Gå til innhold

Hvor mange ?. persons skytespill finnes det?


Anbefalte innlegg

Jeg mener at jeg har laget en lignende tråd før som Hell_Frode med en annen tittel. Og klarer ikke å finne den. Jeg setter pris på hvis noen klarer å finne den. :wee: Si gjerne det under denne tråden.

 

 

Har undret lenge på, og er utrolig nyskjerrig på dette. Er det mulig å lage et spill i fjerde persons skyting, eller høyere? Og hvordan ville det ha fungert? Eller fungerer det ikke i det hele tatt? :hmm:  Finnes det noen selskaper som har prøvd å lage et fjerde persons skyte spill? Er det noen som vet?

 

Disse er vanlig:

First Person Shooter

Third Person Shooter

 

Uvanlig:

Second Person Shooter

          Hvordan ville dette fungere...

...Fourth Person Shooter
...Fifth Person Shooter
...Sixth Person Shooter

osv

 

Personlig syns jeg dette er et intresang tema. :wee:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andrepersonsperspektiv i et skytespill ville vel bli noe sånt som at du så det fra perspektivet til den som til enhver tid ble skutt på..

For meg er du andreperson når jeg snakker til deg.

Selv om man ser bakfra så styrer man fortsatt "seg selv".

Ett andrepersons skytespill vil si at jeg styrer en annen enn "meg" i spillet.

 

Det ville vært ett veldig spesiellt spill...

Lenke til kommentar

Førsteperson - du ser og styrer spillet fra synsvinkelen til figuren

Tredjeperson - fra en annen synsvinkel, altså utenfra

 

Det finnes ikke noe andre-, fjerde- eller femteperson, eller noe annet tall. Bare første og tredje.

Selv om det egentlig ikke finnes noe fjerde- eller femteperson eller noe annet tall. Så hvorfor ikke bare leke med tanken om det!! :wee:

Lenke til kommentar

Fjerde blir vel kanskje noe slikt som at man styrer en person som styrer ett tredjepersonsspill eller noe slikt.

 

Tullete...

 

Flyttes til OT-baren da det strengt tatt ikke er relatert til spill men tull.

Jeg ser ikke dette som tull. Det handler jo om spill. :hmm:  Jaja, greit for meg. :wee:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

 

Førsteperson - du ser og styrer spillet fra synsvinkelen til figuren

Tredjeperson - fra en annen synsvinkel, altså utenfra

 

Det finnes ikke noe andre-, fjerde- eller femteperson, eller noe annet tall. Bare første og tredje.

Selv om det egentlig ikke finnes noe fjerde- eller femteperson eller noe annet tall. Så hvorfor ikke bare leke med tanken om det!! :wee:

 

Og foresten det finnes faktisk andre person skytespill. Men det er veldi få av dem.

https://www.youtube.com/watch?v=X8G3z1dwwto

Lenke til kommentar

Faktisk vil jeg tro at fjerde person, femte person, osv faktisk finnes, men kan være mulig at det vil bli utrolig vanskeli og få til i et spill eller en film. Kansje det er mulig i en fortelling/historie eller noe. :hmm:

 

Dette er bare en tanke:

Hva slags person vil gud bli? Er han i femte person synsvinkel eller noe?

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Han er enten første, andre eller tredje, alt ettersom :)

Når vi snakker om gud er han tredje (f.eks tror du på gud? her er gud tredjeperson)

Når man snakker til gud er han andre. (f.eks kjære gud, la meg vinne i lotto, her er gud andreperson)

Når man selv er gud er man første. (f.eks jeg er gud, her er gud(meg) førsteperson)

 

Vet du om noen andre måter å snakke om gud på, uten at man snakker om han, til han eller som han?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...