Gå til innhold

ICE - ringe fra utland/sende MMS til utland fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Moren min har abonnement fra ICE, og møter stadig på interessant problemer..

 

1. Går ikke å sende MMS til utlandet (Sverige), ringe og SMS ut går fint.

2. Går ikke å ringe fra utlandet (Sverige), SMS går fint.

 

Noen som har lignende erfaringer, eventuelt vet hva som kan testes? 

Telefonen er en Moto G5 Plus.

 

Ellers hvilke alternativer er billigst mtp ringe til EU fra Norge (minste datapakke)? Man skal ikke trenge å styre så jævelig for å få en telefon til å funke til de mest banale oppgavene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, skal sjekke den roaming-innstillingen på SIM-kortet, vil jo være rart om det skulle ha noe å si fra ringing når SMS fungerer.

Når det gjelder MMS til utland så sjekket jeg APN-innstillingene osv og alt så riktig ut.

 

Bare ser det er en del tråder med folk som har negative erfaringer med ICE, så virker jo som de er litt shady.

Lenke til kommentar

Ja, nå ser jeg det på sidene til ICE. Rareste jeg har hørt. Takk for info :)

Ser ut som Chess er et ok alternativ, de har fri bruk fra Norge til Norden, selv om abnet er dyrere i utgangspunktet.

Grunnen til at ICE ikke kan sende mms til andre enn TDC i danmark er at de ikke har fått avtler på plass for dette ennå.

 

Telenor og Telia har selvsagt dette på plass siden de har hatt eget nett i alle år. ICE som er ferske må forhandle dette frem i avtaler med alle land i hele verden og det tar tydligvis tid. 

 

ICE fikk i starten kun roaming gjennom ett firma som har forhandlet frem dette for vidre salg i start fasen og holder på og forhandle frem egne roaming avtaler med alle nett i verden selv. MMS kommer tydligvis på siden av disse avtalene her. Men for de fleste er det ikke veldig viktig i dag med alle lynmeldings klienter og sende mms til utenlandske nummer?

 

Andre operatører som kun leier nett får alt dette med på kjøpet når de leier av Telia og Telenor.

 

Denne infoen jeg skriver her er det jeg har plukket opp litt her og der på nettet så mulig det er noen faktafeil.

Lenke til kommentar

Det er ytterst sjelden jeg sender mms til annet enn norske nummer, så for min del spiller det liten rolle. Kan jo bruke messenger eller tilsvarende.

 

Er ikke Chess og Talkmore dobbelt så dyre som de rimeligste etter lokkeperioden?

Fra å være i lavprissegmentet tidligere år ligger de nå blant de dyreste på abonnement med lite datatrafikk.

Lenke til kommentar

Det finnes forskjellige pakkeløsninger hos forskjellige leverandører for utenlandsbruk, alt avhengig av hvilket land man ønsker ringe til, og om man ønsker å ringe fasttelefon eller mobil.

 

Synes nettsidene til de fleste er lette å forstå og gir et greit bilde av prisene. Det blir litt uheldig når ICE har egne problemer for sine utenlandskunder, men jeg er ikke bekjent med at andre leverandører lider samme skjebne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...