oss.  

 

The Term “Conspiracy Theory” Was Invented by the CIA In Order To Prevent Disbelief of Official Government Stories

https://www.paulcraigroberts.org/2016/08/24/the-term-conspiracy-theory-was-invented-by-the-cia-in-order-to-prevent-disbelief-of-official-government-stories/

 

Derfor er det meste av det vi lærer på skolen og gjennom media løgner som de lærer oss for å fremme sin egen agenda.

 

Jeg vet ikke hva dere vet, eller om dere i det hele tatt har hørt om Nicola Tesla. Det firmaet som er kalt Tesla har ingen forbindelse med oppfinneren Nicola Tesla.

 

Tesla fant altså opp en måte å hente fri energi rett ut av luften, og han ville gi fri energi til alle. Men det ville ikke den jødiske bankeieren JP Morgan som finandierte Tesla, han ville tjene penger på å selge strøm, og Morgan trakk dermed tilbake all finansiering og Tesla ble glemt, og vi lærer ikke om ham på skolen. Det er få som vet om at han i det hele tatt har eksistert.

 

De er oppdaget flere slike tesla tårn i USA, så jeg tror at regjeringene der bruker slik fre energi, mens folket selvsagt må betale dyrt for strømmen, og blir fortalt at den kmmer fra atomkraftverk ol.

 

Her kan du lese mer om Nicoola Teslla.

http://free-energy.ws/nikola-tesla/
Lenke til kommentar

Fri energi, som i energi som oppstår fra intet?

 

Nei, det finnes ikke.

Jo, det fins. Men makthaverne og politikerne vil selvsagt at vi skal betale for alt så de selv kan bli rike og leve et liv i luksus.

Kunnskap er også et verktøy de bruker for å få makt over folket, så derfor er bla de meste vi lårer på skolen  løgner som de lårer oss for å fremme sim egen agenda, og oppnå mest mulig makt over oss.

 

Nicola Tesla fant opp en måte å produsere fri energi for alle, men det ville ikke makthaverne ha noe av.

 

http://free-energy.ws/nikola-tesla/

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

@ G

 

jeg synes vi bør respektere hverandre selvom noen har annet syn slik at det blir en konstruktiv diskusjon, å kalle folk for en flue er ikke kult og er cyberbully 

 

Fluer er ålreite dyr (insekter) de, bare de holder litt avstand i fra meg. Gjelder forøvrig ikke Gammel Nok den setningen. Han må gjerne få kommentere videre på det jeg måtte skrive han.

 

Alt jeg mente var å sammenlikne tiltrekningen fluer kan ha til fluepapir. Men, ser jo at jeg like gjerne kunne ha spart meg for kommentaren og heller skrevet det veldig tydelig og kjedelig:

 

Gammel Nok virker å være veldig tiltrukket av konspirasjonsteorier. Det ser ut å være en gjenganger i hans innlegg. (Dette er kun en objektiv observasjon jeg har gjort meg om brukeren hans).

 

Lenke til kommentar

Det du kalller for "konspirasjonsteorier" er for det meste den sannheten som makthaverne og politikerne skjuler for oss, bla ford vil tjene mest mulig penger på oss.

 

Man vet at korrupsjon på informasjon forekommer i vinnings hensikt. Skjer hele tiden det, selv på aksjemarkedet innimellom så skjer slik manipulasjon av markedet.

 

Men, jeg må få si at du overbruker det som en dårlig kommunikasjonsteknikk selv, det "å mistenke alt" som myndigheter gjør. Du bruker det som informasjonsoverbelastning (information overload), slik at leserne ikke kan forholde seg til alt. Selv om det er en mindre god hersketeknikk, så tror jeg du nytter den som en slags hersketeknikk. Altså at leseren ikke når over det du ønsker å framheve. Det har gjentatte ganger blitt vist dårlige videoer fra deg en "all mass" (spesiellt i flat jord tråden, men også i andre diskusjoner).

 

Om jeg så bruker samlebegrepet konspirasjonsteori på en del av det du skriver, så er det enten fordi jeg faktisk tenker at det er i leden av å være en ekte konspirasjonsteori, eller at det likner så mye på andre konspirasjonsteorier som du har fremmet som om de er sannheter, at jeg tar det som det kun fordi det kommer i fra deg på ny.

 

Nå var jeg veldig tydelig. Og dette er noe jeg tenker og mener om din debatteknikk.

Endret av G
Lenke til kommentar

Fri energi, som i energi som oppstår fra intet?

 

Nei, det finnes ikke.

 

Også helt enig. Men jeg vet for lite om vakuum til å være 100 % sikker. Der vet man at i teorien så oppstår det partikler og de anhileres i stor takt elns. kontinuerlig. Og kanskje bare enda mer vanskelig å spå når skal skje om man sammenlikner med radioaktiv strålig i fra atomkjerner.

