Gå til innhold

Nå beskyldes også BMW for å jukse med dieselbiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ja, nå må fossiljævlene få seg en smekk. De har fått lyve, manipulere og jukse lenge nå, og de har altfor stor makt. På tide at det får konsekvenser.

 

Fengsel m.m. kunne vært noe. Men siden de er rike og ressurssterke så vil de slippe unna med det. Bedriften får seg kanskje en smekk, men de ansvarlige vil sitte der med milliardbonuser og le rått.

Det er jo ikke produsentene som lyver. Men det sier mye at du tar propagandaen fra miljøinstituttene som god fisk. Til opplysning så stiller ikke NEDC bare krav til utslipp, men også til målemetode. Når man utfører testen på en annen måte så blir resultatene annerledes. Det er DUH som bør få seg en smekk her.

 

Denne saken er bare en i en lang rekke der man ser at fossilbilindustrien er gjennområtten. Så jo, de må få seg en skikkelig smekk.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ja, nå må fossiljævlene få seg en smekk. De har fått lyve, manipulere og jukse lenge nå, og de har altfor stor makt. På tide at det får konsekvenser.

 

Fengsel m.m. kunne vært noe. Men siden de er rike og ressurssterke så vil de slippe unna med det. Bedriften får seg kanskje en smekk, men de ansvarlige vil sitte der med milliardbonuser og le rått.

Det er jo ikke produsentene som lyver. Men det sier mye at du tar propagandaen fra miljøinstituttene som god fisk. Til opplysning så stiller ikke NEDC bare krav til utslipp, men også til målemetode. Når man utfører testen på en annen måte så blir resultatene annerledes. Det er DUH som bør få seg en smekk her.
Denne saken er bare en i en lang rekke der man ser at fossilbilindustrien er gjennområtten. Så jo, de må få seg en skikkelig smekk.

Pluss Tesla selvfølgelig, råtneste av dem alle.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

 

 

Alle jukser...

Nei. Ingen jukser. Men det er gått inflasjon i å skrike ulv... Enhver med et snev av teknisk innsikt skjønner at egr ikke ligger inne 100% hele tiden. På tide at disse latterlige instituttene får seg en lærepenge nå. De kan jo ikke reglene de påstår andre bryter
Flere har innrømmet å jukse, så jo.
Hvem da? Link?... Å nei, du visste ikke forskjellen på beskyldninger og innrømmelser du heller.

Hvorfor skal jeg linke, du har jo selv sagt dette i denne tråden. Som vanlig, meningsløs diskusjon.

 

Selvfølgelig blir det meningsløst når du aldri klarer å opptre redelig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja, nå må fossiljævlene få seg en smekk. De har fått lyve, manipulere og jukse lenge nå, og de har altfor stor makt. På tide at det får konsekvenser.

 

Fengsel m.m. kunne vært noe. Men siden de er rike og ressurssterke så vil de slippe unna med det. Bedriften får seg kanskje en smekk, men de ansvarlige vil sitte der med milliardbonuser og le rått.

Det er jo ikke produsentene som lyver. Men det sier mye at du tar propagandaen fra miljøinstituttene som god fisk. Til opplysning så stiller ikke NEDC bare krav til utslipp, men også til målemetode. Når man utfører testen på en annen måte så blir resultatene annerledes. Det er DUH som bør få seg en smekk her.

 

Denne saken er bare en i en lang rekke der man ser at fossilbilindustrien er gjennområtten. Så jo, de må få seg en skikkelig smekk.

 

Morsomt at du påstår at det er en rekke hendelser når du ikke klarer å vise til noen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Alle jukser...

Nei. Ingen jukser. Men det er gått inflasjon i å skrike ulv... Enhver med et snev av teknisk innsikt skjønner at egr ikke ligger inne 100% hele tiden. På tide at disse latterlige instituttene får seg en lærepenge nå. De kan jo ikke reglene de påstår andre bryter
Flere har innrømmet å jukse, så jo.
Hvem da? Link?... Å nei, du visste ikke forskjellen på beskyldninger og innrømmelser du heller.

Hvorfor skal jeg linke, du har jo selv sagt dette i denne tråden. Som vanlig, meningsløs diskusjon.

 

Selvfølgelig blir det meningsløst når du aldri klarer å opptre redelig

 

 

Som sagt, dette har du selv sagt i innlegg 14 så det er helt redundant for meg å ta det opp igjen på ny. Faktisk helt idiotisk sett fra forumet sin side. 

