Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2017


Anbefalte innlegg

Kan KS8005 mest sammenlignes med MU8005, eller ligges KS-nærmere en QLED? Hørt mye om at KS-en bedre enn MU8005. Inntil i fjor var det vel bare en serie, og ikke noe QLED, så var kanskje ikke så rart at KS8005 var det beste de kunne lage da, og at man har gjort årets MU litt slappere?

Helt riktig KS serien er bedre enn MU. KS kan sammenlignes med qled serien i år.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apropos diskusjon ang. MaxGodis, fikk akkurat mail om at de har tjuvstartet og har gratis frakt som sitt black friday-tilbud (med andre ord ikke noe spesielt da de kjører dette tilbudet omtrent annenhver måned). Det ser forøvrig ut som at det ikke er kode for å få gratis frakt, så da får man faktisk 12% via Remember Reward i tillegg.

 

Og som et apropos Remember Reward kom de med Black Friday-mail nesten samtidig. Masse gode ekstrarabatter her. CDON har kommet tilbake med rabatt på elektronikk også (2%).

 

  • CDON.COM - Nye utrolige tilbud hver time. Opptil 70% rabatt i alle kategorier som kan kombineres med inntil 8% reward-rabatt. Nå også reward-rabatt på hjemmeelektronikk. 
  • CHRISTIANIA GLASMAGASIN - 30-60% rabatt på alle varer. Kombiner med 10 % reward-rabatt
  • ASOS.NO - 20% rabatt på alt. Kombiner med opptil 12 % reward-rabatt
  • HOTELS.COM- Opptil 60% rabatt på nesten alle hotell i utvalgte perioder. Kombiner med opptil 12% reward-rabatt
  • ELLOS.NO - Nye supertilbud hele Black Friday. Spar opptil 50% på flere tusen varer. Kombiner med 10% reward-rabatt
  • STAYHARD - 20-70% rabatt på nesten alt. Kombineres med 17% reward-rabatt 20. - 27. november
  • EXPEDIA.NO - 50% rabatt på flere tusen hotell i hele verden. Kombiner med opptil 10% reward-rabatt
  • BOOZT.COM - Fantastiske tilbud og rabatter til kvinner, menn og barn fra hundrevis av populære merkevarer. Kombiner med 6% reward-rabatt
  • COOLSHOP - Opptil 70% rabatt på en mengde populære varer. Kombiner med 6% reward-rabatt
  • KITCHENTIME - Opptil 70% rabatt. Kombiner med opptil 7% reward-rabatt
  • BEDRE NÆTTER - Inntil 65% rabatt på utvalgte senger og produkter. Kombiner med 8% reward-rabatt
  • BUBBLEROOM - 20% rabatt på hele nettsiden med rabattkode. Kombiner med opptil 12% reward-rabatt.
  • GYMGROSSISTEN.COM - 25-50% rabatt. Kombiner med 12% reward-rabatt
  • SCANDINAVIAN DESIGN CENTER - 15-40% rabatt på alt. Kombiner med 10% reward rabatt
  • CONFIDENT LIVING - Opptil 70% rabatt. Kombiner med 8% reward-rabatt
  • TRIWA - 25% rabatt på hele nettsiden. Kombiner med 10% reward-rabatt. 
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Hva ville du valgt av XE8505 og MU8005? Førstnevnte koster vel rundt 9k, mens MU8005 er satt ned til 9k fra 16-17k. Er dog vanskelig å vite hva MU8005 egentlig er verdt, ettersom det vel kun er Elkjøp/Lefdal som selger den i Norge.

 

Husker sist gang jeg kjøpte TV, så var det jo viktig at oppdateringsfrekvensen var 100 Hz og ikke 50, men når jeg denne gangen leiter etter ny TV så er det ikke alle som engang oppgir dette. Dette er vel heller et problem hos salgsstedene, og ikke leverandør.

Lurer jeg også på ☺️

 

 

Skal prøve å svare begge.

 

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850e

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/mu9000

 

MU9000 i USA = MU8005 i Norge 

Som dere ser scorer de ganske likt.

 

Samsungen har local dimming, men den er samtidig veldig dårlig. Sonyen har ikke dette.

Mange har jo også preferanser for design, OS (Samsung har tizen, sony har android OS). Samsungen er raskere i bruk, da android OS fortsatt er litt buggy. Og så er vel app utvalget for oss nordmenn en del bedre på Samsungen enn på Android TV. Viaplay, sumo osv.

 

Samsungen er litt mer lyssterk, høyere peak i SDR og HDR.

 

Samsungen har dårligere innsynsvinkel og sliter mer med clouding etc (uniformity)

 

------------

 

XE9005

Så til: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e

 

Er en bedre TV. Hvis denne kommer til 10 000, så er den en no brainer over MU8005. Den er også "direct LED backlight". Så den er ikke edge lit som de andre. Det gjør den litt tjukkere, men du får veldig mye bedre uniformity og sort nivå. Samtidig som den er del mer lyssterk enn Samsungen.

 

Mellom MU8005 og XE8505 så er det litt værre. Da de er ganske like, jeg ville uansett valgt MU8005 personlig hvis ikke prisen på Sonyen går ned. Da jeg liker designet bedre på Samsungen, og sist gang jeg prøvde Android OS på TV så var det ganske ræl, kan hende det dog har blitt bedre.

 

Så min mening. Hvis prisene er akkurat som de er nå også i morra.

 

MU8005 > XE8505

 

Koster fks XE8505 7000 kr i morra og du vil spare noen kroner.

