Gå til innhold

GUIDE: Slik velger du blant høstens toppmobiler


Anbefalte innlegg

Skulle ønske de som tester tlf kunne sammen lignet Samsung s8/s9 + variantene vi har her i Europa mot Snapdragon variantene jeg tror nemlig at snap.... Variantene er en del bedre når det kommer til hard bruk og mye spilling. Har s8+ selv og er ikke helt fornøyd nei.... Har sammenlignet min mye med HTC u 11 og Sony xz premium, og min Samsung er en del dårligere en de under masse bruk. Det burde den ikke vere og ut i fra hva jeg lest meg frem til når det gjelder tester /benchmarks og folks meninger så er Snapdragon modellene bedre til det. Da synes jeg vi blir litt lurt av de som selger produktene her til lands.

Du har helt rett i dine antagelser :)

 

https://www.anandtech.com/show/12520/the-galaxy-s9-review

 

Denne testen har begge versjonene. Snapdragon versjonen er helt klart bedre. Snapdragon er og 1-2 generasjoner foran Exynos i effektivitet som du spesielt merker ved hard bruk som du nevner. Da blir effektivitet viktigere enn peak ytelse som benchmarks viser. Samt det gir selvfølgelig bedre batteritid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skulle ønske de som tester tlf kunne sammen lignet Samsung s8/s9 + variantene vi har her i Europa mot Snapdragon variantene jeg tror nemlig at snap.... Variantene er en del bedre når det kommer til hard bruk og mye spilling. Har s8+ selv og er ikke helt fornøyd nei.... Har sammenlignet min mye med HTC u 11 og Sony xz premium, og min Samsung er en del dårligere en de under masse bruk. Det burde den ikke vere og ut i fra hva jeg lest meg frem til når det gjelder tester /benchmarks og folks meninger så er Snapdragon modellene bedre til det. Da synes jeg vi blir litt lurt av de som selger produktene her til lands.

Du har helt rett i dine antagelser :)

 

https://www.anandtech.com/show/12520/the-galaxy-s9-review

 

Denne testen har begge versjonene. Snapdragon versjonen er helt klart bedre. Snapdragon er og 1-2 generasjoner foran Exynos i effektivitet som du spesielt merker ved hard bruk som du nevner. Da blir effektivitet viktigere enn peak ytelse som benchmarks viser. Samt det gir selvfølgelig bedre batteritid.

Det var intresang lesning ja..... Ikke noe tvil om at vi blir lurt litt. Dette burde jo faktisk bli tatt opp i media. Hmm og de som selger og reklamerer for produktene burde faktisk opplyse om dette,,,, vis de vet det,,,,, jeg skal def ned på elkjøp å krangle/diskutere mer?

Lenke til kommentar

Det var intresang lesning ja..... Ikke noe tvil om at vi blir lurt litt. Dette burde jo faktisk bli tatt opp i media. Hmm og de som selger og reklamerer for produktene burde faktisk opplyse om dette,,,, vis de vet det,,,,, jeg skal def ned på elkjøp å krangle/diskutere mer

 

Det er helt vanlig spesielt for produkter med høyt volum at alle delene ikke er like. Det er ikke lureri når de klart skriver hva de selger. Det er ulike modellnummer. Og du kan klage, men det er den versjonen som selges i Norge. De kan ikke selge en annen versjon. Eneste måten er å kjøpe en versjon fra USA eksempelvis. 

 

Og media må forstå forskjellen før de kan skrive om det :)

 

Jeg tror du må møte en veldig interessert selger hos Elkjøp om de skal vite om det. Og det er ikke noe de bør vite heller. Deres jobb er jo å vite hva de selger og råde kunder. Hva som selges i markeder i andre kontinenter er jo ikke akkurat innenfor jobbeskrivelsen deres :)

Lenke til kommentar

Ser at tek fortsetter sitt subjektive oppgulp mot Apple.

Kjøp iPhone X om du liker Apple sin vri på kjente løsninger? Seriøst? Kan ikke tek synke dypere? Så vidt meg bekjent er iPhone X eneste mobil med en fungerende punktscan av ansiktet, kan ikke sammenliknes med Samsung sin halvhjertede og defekte face scan.

 

Og ikke kjøp iPhone X om du ikke ønsker å bli blakk? Samsung Note 8 hadde lik pris ved lansering, og koster fremdeles nesten like mye. iPhone X koster kanskje en 1000-lapp mer, men har både face-ID og er dobbelt så rask som Note 8, hvordan kan den da få kritikk for å være dyr, men ikke Note 8? Merkelig journalistikk.

 

Tek er USA hatere,digger Kinas ran av patentrettigheter,plagiat;WHO har flere saker opp nettopp mot Kina,og tyveri av mobileleektronikk....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...