Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et jævlig irriterende problem.

 

Kjører 5.3 ghz på ca 1.4V til 24/7. MEN.. Den ene kjernen viser 20'C høyere enn de andre.. Altså jeg har fra 55-60*C, så kommer den ene jækelen oppi 79'C. Prøvd å re-seate blokken uten hell.. Sensorfeil eller relid feil? Var kjøpt binned lik de som blir solgt på Digtial Impuls.

hadde akkurat samme problem på min :( hadde og lagging i bios. kjøpte 8086k på salg med gavekort :p 

er cpu som er problemet :(

problemet gikk bort etter jeg bytta cpu

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har et jævlig irriterende problem.

 

Kjører 5.3 ghz på ca 1.4V til 24/7. MEN.. Den ene kjernen viser 20'C høyere enn de andre.. Altså jeg har fra 55-60*C, så kommer den ene jækelen oppi 79'C. Prøvd å re-seate blokken uten hell.. Sensorfeil eller relid feil? Var kjøpt binned lik de som blir solgt på Digtial Impuls.

Er den ikke "golden" lenger, eller er dette en annen 8700K?  :hmm:

 

Edit:

Min 8700K er en skikkelig "turd", så den skal nok byttes ut om ikke altfor lenge.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette er min "golden" jo. :-p.

Hmmm... da er den ikke "golden" lenger da.  :evil: 

"Joke aside": Ser at også en av mine kjerner blir betraktelig varmere enn de andre.

Og jeg var skikkelig nøye med delid, LM, relid.

 

Lenke til kommentar

Er det samme sokkel på Di?

 

EDIT: Google sier det er samme sokkel, men nå har jeg alt bestilt, blei kvitt 5960x, x99e-WS og ram for 3500 så MÅ ha noe asap, kan ikke være uten, hvis prishoppet ikke blir for stort kan jeg vel bytte cpu'n i en 9900k når den kommer?

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Er det samme sokkel på Di?

 

EDIT: Google sier det er samme sokkel, men nå har jeg alt bestilt, blei kvitt 5960x, x99e-WS og ram for 3500 så MÅ ha noe asap, kan ikke være uten, hvis prishoppet ikke blir for stort kan jeg vel bytte cpu'n i en 9900k når den kommer?

 

Samme sokkel, men Z370 hovedkort trenger en BIOS update for å funke med 9000 serien. Z390 støtter den ut av esken. Altså kjøpte du en 8086K så gjorde du ikke noe feil sånn sett da :) Men ryktet sier at 9900K vil ha lodda IHS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...