 

Men, jeg har litt problemer med Big Bang energioverfloden. Men det vet jeg at alle vitenskapsfolk også har. De kan ikke si noe om universets begynnelse slik vi oppfatter det som en potensiell begynnelsesteori. Man kan kun si noe om svært nær det tidspunkt vi oppfatter det som en begynnelse av universet (altså det universet vi befinner oss i her og nå). Det kan jo ha vært prosesser før som vitenskapfolk ikke greier å forestille seg en gang.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Det du kalller for "konspirasjonsteorier" er for det meste den sannheten som makthaverne og politikerne skjuler for oss, bla ford vil tjene mest mulig penger på oss.  

 

The Term “Conspiracy Theory” Was Invented by the CIA In Order To Prevent Disbelief of Official Government Stories

https://www.paulcraigroberts.org/2016/08/24/the-term-conspiracy-theory-was-invented-by-the-cia-in-order-to-prevent-disbelief-of-official-government-stories/

 

Derfor er det meste av det vi lærer på skolen og gjennom media løgner som de lærer oss for å fremme sin egen agenda.

 

Jeg vet ikke hva dere vet, eller om dere i det hele tatt har hørt om Nicola Tesla. Det firmaet som er kalt Tesla har ingen forbindelse med oppfinneren Nicola Tesla.

 

Tesla fant altså opp en måte å hente fri energi rett ut av luften, og han ville gi fri energi til alle. Men det ville ikke den jødiske bankeieren JP Morgan som finandierte Tesla, han ville tjene penger på å selge strøm, og Morgan trakk dermed tilbake all finansiering og Tesla ble glemt, og vi lærer ikke om ham på skolen. Det er få som vet om at han i det hele tatt har eksistert.

 

De er oppdaget flere slike tesla tårn i USA, så jeg tror at regjeringene der bruker slik fre energi, mens folket selvsagt må betale dyrt for strømmen, og blir fortalt at den kmmer fra atomkraftverk ol.

 

Her kan du lese mer om Nicoola Teslla.

http://free-energy.ws/nikola-tesla/

 

 

Jeg vet mye om Tesla da i forhold til menigmann. Har lest litt om han og har sett dokumentarfilm om han. Han var en interessant oppfinner og teorist. Selv om han ikke delte absolutt alt, men han var mer naiv i starten og det kan hende at han lærte litt om forretningsverdenen etter hvert, slik at det man ser som hemmelighetskremmeri er en effekt av hans livsopplevelser.

 

Free energy much. Da må du komme med litt ordentlige beviser i samme slengen også. Skal du bare slenge ut lenker, eller skal du lage sammendrag av det du vet som gir litt menig. Du må for all del ikke dele den med meg alene, da jeg har sett nok om Tesla. Vedder nesten på at det helst er konspirasjonsteoriene rundt Tesla som interesserer deg, og ikke så mye geniet Tesla?

 

 

 

 

Jo, det fins. Men makthaverne og politikerne vil selvsagt at vi skal betale for alt så de selv kan bli rike og leve et liv i luksus.

Kunnskap er også et verktøy de bruker for å få makt over folket, så derfor er bla de meste vi lårer på skolen  løgner som de lårer oss for å fremme sim egen agenda, og oppnå mest mulig makt over oss.

 

Nicola Tesla fant opp en måte å produsere fri energi for alle, men det ville ikke makthaverne ha noe av.

 

http://free-energy.ws/nikola-tesla/

 

Ja, jeg vet at det er besnærende å tenke hva om Tesla var på sporet av noe. Men, man må også se på det i fra rene forretningsmenns oppførsel. De begynte å se at Tesla overbrukte pengene uten styring og det tok lang tid før han produserte nye resultater, selv om han hadde knukket koden ved innførselen av AC som veien å gå vedrørende strømoverførselsteknikk.

 

Det markert i blå er en gjengangermelodi i fra deg. Selvsagt kan det ha hendt en og annen gang på et og annet. Men i ditt hodet så er verdenen rundt med styresmakter alltid slik. Og det er ikke sikkert du da får helt rett.

 

Du må være veldig konkret og ha veldig god bakgrunnsinformasjon for å overbevise noen om dette.

 

Jeg har likevel sett en tysk dokumentar om det. Og tror den heter Alphabet. Der får man litt innsikt i at dagens skolesystem gjør elever skoleleie framfor å gripe tak i noe inspirerende. Mer som en oppsummering av at dette skyldes langt tilbake til den industrielle revolusjon, der man begynte å få behov for lærdom. Og når staten byråkratiserte skolen så ble det en veldig kjedelig og lite inspirerende skole. Det er essensen jeg fikk av dokumentaren.

 

Jeg synes skolen er mye bortkastet tidsbruk. Selv om noe av det er nyttig. Så kan godt hende at vi enes litt om det temaet på sett og vis. Kanskje med unntak av konspirasjonene dine.