Lenke til kommentar

Så godt som alle BMWer med denne dieselmotoren har automatgir. Jeg har selv en slik bil, og med mindre jeg gjør kickdown er ALDRI turtallet over 3500 o/min. Selv med en stor campingvogn på slep opp til norske fjelloverganger i 80 kmt var turtallet aldri over 3500 o/min. Påstandene er BARE tull!!!

 

Selvfølgelig, en må såklart stole mer på dine observasjoner vs en skikkelig test med godt måleutstyr... 

Lenke til kommentar

 

Så godt som alle BMWer med denne dieselmotoren har automatgir. Jeg har selv en slik bil, og med mindre jeg gjør kickdown er ALDRI turtallet over 3500 o/min. Selv med en stor campingvogn på slep opp til norske fjelloverganger i 80 kmt var turtallet aldri over 3500 o/min. Påstandene er BARE tull!!!

 

Selvfølgelig, en må såklart stole mer på dine observasjoner vs en skikkelig test med godt måleutstyr... 

 

Her dummer du deg ut.  :rofl:

Lenke til kommentar

 

 

Så godt som alle BMWer med denne dieselmotoren har automatgir. Jeg har selv en slik bil, og med mindre jeg gjør kickdown er ALDRI turtallet over 3500 o/min. Selv med en stor campingvogn på slep opp til norske fjelloverganger i 80 kmt var turtallet aldri over 3500 o/min. Påstandene er BARE tull!!!

 

Selvfølgelig, en må såklart stole mer på dine observasjoner vs en skikkelig test med godt måleutstyr... 

 

Her dummer du deg ut. 

 

 

Du må gjerne utdype da, vet du :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Alle jukser...

Nei. Ingen jukser. Men det er gått inflasjon i å skrike ulv... Enhver med et snev av teknisk innsikt skjønner at egr ikke ligger inne 100% hele tiden. På tide at disse latterlige instituttene får seg en lærepenge nå. De kan jo ikke reglene de påstår andre bryter
Flere har innrømmet å jukse, så jo.
Hvem da? Link?... Å nei, du visste ikke forskjellen på beskyldninger og innrømmelser du heller.

Hvorfor skal jeg linke, du har jo selv sagt dette i denne tråden. Som vanlig, meningsløs diskusjon.

 

Selvfølgelig blir det meningsløst når du aldri klarer å opptre redelig

 

 

Som sagt, dette har du selv sagt i innlegg 14 så det er helt redundant for meg å ta det opp igjen på ny. Faktisk helt idiotisk sett fra forumet sin side. 

 

Hva er det du prøver på? Det som står i innlegg 14 er:

 

"Det er kun VW som er tatt for det"

 

Som et svar på: "det er juks at VW/BMW/flere andre har blitt fersket i å ha "programvare designet for å gi bedre resultater i laboratoriet".

Nå prøver du, på kjent Salvesen vis å vri det til at jeg har sagt at flere er tatt for det slik at du ikke trenger å komme med noen kilde.... Det er ikke bare i det andre innlegget du dummer deg ut.. Som jeg sa. Du opptrer ALDRI redelig. ALDRI. Kjent fra andre forumer også.

Det er håpløst å diskutere når man hele tiden blir utsatt for slike uredeligheter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Så godt som alle BMWer med denne dieselmotoren har automatgir. Jeg har selv en slik bil, og med mindre jeg gjør kickdown er ALDRI turtallet over 3500 o/min. Selv med en stor campingvogn på slep opp til norske fjelloverganger i 80 kmt var turtallet aldri over 3500 o/min. Påstandene er BARE tull!!!

 

Selvfølgelig, en må såklart stole mer på dine observasjoner vs en skikkelig test med godt måleutstyr... 

 

Her dummer du deg ut. 

 

 

Du må gjerne utdype da, vet du :)

 

Hvorfor ber du han om det? Du har jo på en masse forumer fått forklart dette. Men du lærer jo aldri. Det finnes ingen skikkelig test. For det er ingen fastsatt testprosedyre. Det er kun noen som er ute etter overskrifter som påstår at biler slipper ut for mye under vanlig bruk. Idiotisk påstand da det ikke finnes noe krav for hva som kan slippes ut under en slik "test". Og dette vet jeg at både jeg og flere andre har forklart deg tidligere. Med linker og dokumentasjon. Alikevel fortsetter du med denne spredningen av ting som du selv vet er feil... Hva er poenget? Er det fanatisme? Relgion?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så godt som alle BMWer med denne dieselmotoren har automatgir. Jeg har selv en slik bil, og med mindre jeg gjør kickdown er ALDRI turtallet over 3500 o/min. Selv med en stor campingvogn på slep opp til norske fjelloverganger i 80 kmt var turtallet aldri over 3500 o/min. Påstandene er BARE tull!!!

