Gå til innhold

Destiny 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg er en svak svak man og kjøpte spillet :p

 

Spillte i 2 timer fra kl 12:00 -14:00, Tror jeg ble lvl 3 og prøvde meg på PvP. Der møtte jeg lvl 15 folk. Føltes veldig uretferdig og jeg vart stort sett eid. Selv om stats blir justert så hjelper det lite når det er "abilities" og andre fordeler. 

 

Jeg prøvde også litt PvE men vart kjedelig da jeg enten følte at det var en stor tom planet (gikk til et mission og var kun tomme gater), vart rett og slett ensomt til det vart hektsik når jeg fant en event. Igjen så var det en god blanding mellom lvl 3 og lvl 15, noen som medførte at jeg som sneik fra busk til gjerde følte at jeg bidro med veldig lite mot de som sprang å one shottet alt.

 

Er det slik det skal være? Er det ikke brackets i spillet, med en så stor spillerbase så burde det ikke være et problem. Vet at jeg har veldig lite tid i spillet og jeg håper at dette er et feil og dårlig førsteinntrykk men jeg gikk fort tilbake til andre spill.

 

og så mye dø tid i spillet, masse vis av loading screens, pvp må man sitte å vente på uten mulighet til å gjøre noe annet i spillet (kl 13:00 tok det 6min å finne 8 stk).

 

@Emsal

 

Har sendt en forespørsel om å joine, jeg er så casuel som det kommer ^^

Hei.

Det er bare å joine meg og Emsal. Vi har headset og koser oss gjennom campaignet, jeg ahr hatt stor glede av å spille dette med noen andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt problem er at om i må streve meg gjennom de første 10 timene uten at jeg har det morro så kommer jeg nokk ikke til å holde ut.

 

For meg er de 10 første time vigktigst i et spill, er tross alt da de skal få meg «hooked»

 

Hvordan er pvp etter f.eks lvl 20? Er det da lvl 20-35?

Følg campaign missions, spillet starter ikke før du er ferdig med det. Masse action i campaign.
Lenke til kommentar

Åhh, ja.. Hva skal jeg si, jeg er vel ikke helt "kjent" med ui'en enda og siden jeg ikke har noe erfaring fra destiny tidligere og gikk veldig blind inn i spillet så tolket jeg det som et open world spill. Så når jeg landa på jorda igjen så var det første jeg ville var å undersøke og jeg gikk en vei mot noe på kartet.

 

Så det er ikke open world altså?

Lenke til kommentar

Det er et open world spill, men fordel å spille igjennom campaign først så du får lært en del og får med deg storyen til spillet. Dette er ganske vanlig på MMO spill.

 

Fikk et kult bilde fra en kompis som forklarer FOV instillingene ganske greit:

MU1Pezz.jpg

 

Ganske digg å sitte med en 21:9 skjerm :D

Endret av Emsal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser etter et skytespill som kan fylle tomrommet etter Mass Effect 3 multiplayer og Borderlands, er Destiny 2 et alternativ da? Vil fortrinnsvis spille Co-op og singleplayer.

 

Er det store forskjeller i PC og konsoll-versjonene? Har PS4 og en grei gaming PC tilgjengelig.

 

+ er det noe særlig community rundt spillet? 

Jeg vil anbefale deg å gå for PC versjonen. I mine "øyne" syns jeg spillet funker bedre der. 

Dog, har du mange venner som spiller det på Playstation f.eks, så kan du jo vurdere det der. 

 

Det er rimelig enkelt å spille, både aleine og sammen med folk. Spillet tvinger deg ikke til å måtte spille sammen med andre, samtidig som at det lett setter deg sammen med andre for å gjøre missions/strikes om du ikke er i gruppe/full gruppe. 

 

Likte du Mass Effect og Borderlands tror jeg du vil like Destiny. anbefaler deg å eventuelt sjekke noen videoer ute på YT for å se hvordan spillet er, så har du litt mer å gå ut ifra om du vil kjøpe det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant ut hva jeg gjorde feil, jeg tracket ikke oppdraget jeg skulle ta, og da er den lille tingen på veggen så og si usynelig. Gikk derfor bare videre. I dag fikk Destiny 2 meg til å komme for seint på jobb så regner med at jeg starter å like spillet mer :p

 

Men finnes det noen andre måter å få amo på? Jeg forstår ikke helt våpen/amo systemet. Hvorfor skal det være så enkelt å finne amo til ei rifle men helt umulig å finne til shotgun?

Lenke til kommentar

Fant ut hva jeg gjorde feil, jeg tracket ikke oppdraget jeg skulle ta, og da er den lille tingen på veggen så og si usynelig. Gikk derfor bare videre. I dag fikk Destiny 2 meg til å komme for seint på jobb så regner med at jeg starter å like spillet mer :p

 

Men finnes det noen andre måter å få amo på? Jeg forstår ikke helt våpen/amo systemet. Hvorfor skal det være så enkelt å finne amo til ei rifle men helt umulig å finne til shotgun?

