Gå til innhold

Norge sender folk til døden


Anbefalte innlegg

Amnesty International dokumenterer at norsk returpolitikk har fått dødelig utfall.

 

https://www.amnesty.org/en/documents/asa11/6866/2017/en/

 

Klassekampen kommenterer: http://www.klassekampen.no/article/20171021/ARTICLE/171029991

 

 

Jaja, det er tilbake til 1945 og deromkring.

 

Donau.jpg

Donau

 

Siste store tvangsutsendelser ... dog ikke i nærhet av omfanget idag-

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har de ikke "krav" om å få bli her så får de ta konsekvensen av sine egne handlinger i sitt eget land.

Norge satte kravene til Jødene også de måtte ikke være jøder, og det norske Politiet hanket dem inn og sendte dem i døden ... ikke mye har endret seg.

 

Det er enkelt å sette "krava" slik at flere og flere kastes ut, dog her i " Politikk og samfunn" er det som diskuteres nettopp hva "krava" burde være ... eller om det i det hele tatt burde være noen krav.

Lenke til kommentar

Har de ikke "krav" om å få bli her så får de ta konsekvensen av sine egne handlinger i sitt eget land. Du burde heller fokusere på landene drepingen skjer i, det er der de virkelige problemene er.

 

Dette gir ingen mening.

 

For det første er det ikke nødvendig for mange av dem å ha begått noen "handlinger de må ta konsekvensene" av for å være i fare om de returneres.

 

For det andre, for de som er i fare på grunn av handlinger begått i disse landene, så er det ofte nettopp fordi de har forsøkt å gjøre noe med "de virkelige problemene" som er der.

 

Du kan ikke både be folk fokusere på "de virkelige problemene" og si at de som forsøker å gjøre noe med disse problemene får pent takke seg selv og seile sin egen sjø om de er dumme nok til å prøve å gjøre noe med dem.

 

Eller... du kan. Men det ser ikke spesielt gjennomtenkt ut.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har de ikke "krav" om å få bli her så får de ta konsekvensen av sine egne handlinger i sitt eget land. Du burde heller fokusere på landene drepingen skjer i, det er der de virkelige problemene er.

 

Dette gir ingen mening.

 

For det første er det ikke nødvendig for mange av dem å ha begått noen "handlinger de må ta konsekvensene" av for å være i fare om de returneres.

 

For det andre, for de som er i fare på grunn av handlinger begått i disse landene, så er det ofte nettopp fordi de har forsøkt å gjøre noe med "de virkelige problemene" som er der.

 

Du kan ikke både be folk fokusere på "de virkelige problemene" og si at de som forsøker å gjøre noe med disse problemene får pent takke seg selv og seile sin egen sjø om de er dumme nok til å prøve å gjøre noe med dem.

 

Eller... du kan. Men det ser ikke spesielt gjennomtenkt ut.

 

Godt innlegg, honnør for at du klarer å holde deg så saklig.

 

 

Amnesty International dokumenterer at norsk returpolitikk har fått dødelig utfall.

 

https://www.amnesty.org/en/documents/asa11/6866/2017/en/

 

Klassekampen kommenterer: http://www.klassekampen.no/article/20171021/ARTICLE/171029991

 

 

Jaja, det er tilbake til 1945 og deromkring.

 

Donau.jpg

Donau

 

Siste store tvangsutsendelser ... dog ikke i nærhet av omfanget idag-

 

Dagens folkemord heter collateral damage og foregår med smarte bomber og gode intensjoner. Og flyktningene som kommer over deler ikke vår kultur, så en sammenligning med andre verdenskrig er uhørt... Eller ikke...

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Lurer på hva slags tall 11.500 drepte i Afghanistan per år er. Er det drepte i terror aksjoner eller?

 

For fant ut at antall drepte i trafikken i Egypt var på over 30.000 personer per år - og de har bare dobbelt så stort innbyggertall som Afghanistan.

 

https://www.nrk.no/urix/her-er-verdens-farligste-trafikk-1.7212482

 

Hadde vært interessant å fått info om bakgrunnen for tallene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har de ikke "krav" om å få bli her så får de ta konsekvensen av sine egne handlinger i sitt eget land.

Norge satte kravene til Jødene også de måtte ikke være jøder, og det norske Politiet hanket dem inn og sendte dem i døden ... ikke mye har endret seg.

 

Det er enkelt å sette "krava" slik at flere og flere kastes ut, dog her i " Politikk og samfunn" er det som diskuteres nettopp hva "krava" burde være ... eller om det i det hele tatt burde være noen krav.

 

Problemet er at du er imot stater, myndigheter og ting som politi. Du kan ikke skille på dem og hvis du skal skille på dem så får du fokusere på de verste. At noen dør fordi Norge sender dem ut gjør ikke at Norge er svarteper og slemmest. Jeg kunne syntes tråden hadde vært grei hvis du hadde akkurat like mye fokus på landene folka blir drept i.

