Gå til innhold

Acers nye PC-skjerm koster 25 000 kroner


Anbefalte innlegg

Nå begynner det virkelig å dra seg til her. Man kan fort tenke at 25 laken for en skjerm er galskap, men hvis man setter det i perspektiv og gjerne sammenlignet med en annen hobby, vil man se at det ikke er så alt for galt. Prøv å ha bil som hobby, da er 25000 borte på en helg på bane før man vet ord av det.

 

Å? Viste ikke man MÅTTE pisse bort penger på bane for å ha bil som hobby..? Den var ny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om prisen blir stiv, så blir jeg glad at første dataskjerm med 4K og 144hz eventuelt kommer ut på markedet. Noen må være de første.

 

Uansett begynner ting nå å bli spennende så snart HDMI 2.1 blir å finne på markedet. Man vil ikke fullt få 144hz med HDMI 2.1, men i stede 120hz. Ellers har den standarden som sagt HDR og teknologi tilsvarende Nvidia G-Sync innebygget.

 

Kanskje må man vente til dette skjer før prisene på 4K gaming-skjermer begynner å bli aktuelle; sånn prismessig? Den dagen mesteparten av dataskjermer blir lansert med HDMI 2.1 og automatisk får en maks refresh-rate på 120hz som følge av den nye standarden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan snakkes når det dukker opp en 240hz OLED, 4k, HDR skjerm med G-sync til en rimelig pris.

 

Hadde aldri turt å kjøpe en OLED PC-skjerm, også i HDR med 1000 nits. Den skjermen vil bli et skjermbilde før uka er omme

 

Edit: Men igjen, når vi "snakkes" så har de nok fikset det problem

Endret av Ghetto Johns
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå begynner det virkelig å dra seg til her. Man kan fort tenke at 25 laken for en skjerm er galskap, men hvis man setter det i perspektiv og gjerne sammenlignet med en annen hobby, vil man se at det ikke er så alt for galt. Prøv å ha bil som hobby, da er 25000 borte på en helg på bane før man vet ord av det.

 

Det er to tegn på at et produkt koster for mye.

 

1. Folk snakker om at det ikke er så dyrt i forhold til å være interessert i bil.

2. Folk snakker om at det ikke er så dyrt i forhold til "en kveld på byen".

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Dersom du skal utnytte en 4K- 144Hz-skjerm fullt ut trenger du dermed to av disse i maskinen din" Hahaha, good one! Finnes vel en og annen tittel som kanskje utnytter 2 90%+ men stort sett er ikke SLi verdt annet enn skryt fra resten av vennegjengen.

 

Har bare lovord å si om sli jeg, og er vel ikke en kjeft i vennegjengen min som vet at jeg har det.

 

Dette er et kjærkomment tilskudd i HW verdenen jeg har ventet lenge på.

Lenke til kommentar

 

Hadde den kommet i minimum 40" kunne den vært spennende. Frimerkeskjermer er jeg ferdig med for mange år siden.

Kommer jo ann på hvor langt man sitter ifra :)

 

For stor gir jo ingen mening, om man sitter 1 meter fra eller kanskje kortere.

 

Enig, 34 tommer 21:9 er i grenseland for stort allerede til skrivebordet mitt og avstanden. Har endret sitte stilen noe etter jeg fikk den :p

Lenke til kommentar

 

 

Vi kan snakkes når det dukker opp en 240hz OLED, 4k, HDR skjerm med G-sync til en rimelig pris.

 

Den dagen det dukker opp så regner jeg du kommer til å være den første til å kommentere at vi snakkes når det kommer 8k 240hz HDR OLED med G-sync til en rimelig pris.

Om han fortsatt lever.. :p
True story :D

 

*vi snakkes aldri*

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...