 

Shotgun,Sniper Rifle, Grenade Launcher, Rocket Launcher, og de våpnene er alle "Power" våpen som gjør mye mer skade per skudd en hva Scout Rifle, SMG, Pistol, Revolver, Auto Rifle osv gjør. Hadde vi hatt masse ammo til hagle ville det blitt alt for lett og ta fienden. Lilla ammo er alltid til power våpen, Det finnes Grå,Grøn og Lilla ammo, De fyller det våpenet du har i bruk og ikke noe annet. Om du har 6 skudd på hagla og bytter til rocket launcher så har du ikke 6 skudd på den selv om begge ammo typene er Lilla.

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

skjønner hva du mener, men er jo ikke sån at vi kan missbruke sniper og shotgun i pve? Er jo våpen som passer i kombinasjon med andre.

 

Jeg har vel vært veldig flink til å sjonglere våpen og det har vel en ekstra effekt med mitt ammo problem. Sist mission jeg gjorde hadde jeg kun mulighet til å avfyre shotgun 2 ganger, og for meg så virket den ikke så overlegen i forhold til min SMG (om vi sammenligner 2 forskjellige close ranged våpen).

 

Tror jeg bør se noen Divinty 2 for dummies vid,

 

Noen raske spørsmål til menst jeg er her.

 

I dag fant jeg en lilla warlock hjelm som havnet i sub inventory (tror jeg) men finner den ikke igjen.

 

Har funnet mye kister rundt om kring, men de gir kun penger og tokens. Jeg snakket med en npc og leverte inn noen tokens. Fikk da en lvl 20 reward som jeg ikke kunne plukke opp (jeg er lvl 6). Er det første reward? Skulle jeg kanskje ha dratt til farm og sjekket der?

 

Penger har jeg "masse" av, og jeg finner ikke noe å bruke de på uten gear. Burde jeg spare eller bruke?

 

Har en del broken guardian gear (skal jeg beholde disse til jeg får reparert de?) Kan gear selges eller skal alt ødelegges?

 

Er det noe forskjell på health bars og ammo type? Gjør noe ammo mer skade mot shield f.eks?

 

Finnes det noe crafting eller AH i dette spillet ?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Level 8 hunter nå, koser meg. Heroic public events er ganske kule, og scout rifle er et deilig våpen. 

 

Hittil virker Power Weapons som ikke er Sniper/Shotgun litt svake, og jeg er fortsatt ikke helt klar på hvilke situasjoner jeg burde dra dem fram. Mer opplagt med energy og kinetic sånn sett.

 

har faktisk greid å bli lvl 20 idag, så jeg har spilt ganske mye. Jeg synes at det er begrenset med ammo til power weapons (snipers, fusion rifle, rpg og shotgun) er en veldig bra ting. Siden de våpnene er så utrolig mye kraftigere enn de andre. Pleier å bruke power weapons når jeg møter elite folk (orange healthbar) og bosser. da dør de ganske fort og som regel så dropper de power ammo (lilla ammo). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

skjønner hva du mener, men er jo ikke sån at vi kan missbruke sniper og shotgun i pve? Er jo våpen som passer i kombinasjon med andre.

 

Jeg har vel vært veldig flink til å sjonglere våpen og det har vel en ekstra effekt med mitt ammo problem. Sist mission jeg gjorde hadde jeg kun mulighet til å avfyre shotgun 2 ganger, og for meg så virket den ikke så overlegen i forhold til min SMG (om vi sammenligner 2 forskjellige close ranged våpen).

 

Tror jeg bør se noen Divinty 2 for dummies vid,

 

Noen raske spørsmål til menst jeg er her.

 

I dag fant jeg en lilla warlock hjelm som havnet i sub inventory (tror jeg) men finner den ikke igjen.

 

Har funnet mye kister rundt om kring, men de gir kun penger og tokens. Jeg snakket med en npc og leverte inn noen tokens. Fikk da en lvl 20 reward som jeg ikke kunne plukke opp (jeg er lvl 6). Er det første reward? Skulle jeg kanskje ha dratt til farm og sjekket der?

 

Penger har jeg "masse" av, og jeg finner ikke noe å bruke de på uten gear. Burde jeg spare eller bruke?

 

Har en del broken guardian gear (skal jeg beholde disse til jeg får reparert de?) Kan gear selges eller skal alt ødelegges?

 

Er det noe forskjell på health bars og ammo type? Gjør noe ammo mer skade mot shield f.eks?

 

Finnes det noe crafting eller AH i dette spillet ?

Den hjelmen kan enten ligge i inventory eller "under" hjelmer på selve charen din. 

Eventuelt kan det hende at den ligger i vault(?)

 

Disse kistene er dessverre RNG, du kan være heldig og få loot fra de som våpen eller armor eller engrams. Oftest gir de penger+tokens. 

