Gå til innhold

GUIDE: Slik velger du blant høstens toppmobiler


Anbefalte innlegg

 

Hadde det vært samme oppgave hadde ikke iPhone 8 fått bedre resultat enn en Intel i5, enkelt og greit.

Jeg kan garantere deg at en i5 i en laptop vil være raskere enn en iPhone 8 under like forhold.

 

Poenget er jo at de ikke tester prosessorene isolert sett opp mot hverandre. Det står "iPhone 8 slår…" ikke "prosessoren i iPhone 8 slår prosessoren i…"

 

Det som er relevant er hvor rask enheten er til å gjøre det du vil den skal gjøre. Ingen andre enn prosessorarkitekter bryr seg om klokkefrekvenser og prosessorchip-benchmarks.

 

Det ble linket til følgende artikkel av bzzlink: http://www.idownloadblog.com/2017/09/22/iphone-8-toms-guide-benhcmarks/

Der står følgende:

“To put it simply, the iPhone 8 line has a MacBook Pro Intel-level processor inside,” wrote author Mark Spoonauer. Here’s an interesting excerpt from his article:

 

...

 

According to Geekbench founder John Poole, “the scores are comparable across platforms, so if an iPhone 8 scores higher than a Core i5 chip, then the phone is faster than the Core i5.”

Det som burde være åpenbart for alle og enhver er at Geekbench ikke kan sammenlignes mellom forskjellige plattformer, for hvis det faktisk var tilfelle at Apple har laget en 2.4GHz prosessor som er raskere enn en 3.1GHz Core i5 (med 8W TDP mot i5-ens 28W) hadde de ikke kjøpt i5-prosessorer fra Intel for å lage Macbook Pro.

 

Jeg skjønner hva du mener når du skriver at de tester systemene og ikke prosessoren, men det endrer ikke at det blir presentert som om Apples A11 er raskere enn en Intel Kaby Lake med en tredjedel av varmeproduksjonen.

 

Igjen: jeg benekter ikke at Apple lager raskere SoCs enn Samsung og Qualcomm, seriell ytelse er tross alt det mest kritiske for brukeropplevelse.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble linket til følgende artikkel av bzzlink: http://www.idownloadblog.com/2017/09/22/iphone-8-toms-guide-benhcmarks/

Der står følgende:

“To put it simply, the iPhone 8 line has a MacBook Pro Intel-level processor inside,” wrote author Mark Spoonauer. Here’s an interesting excerpt from his article:

 

...

 

According to Geekbench founder John Poole, “the scores are comparable across platforms, so if an iPhone 8 scores higher than a Core i5 chip, then the phone is faster than the Core i5.”

Det som burde være åpenbart for alle og enhver er at Geekbench ikke kan sammenlignes mellom forskjellige plattformer, for hvis det faktisk var tilfelle at Apple har laget en 2.4GHz prosessor som er raskere enn en 3.1GHz Core i5 (med 8W TDP mot i5-ens 28W) hadde de ikke kjøpt i5-prosessorer fra Intel for å lage Macbook Pro.

 

 

Ja, med den formuleringen der er jeg enig i kritikken din. Å si at en telefon er raskere enn en chip gir overhodet ingen mening. Enten må man sammenligne system mot system, eller komponent mot komponent. Og at A11 chipen skulle ha bedre generell ytelse enn en Core i5 faller på sin egen urimelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Velg denne om du trenger: iOS og tilgang på apper du har fra før, er lei av å tørke av fingersensoren eller fingrene for å åpne mobilen og ønsker den raskeste telefonen på markedet."

 

Er vel kanskje verdt å nevne at det ikke er den raskeste mobilen på markedet? Hvis dere har sett noen som helst form for sammenligningsvideor på sammenligning av hastighet, så blir iPhone x slått av en god del telefoner, f.eks. OnePlus 5.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det føles som toppmodellene har normalisert seg som dobbelt så dyre som for kun tre år siden. Er disse telefonene virkelig så mye bedre (justert for normal ytelsesforbedring over tid) at de rettferdiggjør stadig større andel av en månedslønn?

Samtidig som at prisene har gått opp fikk dollarkursen et byks opp for oss i Norge i slutten av 2014 som økte prisene med 25%
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hvor i all verden er Nokia 8 Sirocco som jeg liker bedre en alle de andre her. Den har snapdragen 835 men hvem bryr seg om at når en har åpnet 10- 15 aper så ligger den 2 sekunder bak. Den har ren androide og får oppdateringer så fort som mulig i 2 år framover og så har du ubegrenset lagring av bilder og video via google foto. Så dette er en god deal syns jeg da??

Lenke til kommentar

Ser at p20 pro har fått veldig pluss for batteri tid og s9+ har fått minus. Dette er ikke riktig, batteri tiden på s20 pro er bare minimalt bedre enn s9+. Sett flere tester av kameraet til p20 pro, enkelte bilder i mørke er de best på men langt i fra alle. I lyse omgivelser er det ikke noe særlig bra. Filming i 4k og selfie er elendig. Skjønner ikke at fjarle og tek syns denne telefonen er så fantastisk.

Lenke til kommentar

Fnix – 49 minutter siden

Pris*:

8000 Kr - Xiaomi Mi Mix 2

 

Var da en horribel pris. Jeg kjøpte nylig min Xiaomi Mi Mix 2S for 3200,- som er den relanserte versjonen med bedre maskinvare (dårligere batteri).

 

Er meget interessert i mix2s

Hvor fant du den til en slik pris ?

Hvor fornøyd er du med den ?

Hva er eventuelle negative sider ved den?

Lenke til kommentar

 

Pris*:

8000 Kr - Xiaomi Mi Mix 2

 

Var da en horribel pris. Jeg kjøpte nylig min Xiaomi Mi Mix 2S for 3200,- som er den relanserte versjonen med bedre maskinvare (dårligere batteri). 

Er meget interessert i mix2s

Hvor fant du den til en slik pris ?

Hvor fornøyd er du med den ?

Hva er eventuelle negative sider ved den?

Lenke til kommentar

Skulle ønske de som tester tlf kunne sammen lignet Samsung s8/s9 + variantene vi har her i Europa mot Snapdragon variantene jeg tror nemlig at snap.... Variantene er en del bedre når det kommer til hard bruk og mye spilling. Har s8+ selv og er ikke helt fornøyd nei.... Har sammenlignet min mye med HTC u 11 og Sony xz premium, og min Samsung er en del dårligere en de under masse bruk. Det burde den ikke vere og ut i fra hva jeg lest meg frem til når det gjelder tester /benchmarks og folks meninger så er Snapdragon modellene bedre til det. Da synes jeg vi blir litt lurt av de som selger produktene her til lands.

Lenke til kommentar

skjønner virkelig ikke hvorfor folk skal bruke 7000-11000 kr på en telefon som de primært bruker til facebook og snapchat.

og dette kommer fra en som er teknofrelst :p

 

masse gode telefoner i artikkelen,men prisnivået er helt vannvittig. men så lenge nordmenn betaler for det nyeste, vil prisene forsette å stige år etter år

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...