Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

TABU: Unngå å gå opp i vekt under graviditet? (ikke døm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Misanthrope:

Jeg er redd kiloene IKKE forsvinner.. ser alt for mange som eser ut og aldri kommer i shape igjen...

Då kan du ta den jobben etter at du har fått ungen ut. Det finnes mange som fint klarar å få tilbake sin gamle form etter eit svangerskap. Med riktig rettleiing og motivasjon går det heilt fint. Tenk på alle mødre du har sett gjennom livet som ikkje er dvaske og lubne. Dei har tydelegvis klart å fø eit born utan at kroppen vart dramatisk endra i etterkant.

 

Uansett kan du ha nytte av å prate med profesjonelle om dette. Lege, ernæringsfysiolog, psykolog, personlig trenar elns.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Admin kan bare stenge tråden.

Jeg får ingen hjelp her heller..

 

Anonymous poster hash: 42208...46a

 

Du har jo fått helt flott hjelp her, men det er kanskje vanskelig å se?

  • Tren, å holde seg i form under svangerskapet er bare bra. Ikke tren så hardt som vanlig og ikke tren alle deler av kroppen da noen øvelser ikke er 100% bra. Spør på et treningsforum eller noe så er det nok god hjelp å få til å sette opp noe som passer et svangerskap.
  • Spis bra. Sunn mat og nok kalorier til barnet. Hvis du passer på dette og ikke gir etter for suget mange får så er det helt innafor for barnet. Ikke spis for lite selvfølgelig, et barn krever sitt av næring.
  • Merk at mange av kiloene og "flesket" er vann, barn og morkake så ikke heng deg opp i en noe oppblåst kropp.
  • Vær ekstra flink til å holde deg i skinnet og trene etter svangerskap. Mange fine strammeøvelser, men det tar tid. Ikke forvent å være tilbake til "normalen" innen en uke.

 

Det er folk som klarer å gå ned fra 150 kilo til 70 kilo. Å fikse kroppen etter en graviditet tar både mindre tid og krever mindre trening og selvkontroll.

 

Det er ikke så vanskelig som du tror og skal ha det til!

 

PS; Nå kan tråden stenges ;)

PPS; Med din holdning og når det er så viktig med utseende så er det liten vits å få barn. Du kommer til å se verst ut pga. at du er sliten. Det er verken vondt ment eller slemt å si.

PPPS; Andre bør få lov å ha meninger og du bør tåle å høre det. Dette er et åpent forum så man kan ikke forvente kun støtte hele veien, det er det man har venner og familie for.

Lenke til kommentar

Jeg er taknemlig for de to som kom med tips. Det har jeg sagt til dem.

Men lei meg pga de som benyttet sjansen til å være krasse og frekke når jeg allerede har det jævelig kjipt. Skjønner nå at dette inte var en rolle det var lett for andre å sette seg in i..

Jeg blir kalt for troll og egoistisk og en unge. Jo takk. - akkurat det jeg trengte å høre.. nå forandret jo alt seg, dette hjalp virkelig (sarcasm).... håper dere ikke snakker sånn til folk irl..

 

 

Spør for TREDJE gang - kan en admin stenge av nå?

 

 

Anonymous poster hash: 42208...46a

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mor til mitt barn, min samboer og kjæreste har hatt spiseforstyrrelser store deler av livet. Hun var allikevel inneforstått med at når vi gikk for barn så var det viktig å spise SUNT og VARIERT.

 

Hadde hun ikke forstått at barn krever ansvar så hadde hun ikke påbegynt/latt pågå/gjennomført et svangerskap. Det er forskjell på å være syk og det å være dum. (Altså, å bære frem et barn når man ikke vil ha et barn må vel være definisjonen på dumskap i Norge 2017...)

 

 

Informasjon om hvilke konsekvenser unnfangelse, svangerskap, fødsel, spedbarn osv er rimelig lett tilgjengelig i disse dager. At man blir provosert av så absurde uttalelser du kommer med må du forvente

(Noe jeg selvfølgelig regner med at du gjorde iom at jeg fortsatt ikke er overbevist om at dette er reelt).

 

Du har også postet anonymt og startet en debatt så det er jo bare til å unsubbe fra denne tråden.

Endret av Invader Zim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så fint for dama di da.

Nei får vel bare akseptere at jeg er en idiot og egoistisk og troll sikkert.. Takk for all hjelp dere har virkelig gjort situasjonen mere utholdelig og forverret selvtilliten. Dere er en bra gjeng som virkelig har forståelse for andres sykdom.....

 

Ber en siste gang om at tråden stenges mwn innser at det ikke skjer fordi admins liker å se at jeg blir grillet...

 

 

Anonymous poster hash: 42208...46a

Lenke til kommentar

Men kjære deg... Som MOR har du ansvar for å tenke på barnets beste. Å ikke gi barnet nok næring og aktivt jobbe for at det skal bli så lite som mulig, er IKKE ansvarlig. Jeg forstår at du er syk, men da må du oppsøke hjelp. INGEN her inne kommer til å oppfordre deg til og gjøre ting som vil sette barnet i fare. Det må du vel ha forståelse for? Du trenger en reality-check - og jo fortere, jo bedre.

 

Anonymous poster hash: 98290...257

Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke var snakk om noen sykdom. Jeg tok utgangspunkt i en kvinne som heller vil ta sjansen på å skade barnet enn å få "ødelagt" kroppen og utseendet. Sykdom kom helt plutselig med i bildet etter at Zim skrev sitt. Det er stor forskjell på å være kroppsfiksert og ha spiseforstyrrelser så det er litt vrient og ganske dumt å anta at det er snakk om spiseforstyrrelser med en gang.

 

Jeg antar at de aller aller fleste her inne hadde skrevet noe ala "gå til legen" eller "søk profesjonell hjelp" med en gang hvis det ble spesifisert i førstepost at det var snakk om en sykdom.

 

Edit; Hadde det vært en mann som ville at dama skulle risikere å skade barnet så hadde nok reaksjonene vært mye verre.

Endret av Soseks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var nå mest dere som konfiskerte definisjonsmakten hennes. Hun sier ikke at hun nødvendigvis er villig til å skade barnet, samvittighetskvalene og spørsmålet om hjelp tyder jo på det motsatte. Ellers hadde hun jo bare sultet seg.

 

Men heller enn å hjelpe, grep mange muligheten til å være tøff i trynet og shame.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...