 

Det er du som har gjort at jeg har disse kravene til deg. Hadde det vært en annen person som hadde startet tråden hadde jeg ikke skrevet dette ;)

 

Å bruke jødene som sammenlikning er idiotisk da den situasjonen ikke er sammenliknbar med dagens situasjon på andre måter enn at folk hadde det dritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er grusomt med 11.500 drepte. Samtidig fikk det meg til å tanke på andre steder man hører om mange drepte, som i mellom Amerika osv:

 

https://www.tek.no/artikler/dette-kartet-viser-hvor-det-foregar-flest-drap-i-verden/186419

 

Hvordan forholder seg Afghanistan i forhold til disse landene?

Det er et relevant poeng. Samtidig er det også relevant hvem ofrene er. I mange land med høye mordtall, er det mest kriminelle som blir drept i gjengkriger. I Afghanistan er store deler av sivilbefolkningen et mål for IS og Taliban, på bakgrunn av etnisitet eller religion. Spesielt Hazara-folket er utsatt. Jeg har ikke noe tall på det, men jeg vil tro at mordraten for denne folkegruppen er veldig mye høyere enn for befolkningen generelt – de er avskydd av rasistiske grunner av store deler av befolkningen og gir Taliban og andre carte blanche til å drepe dem.

 

Et annet poeng er at mange rømmer fra de landene du nevner også.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Problemet er at du er imot stater, myndigheter og ting som politi.

Hvorfor er det et problem at jeg er imot bruk av vold (eller trusler derav) unntatt i selvforsvar?

 

Tror du Amnestys rapport er ett bestillingsverk fra meg?

 

Du kan ikke skille på dem og hvis du skal skille på dem så får du fokusere på de verste.

Ser ikke helt hvorfor jeg burde skille mellom stater, myndigheter og politi. Hele ruklet er like skyldige for det som skjer.

 

At noen dør fordi Norge sender dem ut gjør ikke at Norge er svarteper og slemmest.

Slem, slemmere, slemmest!

 

Mao man kan ikke kritisere Hitler fordi Stalin var slemmere, og ikke Stalin heller fordi Mao var slemmest.

 

 

Jeg kunne syntes tråden hadde vært grei hvis du hadde akkurat like mye fokus på landene folka blir drept i.

Tja, de er ikke bedre, men så er det vel nesten ingen av leserne her som stemmer i valgene der?

 

 

Det er du som har gjort at jeg har disse kravene til deg. Hadde det vært en annen person som hadde startet tråden hadde jeg ikke skrevet dette ;)

 

De fleste andre personer foretrekker å lukke øynene og slik tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv!

 

 

Å bruke jødene som sammenlikning er idiotisk da den situasjonen ikke er sammenliknbar med dagens situasjon på andre måter enn at folk hadde det dritt.

Under hele krigen tvangsutsendte Politiet 770 personer fra Norge fordi de ikke oppfyllte kravene til å forbli i Norge, til sammenligning så tvangsutsendte Politiet nesten 7 000 personer de siste 12 månedene man har statistikk over!

 

http://www.altaposten.no/lokalt/NTB/NTB_innenriks/2017/07/17/Nedgang-i-antall-tvangsutsendelser-f%C3%B8rste-halv%C3%A5r-15028658.ece

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Holocaust_i_Norge

 

Så på en måte har du rett, det er ikke sammenlignbart ... det er mye værre idag!!

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Det er en ganske tullete diskusjon. Skatteflyktning ønsker å leve i sin egen verden hvor asylsøkere må klare seg selv men de blir også ikke deportert.

 

Men dette er ikke et reelt valg som kan gjennomføres i praksis. Om man tar imot asylsøkere må man også ta vare på dem. 

 

Diskusjonen i seg selv er ikke tullete.

 

Men at den startes av en som stolt proklamerer at han gjør det han kan for å unngå å betale den skatten som behøves for å ta vare på (blant annet) de han klager over at ikke blir ivaretatt er unektelig en smule spesielt...

Endret av Zork
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men at den startes av en som stolt proklamerer at han gjør det han kan for å unngå å betale den skatten som behøves for å ta vare på (blant annet) de han klager over at ikke blir ivaretatt er unektelig en smule spesielt...

Det var en fin stråmann.

 

Jeg klager ikke over at skattepenger ikke blir brukt til "å ta vare på flyktningene", jeg klager på at de blir brukt til å sende flyktningen i døden.

 

Hvorfor i all verden jeg skulle gi mine penger til en slik morderisk organisasjon er ufattelig.

Lenke til kommentar

 

Problemet er at du er imot stater, myndigheter og ting som politi.

Hvorfor er det et problem at jeg er imot bruk av vold (eller trusler derav) unntatt i selvforsvar?

 

Det er et problem fordi du i praksis mener at de svake skal være uten beskyttelse mot vold eller trusler. Det er fordi de ikke kan beskytte seg selv, og ikke har noen til å beskytte seg. Det er bare de rike som vil ha muligheten til å beskytte seg og sine interesser.

 

I praksis er altså ditt samfunn, der det ikke finnes en stat som har som oppgave å beskytte alle innbyggerne, et ondskapsfullt og jævlig samfunn der de rike og ressurssterke tramper på de svakerestilte, og der flertallet vil ha det helt elendig fordi de ikke vil kunne beskytte seg selv mot overgrep og de vil ikke ha noen å gå til når de ressurssterke misbruker dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...