Gå til innhold

ekstra css i wordpress


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å legge til ekstra css i min wordpress theme som skal gjøre at headeren posisjon blir "left top" i stedet for "right top". Redigering av source code er dessverre ikke åpen for det temaet jeg bruker, men den har en fane som heter Ekstra CSS.

 

steY8cc.jpg

sånn ser det ut når jeg skriver det greiene jeg skal ha med inn i ekstra css fanen.

 

PWNPD23.jpgmen sånn ser det ut i "view source" i chrome etter å ha lagret det. den tar jo ikke en gang i bruk det jeg har gjort.

 

Noen som vet hvordan jeg fikser det. Tror det er fordi den ikke står sammen med html greiene men jeg kan jo ikke velge hvor det ekstra greine popper opp....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er site-header en klasse eller ID? Dersom det er en klasse, skal du ha et punktum foran. Er det en ID skal det være en hashtag foran. Altså blir det seende ut slik: .site-header {....} for klassen og #site-header{....} for ID. Dersom du ikke spesifiserer dette, så vil ingenting innenfor krøllparantesene ha noe effekt. Husk at det er forskjell på ID og klasse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Går ut i fra at site-header er en ID, så her har du en kodesnutt du kan prøve. Om den ikke fungerer så bytt # med .

#site-header {
    float:left !important;
    background-repeat: no-repeat;
    background-attachment: scroll;
    background-position: left top !important;
}

Det er mye lettere å hjelpe om du lenker siden din. Kan sikkert gjøre det på PM om du ikke vil legge det ut. Jeg har vært på diskusjon.no i 11 år og har ingen interesse om å dele det videre, om det gir en viss trygghet og du fortsatt trenger hjelp.

Endret av Dan-Levi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...