 

Selvfølgelig, en må såklart stole mer på dine observasjoner vs en skikkelig test med godt måleutstyr... 

 

Bilfabrikkene må nesten forholde seg til de offisielle testrutinene fra EU eller EPA.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er rett som mange sier her. Kravet er at bilene skal klare kjøresyklusen. Ingen bilfabrikk i verden lager biler med forbrenningsmotor som ikke slipper ut over grensen i gitte situasjoner. Det finnes ikke to biler som blir kjørt helt likt med unntak av biler som kjøres i testbenk med elektronisk styrt kjøreprogram. Om det er mulig å klare dette inklusive kaldstart og fullast og akselerasjon er jeg faktisk usikker på.

 

Det nermeste jeg har sett er EPA regelverk for større motorer. De krever at hele motormappen skal klares uten å overskride mere enn 20% på verste punkt. Samt at motoren skal overholde krav hele dens levetid. Dette har gitt oss en masse motorer med 1000 timers useful life.

 

Skal vanlige bilmotorer klare dette må det lages egr systemer som virker både ved full belastning og ved kaldt vær. Scr systemene vil også måtte forbedres og mere adblue må forbrukes. Muligens må motorer forvarmes aktivt for å få høy nok temperatur raskt. Videre må utslipp overvåkes kontinuerlig. Hvor stor reduksjon dette potensielt kunne gi er usikker og igjen avhengig av bruken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det du prøver på? Det som står i innlegg 14 er:

 

"Det er kun VW som er tatt for det"

 

 

Som et svar på: "det er juks at VW/BMW/flere andre har blitt fersket i å ha "programvare designet for å gi bedre resultater i laboratoriet".

Nå prøver du, på kjent Salvesen vis å vri det til at jeg har sagt at flere er tatt for det slik at du ikke trenger å komme med noen kilde.... Det er ikke bare i det andre innlegget du dummer deg ut.. Som jeg sa. Du opptrer ALDRI redelig. ALDRI. Kjent fra andre forumer også.

Det er håpløst å diskutere når man hele tiden blir utsatt for slike uredeligheter

 

 

Nei, hadde jeg prøvd for noe slik hadde jeg ikke referert til noe annet innlegg. Så innrømmet du kun en da, fornøyd? 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så godt som alle BMWer med denne dieselmotoren har automatgir. Jeg har selv en slik bil, og med mindre jeg gjør kickdown er ALDRI turtallet over 3500 o/min. Selv med en stor campingvogn på slep opp til norske fjelloverganger i 80 kmt var turtallet aldri over 3500 o/min. Påstandene er BARE tull!!!

 

Selvfølgelig, en må såklart stole mer på dine observasjoner vs en skikkelig test med godt måleutstyr... 

 

Her dummer du deg ut. 

 

 

Du må gjerne utdype da, vet du :)

 

Hvorfor ber du han om det? Du har jo på en masse forumer fått forklart dette. Men du lærer jo aldri. Det finnes ingen skikkelig test. For det er ingen fastsatt testprosedyre. Det er kun noen som er ute etter overskrifter som påstår at biler slipper ut for mye under vanlig bruk. Idiotisk påstand da det ikke finnes noe krav for hva som kan slippes ut under en slik "test". Og dette vet jeg at både jeg og flere andre har forklart deg tidligere. Med linker og dokumentasjon. Alikevel fortsetter du med denne spredningen av ting som du selv vet er feil... Hva er poenget? Er det fanatisme? Relgion?

 

 

Det var helle ikke snakk om skikkelig test, det var snakk om observasjon vs måling. Det er ikke jeg som driver med fanatisme og religion... 

Lenke til kommentar

 

Hvordan er Tesla den råtneste av dem alle? Tesla er ikke engang i fossilbilindustrien, så det ville jo være veldig rart.

Skrev aldri at de var en del av fossilbil industriet. 

 

"Fossilbil industrien pluss Tesla"

 

Så hvordan er Tesla den råtneste av dem alle? Det klarer du merkelig nok ikke å svare på, men begynner å kverulere på formuleringer.

Lenke til kommentar

 

Denne saken er bare en i en lang rekke der man ser at fossilbilindustrien er gjennområtten. Så jo, de må få seg en skikkelig smekk.

Morsomt at du påstår at det er en rekke hendelser når du ikke klarer å vise til noen

 

Kødder du nå? Du har ikke fått med deg kartellvirksomheten i Tyskland gjennom flere tiår, utslippsjukset, intens lobbyvirksomhet for å stanse elbiler, osv.?

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...