XE8505 > MU8005

 

Koster XE9005 10 000 i morra., så er valget

XE9005 > MU8005 > XE8505

 

Som sagt, det er umulig for meg å gi råd får man har alle tilbudene på bordet. Men har prøvd å tatt høyde for det meste. XE9005 er vel en av de beste LED TVene du får kjøpt i år. Så lov å håpe den kommer på tilbud.

 

PS: Samsung TVer er som regel priset høyere enn konkurrenter, men det knvies mye om pris på de blant butikkene, fordi mange forbrukere har en forkjærlighet til Samsung. Når i tillegg MU8005 bare selges av Elkjøp skal man ta den før prisen med en reell dose salt. Den har sikkert blitt solgt for det før, men TVen er ikke verdt den prisen.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Fra hifiklubben sin bf tilbud.

 

attachicon.gifScreenshot_20171123-140233.png

 

MU8000 vs MU7000. Hva er forskjellen? Virker som 8000 jevnt over er litt bedre på bildekvalitet. MU8000 til kr 8990... Hva tror du pris på MU700 blir imorgen? Ser også at MU8000 har en "One Connect Box". Er dette tilbehør eller er det faktisk i denne boksen alt av tilkoblinger finnes? 

 

Umulig å si, jobber ikke hos Hifiklubben :D hehe

Neida, men MU8005 har flere soner for local dimming enn MU7005, og så har MU8005 ultra black eller hva Samsung kaller det. Men det er mer med refleksjoner etc.

 

Er vel prisen som avgjør. Det er små forskjeller på de. Men den må jo prises lavere enn MU8005 tilbudet til Elkjøp/Lefdal hvis hifiklubben skal skape trafikk.

Lenke til kommentar

Hva synes vi om tilbudet fra Elkjøp på storebror med 75" i skulderbredde, altså UE75MU8005? Prisen settes ned fra 44' til 27', men den har vel strengt tatt vært solgt for 35' tidligere i høst.
 
Er dette en skjerm vi har tro på, og hvordan er den f.eks. i konkurranse med LGs 75SJ955V, alternativt premium-modellene som HiFi-klubben skryter på seg at skal komme på tilbud?

Endret av Horge
Lenke til kommentar

Hva synes vi om tilbudet fra Elkjøp på storebror med 75" i skulderbredde, altså UE75MU8005? Prisen settes ned fra 44' til 27', men den har vel strengt tatt vært solgt for 35' tidligere i høst.

 

Er dette en skjerm vi har tro på, og hvordan er den f.eks. i konkurranse med LGs 75SJ955V, alternativt premium-modellene som HiFi-klubben skryter på seg at skal komme på tilbud?

LG sine LED TVer har aldri vært det helt store.

 

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/sj9500

 

Da ville jeg heller gått for MU8005.

 

Den MU8005 før prisen er litt bak mål dog. Q7F 75" har samme før pris

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4205857

 

Er jo lov å håpe den kommer til samme pris, får vel bare vente å se ;)

Lenke til kommentar

Er det noen som har en anbefaling på en god massasjestol? Jeg har kikket på massasjeshops, og med 50% rabatt ser det jo veldig interessant ut. Men for alt jeg vet er førprisen helt wack, og en av disse kan være like bra eller bedre..

 

Edit: En plass til som har Black Friday tilbud på massasjestoler. Men vet ikke hva tilbudene er før da. Eller om stolene er bedre for den saks skyld..

 

Bumper denne, skulle gjerne hørt fra en ekspert angående massasjestoler om der er noen her?

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/896396/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1060-3gb-dual-oc

 

Er det en god og solid oppgradering fra mitt gamle amd 7950 kort?

 

Finner ikke så mange gode pekepinner på nettet.

 

Tja, rundt 50% opp i ytelse på en god dag.. 3GB er heller ikke spesielt fremtids sikkert, det er vel det 7950 har? Jeg ville minst gått for 6GB versjon, aller helst GTX1070/RX Vega 56..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angånde Sony MRD-1000X, så har jeg vært innom både Elkjøp på tirdagen og Lefdal i dag for å vurdere disse. Irriterer meg at på begge plassene gir betjeningen inntrykk av at det er den utstilte Sony WH-1000XM2 som er på tilbud til 2222,-. På Elkjøp sa betjeningen til kunden som så på utstillingen og prislappen på 3690,-, at disse er i dag på tilbud. Ikke før jeg spør selv om jeg kan kjøpe de til 2222,-, så får jeg svar om at det ikke er akkurat den modellen som er på salg.

 

Endte uansett med å bestille MRD-1000X hos Lefdal i dag. Hadde håpet på et bedre tilbud på Bose 35, kan klarer ikke å forsvare å betale 1000-lappen mer for de. 

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/896396/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1060-3gb-dual-oc

 

Er det en god og solid oppgradering fra mitt gamle amd 7950 kort?

 

Finner ikke så mange gode pekepinner på nettet.

Er selv på utkikk etter et nytt skjermkort så jeg får litt mer fps i PUBG. Har 7870 i dag, så ganske nært i ytelse til ditt :)

 

1060 GTX 6gb vil nesten doble ytelsen vår, og det er godt nok for meg. Da klarer jeg 100-120 fps med 1080p oppløsning i PUBG (riktignok på «very low»). 1070 GTX til 3500 blir for dyrt med tanke på at det ikke er såå mye kraftigere (og i tillegg spiller jeg ganske sjelden).

 

Men foreløpig ikke imponert over skjermkort-tilbudene. Hadde håpet på 1060 GTX 6gb til 2000 (var på tilbud til 2500 for et år siden), men foreløpig er vel beste jeg har kommet over 2400 på Elkjøp. Litt usikker på hvilke av AMD sine kort som har tilsvarende ytelse.

Endret av 2bb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...