 

MV5BMjEzNmVmMTYtZTZjZi00ZTBkLWE0MTEtMTI0

https://www.imdb.com/title/tt3215346/

https://www.rottentomatoes.com/m/alphabet_2013

Endret av G
Lenke til kommentar

Også helt enig. Men jeg vet for lite om vakuum til å være 100 % sikker. Der vet man at i teorien så oppstår det partikler og de anhileres i stor takt elns. kontinuerlig. Og kanskje bare enda mer vanskelig å spå når skal skje om man sammenlikner med radioaktiv strålig i fra atomkjerner.

 

Men, jeg har litt problemer med Big Bang energioverfloden. Men det vet jeg at alle vitenskapsfolk også har. De kan ikke si noe om universets begynnelse slik vi oppfatter det som en potensiell begynnelsesteori. Man kan kun si noe om svært nær det tidspunkt vi oppfatter det som en begynnelse av universet (altså det universet vi befinner oss i her og nå). Det kan jo ha vært prosesser før som vitenskapfolk ikke greier å forestille seg en gang.

 

Ogs

 

Men, jeg har litt problemer med Big Bang energioverfloden. .

Den totale energien i vårt univers er lik  null, (mest sannsynlig) i følge fysikken.Hvor skal da energioverfloden komme fra ?

Lenke til kommentar

Man vet at korrupsjon på informasjon forekommer i vinnings hensikt. Skjer hele tiden det, selv på aksjemarkedet innimellom så skjer slik manipulasjon av markedet.

 

Men, jeg må få si at du overbruker det som en dårlig kommunikasjonsteknikk selv, det "å mistenke alt" som myndigheter gjør. Du bruker det som informasjonsoverbelastning (information overload), slik at leserne ikke kan forholde seg til alt. Selv om det er en mindre god hersketeknikk, så tror jeg du nytter den som en slags hersketeknikk. Altså at leseren ikke når over det du ønsker å framheve. Det har gjentatte ganger blitt vist dårlige videoer fra deg en "all mass" (spesiellt i flat jord tråden, men også i andre diskusjoner).

 

Når makthaverne, politikerne og myndigheter lyver for oss om noe for å fremme sin egen agenda, så lyver de om alt for å fremme sin agenda.

Unntak kan finnes hvis de lover noe som IKKE er til fordel for folket, slik som den gang da AP utrolig nok gikk til valg med løfte om høyere skatter

Lenke til kommentar

His Wardenclyffe Tower, pictured above, was never finished, but his dream of providing energy to all points on the globe is still alive today.

 

post-416335-0-37103000-1567018539_thumb.jpg

 

 

grunnen til at fed og JPMorgan sluttet med finansiering av tesla prosjekt var fordi millitaeret I usa var mer interessert i radio teknologi/ aka telefon paa den tiden, mens Nicola tesla ville helst jobbe med traadloes overfoering av stroem istedenfor, derfor endte tesla som fattig man mens ideene hans ble patentert til noen andre

Lenke til kommentar

Men, jeg har litt problemer med Big Bang energioverfloden. Men det vet jeg at alle vitenskapsfolk også har. De kan ikke si noe om universets begynnelse slik vi oppfatter det som en potensiell begynnelsesteori. Man kan kun si noe om svært nær det tidspunkt vi oppfatter det som en begynnelse av universet (altså det universet vi befinner oss i her og nå). Det kan jo ha vært prosesser før som vitenskapfolk ikke greier å forestille seg en gang.

 

hvis big bang teorien stemmer saa hadde free energi gjort at big bang eksplosjonen aldri stoppet opp, dvs bingbang ville fortsette aa eksplodere ut ting den dag idag, nettop pga free energi som kommer fra ingenting, men siden bigbang eksplosjonen har stoppet opp saa samsvarer dette med foerste loven I thermodinamykken og entropien som helhet

Endret av konspirasjonsteorist
Lenke til kommentar

det jeg skrev var bare en teori/ hypotese (konspirasjon? uten kilder) til den overflodige energien til big bang som du nevnte fordi jeg synes det var interessant aa bringe inn big bang teorien med free energi, men siden big bang hadde en start og en slutt, saa tror jeg big bang kan ikke veare produsert av free energi som kommer fra ingenting. jeg tror energien som kom fra big bang kom fra ett eller annet sted men ikke ifra ingenting. 

Endret av konspirasjonsteorist
Lenke til kommentar

Det kan godt hende det at buddha sine observasjoner satte fingeren på noe essensiellt at ingenting varer evig. Men det behøver jo ikke å bety at han forstod alt vi forstår i dag, eller at det var noen gudommelig innblanding som fortalte han ting. Men det er jo det det er uansett hva vi setter ord om det på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

big bang teorien er veldig interessant fordi det er mange prominente forskere som mener at big bang er egentlig et hvit hull/ white hole som fungerer motsatt av black holes og ifoelge the battle of the blackholes saa faar vi vite at informasjoner som gaar inn I black holes blir ikke borte som Stephen hawkings trodde, dvs ingenting I universet blir borte vekk, og hvis white hole fungerer motsatt av black holes saa tror jeg info som kommer fra white holes/ big bang fungerer motsatt black holes, altsaa den kan ikke komme ifra ingenting

Endret av konspirasjonsteorist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...