Gå til innhold

Hvor degenererte og naive er dagens unge?


OleNord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt offtopic, men lenge siden jeg har sett to så strålende blide og fornøyde programledere på dagsrevyen som jeg så i kveld når de kunne annonsere at arbeiderpartiet var det største partiet i skolevalget - noe som også stod som stor undertekst når sendingen startet og innslagene ble annonsert.  

Lenke til kommentar

Bare se på dette: http://www.tv2.no/nyheter/9343185/

 

SV har faktisk 10%, rødt 6%. Partiene som ønsker en fremtid for Norge: FrP og Høyre. Langt nede.

 

Hvor degenererte og naive er dagens unge?

 

Skal vi snakke om degenererte så kan vi ta en titt på alle trådene du har opprettet. Rimelig ekstremt og degenerert mange av meningene dine der. Det betyr selvfølgelig ikke at du som person er degenerert :)

 

Merk at mange stemmer på noe fordi det er gøy, de har ikke en politisk grunn for å velge parti. Husk at vi i Norge har en styreform som inkluderer sosialisme, kapitalisme og kommunisme. At rødt får noen stemmer representerer faktisk landet vi bor i mye bedre enn hvis alle hadde stemt FRP og Høyre. Jeg vil hvertfall ikke at FRP og Høyre skal få styre som de vil. Politikken til de to totalt sett er ikke spesiellt bra, her i Norge så er det slik at mangfoldet til sammen pleier å bli ganske bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva skal så "valgprøven" inneholde?

 

 

Politikk, historie, filosofi og ideologi selvfølgelig.

 

 

Hele trådens eksistens er idioti.

 

Det som er idioti er at mennesker som mener status quo er ålreit får lov å stemme.

 

 

Så essensielt er man idiot fordi man ikke vil endre på noe man mener fungerer?

 

For all del, stem gjerne for endring, som i praksis betyr Liberalistene (eller kanskje Rødt?).

 

Utover det har ikke historie og filosofi noe mer å gjøre i et valglokale enn matematikk og kjemi. Politikk? På et visst plan, men isåfall holder det å gi noen stikkord om det enkelte partis program for gjeldende valg. Det trengs ikke studiepoeng i en rekke politiske temaer for å delta på fornuftig vis. Hva slags fag "ideologi" er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

 

Bare se på dette: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/39417?_ts=132af42ef40

 

SV har faktisk 12%, rødt 7%. Partiene som ønsker en fremtid for Norge: FrP og Høyre. Langt nede.

 

Hvor degenererte og naive er dagens unge?

 

Ungdommen har alltid vært radikal. Når man er ung er det lett å tro på gull og grønne skoger. Intet nytt med dette. Det var ikke noe annerledes i skolevalgene på 1970- og 1980-tallet.

Et gammelt ordtak sier "den som ikke er radikal i ungdommen har ikke hjerte; den som ikke er konservativ på eldre dager har ikke hjerne". Ganske sant. Jeg var raddis da jeg var i tenårene jeg også.

 

 

Også må man ikke glemme at de lar seg påvirke litt av lærernes politiske syn. Noe annet er usannsynlig, når de omgår lærere mange timer i uken.

 

Ikke bare det læreren måtte fortelle direkte, men kanskje også gjennom oppgaver de får å løse og levere. Da må de ta stilling til noe de kanskje vet for lite om, også blir det innlevering av noe litt måfå-aktig? Også er det lett å la seg påvirke til å være enig om en ting som høres positiv ut første gang en hører om det, uten å vite noe om helheten rundt det.

Endret av G
Lenke til kommentar

Bare se på dette: http://www.tv2.no/nyheter/9343185/

 

SV har faktisk 10%, rødt 6%. Partiene som ønsker en fremtid for Norge: FrP og Høyre. Langt nede.

 

Hvor degenererte og naive er dagens unge?

 

Problemet er ikke de unge, men foreldrene deres. Det er de som har oppdratt dem. Og så skolene, da. Hvor mange prosent av lærerne er sosialister? 90%?

 

Resultatet er ikke peng, men det positive er at de unge viser større evne enn foreldregenerasjonen til å tenke utenfor boksen. Andre får hele 6,9%. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

Problemet jeg har som sikkert mange andre har er jeg er for strengere innvandringspolitikk og for økt satsing på klima og i dag finnes det ikke noen parti for meg. 

Du glemmer at med tapt klimakamp er strengere eller mildere invandringspolitikk

og  øvrige politikkområder uten betydning. For i så fall mister du helt enkelt muligheten til å velge.

 

Din eneste mulighet til å stramme inn innvandringspolitiken er med andre ord at MPG først

får gjennomslag for sitt forslag om full stopp i all ny letevirksomhet.

 

Har du fått med deg at exxon/esso i klimaspørsmålet dreiv egen forskning som påviste

bruken av fossil energi gir skadevirkninger på klimaet? Og at de utad i sin reklamevirksomhet

hevdet/hevder det stikk motsatte: NULL skadevirkning!

 

Du kan  trygt gå ut fra det same gjaldt/gjelder for alle fossilkonsernene.

 

Blir langt på veg som bonden som dreiv og sprøyta jordbæråkeren:

En forbipasserende spurte: "Er ikke dette helseskadelig?"

Svar: "Jeg spiser ikke bæra. Jeg selger de."

Endret av doro8
Lenke til kommentar

 

Så essensielt er man idiot fordi man ikke vil endre på noe man mener fungerer?

 

 

 

Ordet idiot ble av de antikke grekerne brukt på folk som ikke var interessert i politikk og statens anliggende.

 

Da burde de heller ikke få stemme.

 

 

Enig. Man bør ha en viss interesse for å ha innflytelse. 

Lenke til kommentar

 

Bare se på dette: http://www.tv2.no/nyheter/9343185/

 

SV har faktisk 10%, rødt 6%. Partiene som ønsker en fremtid for Norge: FrP og Høyre. Langt nede.

 

Hvor degenererte og naive er dagens unge?

 

Problemet er ikke de unge, men foreldrene deres. Det er de som har oppdratt dem. Og så skolene, da. Hvor mange prosent av lærerne er sosialister? 90%?

 

Resultatet er ikke peng, men det positive er at de unge viser større evne enn foreldregenerasjonen til å tenke utenfor boksen. Andre får hele 6,9%. 

 

Tenk litt lenger. Foreldre kan ikke lære barna noe de ikke har lært selv.

 

Hva er galt med å være sosialist, ha tro på fellesskapet, være åpensinnet? Skal alle gå rundt og skule på hverandre og ta første mulighet til å knivstikke noen i ryggen for å få tak i pengesekken? Er det dét som betyr "utenfor boksen"?

 

Angående hvem som skal få lov til å stemme, det er opp til de som har god samfunns- og verdensforståelse å dele kunnskapen på en sånn måte at det inspirérer andre til å stemme. Å få andre til å føle seg dumme fordi de ikke har samme syn på verden som en selv, og deretter bruke hersketeknikker for å presse dem  til å ikke stemme, er en ikke heldig holdning å ha. Men det er et resultat av lav forståelse av politikk og samfunnsforståelse selv. Og ikke minst psykologi.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...