 

Gear du ikke bruker kan du "ødelegge" ja. Da får du tilbake penger og crafting gear. 

(Vet ikke helt hvordan det funker her enda, men i første spillet trengte du en del av mats du fikk fra å ødelegge gear du ikke brukte til å oppgradere gear/våpen du brukte. Nå later det til at du bruker det meste for å øke rep med gunsmith.)

 

Penger har du sikkert masse av, men tro meg, det er null stress å brenne alt på en gang :p Tenker at det er merkelig at det i Destiny 1 var det cap på 25k creds som jeg aldri fikk brukt opp!

 

Det er 4(?) forskjellige type skader våpen gjør. Kinetic(vanlig ammo), Solar,(Gul/fire) Void(lilla) og Arc(blå/electric). (vet ikke om det er noe frost skade)

 

Ammo type er noe "særere" her i Destiny 2 enn i Destiny 1. Før så var det at vanlig(hvit) var primary, grønn secondary og lilla var hvy/tredje sloten.)

Det funker nesten på samme måte nå, bare at det er litt rotete med våpen(syns jeg)

En "regel" er at lilla ammo er hvy ammo - raketter, sverd og granatkaster

Grønn ammo er sniper, shotgun og fusion(?) rifle. Vanlig hvit ammo er autrifle, handcanon, scout og pulserifle. 

(Jeg er litt usikker på hvordan det funker med primary våpen(autorifle etc) som legger seg som secondary, om disse bruker vanlig ammo eller grønn ammo. Ikke helt skjønt det sjøl.)

 

Det finnes ikke noe AH i spillet nei. Eneste craftinga som jeg har fått med meg nå er at du bruker "opp" igjen ting du får fra å ødelegge exotics til å kjøpe de igjen. 

 

Tokens bruker du til å øke rep med forskjellige personer/npcer. Noen meiner at du burde spare alle tokens til du er lvl 20 og har farma deg høyt i power/light lvl, dette fordi rewards sc<ler med hva slags power lvl du har når du leverer. Spør du meg er det såpass mye farming i det spillet her med strikes, events etc at du bare kan kjøre på og levere. 

Du får dessverre ikke rep rewards før du har blitt lvl 20, så du må bare vente.

 

Beklager om dette blei en rotete post, men prøvde bare å forklare/svare så godt jeg kunne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ammo drops er ikke så komplisert. Hvit er til kinetic (våpenslot 1), grønn til energy (slot 2) og lilla til heavy (slot 3).

 

Forskjellen fra destiny 1 er at våpenslot 1 og 2 er nøyaktig de samme våpentypene (autorifle, scoutrifle, pulserifle, handcannon, sidearm, submachine gun)

Lenke til kommentar

Sliter litt med at mange våpen er litt for "like" og når jeg bytter våpen så bytter de også rekefølge på UI'en. Men er vel sikkert bare en vanesak, men har blitt litt knøl av og til.

 

Brukere dere scrolle hjulet på musa eller tastaturet til å bytte våpen?

 

Spillet har vokst på meg, og alt i alt liker jeg spillet selv om det er en del tinger som plager meg, ui/inv f.eks synes jeg de kunne forbedret mye på pc versjonen.

 

Det samme med at du må trykke en tast etter at du har startet spillet for å logge inn. Hvorfor kan ikke spillet starte opp med guardian valg med en gang?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Jeg brukte scrollehjulet først, nå har jeg gått over til 1, 2, 3 på tastaturet. Merker at nå som jeg er høyere level og ikke skifter våpen så ofte så husker jeg mye lettere hvilket våpen som er hvilken tast. Mens man levler og bytter til det nye som dropper hele tida huska jeg til tider ikke hva slags type våpen jeg hadde equipped engang.

 

Kinetic og Energy våpnene er i bunn og grunn ganske like, og like sterke. Hovedforskjellen er at kinetic gjør ekstra crit dmg, mens energy gjør ekstra dmg til fiender med skjold (den glowen noen fiender har rundt seg). Hvis glowen i tillegg er samme type som energy våpenet gjør man også bonus aoe dmg idet skjoldet sprekker.

 

 

For øvrig enig i at det er mye som kunne vært bedre tilpasset pc. Så vidt jeg har skjønt kan man ikke flytte rundt og "sortere" det som ligger i vaultet som man selv vil ha det. Og det er ingen in-game clan chat, det er jo helt håpløst og fjerner 90% av kommunikasjonen man ville hatt med klanen sin.

Endret av MythiC8
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da dinga jeg lvl 20 på første character (warlock). Må si jeg liker spillet mer og mer, men det er flere irriterende ting slik som chatte muligheter, som man bare ikke kan forstå at de ikke har implementert. Spillet bærer også preg av å opprinnelig være en konsoll spill, da mye av manøvringen blir tungvind på PC.

 

Er spent på hva som venter nå i lvl 20. Ser at jeg ennå ikke er ferdig med campaign, så det er vel første bud iallefall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...